fbpx

Support Ukrainians. Boycott russian and belarusian products

clock icon Время чтения 7 мин. | 26.2.2024 |
26 Лютого, 2024

Як оптимізувати сайт під голосовий пошук

Згідно з дослідженням BrightLocal за 2018 рік 58% споживачів використовували голосовий пошук для пошуку інформації про компанії і 27% відвідали сайт компанії після цього. У звіті ADI Consumer Electronics Report йдеться про те, що більш ніж половина всіх власників голосових помічників використовують їх щонайменше раз на день. При цьому понад 20% покладаються на голосовий пошук при здійсненні покупок в Інтернеті. ComScore прогнозують, що до цього року 50% всіх пошукових запитів будуть голосовими.

Тенденції зростання голосового пошуку сприяє і розвиток технологій: Google Assistant і Google Home від Google, Homepod і Siri від Apple, Cortana від Microsoft. Очевидно, що пошук голосом – це явище, яке не зникне найближчим часом і популярність якого неухильно зростає. Отже, для просування в пошуковій видачі мало звичайної SEO-оптимізації. Необхідно адаптувати веб-контент до голосових технологій. Розповідаємо, що таке оптимізація сайту під голосовий пошук і як її виконати.

Що таке голосовий пошук і навіщо він потрібен?

Голосовий пошук – функція, що дає змогу користувачам шукати інформацію в мережі без набору запиту на клавіатурі: пошукова команда віддається голосом. Технологію застосовують і для мобільних пристроїв, і для стаціонарних комп’ютерів.

Google голосовий пошук вперше представив публіці 2010 року. Щоб скористатися новою технологією, користувач мав зателефонувати за спеціальним номером телефону і записати фразу «Назвіть ключові слова». Ця фраза програвалася згодом під час звернення до голосового пошуку, після неї потрібно було вимовити шукані ключові слова. У відповідь на запит Google відкривав сторінку видачі або пропонував посилання для переходу до результатів пошуку.

Поступово технологія розпізнавання мови вдосконалювалася і була інтегрована в багато продуктів Google. На поточний момент голосовий пошук Гугл – це невід’ємна частина користувацького досвіду. Він активно впливає на алгоритми обробки пошукових запитів.

Коли 2013 року Google представив алгоритм «Колібрі», його основним нововведенням став акцент на семантичному пошуку за змістом запиту замість колишнього упору на ключові слова. Головною метою пошукових систем є надання користувачеві максимально точної відповіді на його запит.

Настройка голосового поиска Google

Як працює технологія розпізнавання мови?

У 2019 році користувачеві для використання голосового пошуку достатньо вимовити вітальну фразу («Ок, Google») або натиснути на іконку мікрофона в пошуковому рядку. Використовуючи технологію розпізнавання мови, система розпізнає запит і шукає відповідність в Інтернеті. На ПК відкриється перелік результатів, що відповідають запиту. На мобільних пристроях користувач зазвичай перенаправляється на потрібну веб-сторінку. У разі використання «розумних динаміків» система зачитає інформацію, яка найкраще відповідає на запит.

Однак щоб пошуковий робот знайшов ваш сайт і ще вголос зачитав відповідь, йому потрібно прочитати розширений сніпет. Це нульова позиція у видачі («Вибраний фрагмент», Featured Snippets , «Позиція 0» або «Номер 0»), що розташовується вище за першу. Такий сніппет містить коротку відповідь, після озвучення якої відкриється посилання на джерело інформації.

На нульову позицію може потрапити сніпет з будь-якої сторінки видачі. Робот переглядає результати, поки не знайде потрібну відповідь. Відповідно, навіть добре оптимізований сайт не з’явиться у видачі за голосовим пошуком, якщо на ньому немає оптимізованого сніппета. Але короткий опис це не єдиний параметр оптимізації під технологію розпізнавання голосу.

Що включає в себе оптимізація сайту під голосовий пошук?

Щоб зрозуміти суть оптимізації сайту під голосові технології, потрібно порівняти традиційний пошук із голосовим. Під час подачі пошукової команди голосом користувачі використовують зовсім інші слова.

Спеціально, можна відзначити чотири основні відмінності голосового запиту від текстового:

  • Довжина запиту. Середня довжина голосового запиту становить 4,2 слова, а середня довжина текстового запиту – 3,2 слова. Це пов’язано з тим, що при введенні запиту люди набирають на клавіатурі окремі слова і фрази. Даючи команду голосом, користувачі формулюють запит у вигляді повного речення. Наприклад, «найкращі смартфони» або «Які смартфони визнані найкращими?».
  • Поширеність запитань. Більшість голосових запитів мають питальний характер. Вони починаються зі слів «як», «де», «чому», «що» тощо. Це природно для розмовної мови. Люди ставлять запитання і використовують питальні слова.
  • Сильний намір. Коли користувачі використовують голосовий пошук, вони більш точні у своїх запитах. Пошуковий робот шукає найбільш точну відповідь. Щоб ваш сайт потрапив у результати голосового пошуку, потрібно оптимізувати контент не під окремі слова, а під конкретні запитання. Наприклад, питання звучить як «Де можна купити смартфон Samsung?». Сайт повинен містити конкретну відповідь, наприклад: < «В інтернет-магазині X ви можете купити смартфони Samsung…».
  • Залежність від місцезнаходження Голосовий пошук частіше використовується для локальних цілей, ніж текстовий. Наприклад, користувач шукає товари або послуги в певному місті. Відповідно, він згадає це місто в своєму запиті, і відповідь повинна бути прив’язана до місцезнаходження. Приклад: «Де замовити квіти з доставкою в Житомирі?» – «Замовлення букетів з доставкою в Житомирі».

Виходячи з рекомендацій для голосового пошуку від Google, технологія розпізнавання мови передбачає отримання коротких і точних результатів голосового пошуку. Водночас контент має бути легким у прочитанні та максимально зрозумілим.

Пример голосового запроса Google

Крім особливостей ключових запитів, потрібно враховувати й інші нюанси. Інтернет-маркетолог Брайан Дін проаналізував 10 000 голосових запитів Google Home, щоб визначити SEO-вимоги до голосового пошуку. Він виявив 11 факторів ранжування, що мають значення для голосового пошуку. Це швидкість завантаження сайту, захист протоколом HTTPS, обсяг тексту на сторінці тощо.

Читайте цікаву статтю за темою: «Як покращити якість сайту, щоб сподобатись Google?»

Розглянемо основні етапи оптимізації сайту під голосовий пошук.

Технічна оптимізація сайту

Починати оптимізацію сайту слід з технічних параметрів. Необхідно привести веб-ресурс у відповідність з основними факторами ранжирування.

Основні кроки на шляху до технічної оптимізації сайту:

  • Адаптація під мобільні пристрої. Велика частина користувачів голосового пошуку здійснюють свої запити на телефонах або планшетах. Під час пошуку відповіді на голосовий запит робот вивчатиме сайти, що відображаються у видачі. Тому, перш за все, потрібно створити адаптивну верстку на сайті. Сервіс від Google Mobile Friendl покаже, чи оптимізований ваш сайт для мобільних пристроїв. Дотримуючись рекомендацій після перевірки, можна виправити упущення. Подивитися вигляд сайту на різних пристроях можна за допомогою різних онлайн-сервісів.
  • Збільшення швидкості завантаження. Мобільні користувачі не чекатимуть 10-20 і більше секунд, поки сайт завантажиться, а пошуковий робот під час голосового пошуку вибере інший сайт. Для прискорення завантаження використовуйте AMP-сторінки, які автоматично генеруються багатьма CMS. Також відмовтеся від Flash-технологій на мобільній версії. Детально перевірити швидкість допомагає спеціальний інструмент від Google PageSpeed Insights.
  • Налаштування доступу для роботів. Пошукові роботи повинні мати доступ до вмісту сайту. Налаштуйте файл Robots.txt так, щоб забезпечити доступ пошукових систем до коду сайту, файлів JavaScript, CSS і зображень для правильного відображення сайту у видачі. Бажано додати на сайт файл Sitemap.xml, що являє собою детальну карту сайту. Для перевірки якості налаштування файлу Robots.txt використовуйте інструмент Google Robots.txt Testing Tool.
  • Структуризація контенту. Щоб у пошуковій видачі з’являлися розширені сніпети, які переглядає робот під час голосового пошуку, необхідно структурувати контент за допомогою мета-даних. Розширений сніпет формується завдяки мікророзмітці Schema.org. З її допомогою можна виділити найбільш значущі дані.

Читайте:

«Створити Robots.txt – просто, як 2х2»

«Карта сайту – що, як, навіщо. Повне керівництво по Sitemap»

Наш сайт може бути ідеальним у візуальному плані та містити максимум корисної інформації. Але ресурс не буде врахований під час голосового пошуку, якщо він не відображається в мобільній видачі, довго вантажиться, має закритий доступ для пошуковиків і не має розширеного сніпета.

Проверка мобильной оптимизации сайта в Google Mobile Friendly

Оптимізація текстового контенту

Коли технічне налаштування сайту завершено, можна перейти до адаптації контенту під голосовий пошук.

Для оптимізації тексту виконайте такі рекомендації:

  • Підбір природних ключових слів. Для голосових запитів характерна більш природна мова. Користувачі ставлять своє запитання повним реченням, а не окремими словами. Тому й ключі для голосового пошуку виглядають інакше: вони довші та розмовні. Ключі для стандартної SEO-оптимізації підбирають через планувальник ключових слів Google і схожі сервіси. При цьому враховують кількість запитів, сезонність, вартість кліка. Для підбору ключових слів під голосовий пошук потрібно додатково перевірити вживання запитів у розмовній мові. Спробуйте сформулювати голосовий запит за допомогою обраного ключа – якщо він звучить природно, можете його використовувати.
  • Збільшення ключового запиту. Голосові запити точніші за текстові й тому довші. Як правило, це 5 і більше слів. Не обов’язково оптимізувати всі тексти під довгі запити. Просто розподіліть довгі ключі по всьому контенту. Пошуковий робот знайде потрібні ключові слова і використає їх у пошуковій видачі за голосовим запитом.
  • Доповнення ключових запитів запитаннями. Під час голосового пошуку користувачі часто формулюють запити в питальній формі. Наприклад, «Як зробити…», «Де купити…», «Чому…» тощо. Тому цілком логічно включити в контент ключі з найпопулярнішими питальними словами.

Щоб збільшити ймовірність потрапляння сайту на перші позиції у видачі за голосовим запитом, використовуйте voice-friendly. Так називають ключові фрази, що дублюють пошуковий запит. Тобто включіть у контент запит користувача цілком або частково. Наприклад, запит звучить «Де замовити смачну піцу в Одесі?» , ключова фраза може звучати як «…замовити найсмачнішу піцу в Одесі…» .

Порада: щоб зрозуміти принцип голосового пошуку і проаналізувати сайти конкурентів, використовуйте функцію голосового пошуку. Задайте голосом питання за тематикою сайту і подивіться, які сайти і в якій формі видасть відповідь пошуковий робот.

Оптимізація відеоконтенту

Під час налаштування контенту сайту не забувайте про відео.

Оптимізація відеоролика під голосовий пошук полягає у складанні правильного опису:.

  • Заголовок-відповідь. Складіть заголовок відео у вигляді відповіді на голосовий запит. Добре, якщо назва ролика звучатиме як переформульований запит користувача. Наприклад, запит – «Як встановити антивірус на телефон самостійно?», назва відео – «Повне керівництво, як встановити антивірус на телефон самостійно»
  • Опис під пошук голосом. Додайте до відео опис, навіть якщо назва красномовно передає зміст. Зміст тексту під відео допоможе пошуковику точніше визначити, про що цей ролик. Крім того, в опис можна включити ключові фрази, оптимізовані під голосовий пошук.

Порада: якщо потрібно привернути увагу до відео – публікуйте його у верхній частині сторінки. Це підкаже пошуковим роботам, що відеоролик – одна з найважливіших складових контенту сторінки.

Пример микроразметки для видео

Враховуйте особливості локального пошуку

Оптимізуючи сайт, враховуйте особливості використання голосового пошуку на мобільних пристроях. Найчастіше коли люди шукають щось, вони додають локацію. Наприклад, «клінінгові агентства Житомира» або «ремонт квартир під ключ у Львові». Тому, логічно використовувати ключові запити із зазначенням населеного пункту.

Гео-запити допоможуть залучити безпосередніх клієнтів. Коли користувач шукає щось, то його місце розташування враховується під час формування видачі. Тобто, запит може звучати «знайти найближчу хімчистку». Пошуковий робот врахує місце розташування користувача і покаже йому сайти хімчисток поблизу його поточного місця розташування, які оптимізовані під зазначену локацію.

Якщо ви оптимізуєте сайт компанії, не забудьте включити його в Google My Business. Складіть унікальний опис компанії, що детально розкриває послуги компанії. Додайте контактні дані та адресу. Якщо пошуковий робот не знайде на вашому сайті відповідний розширений сніпет, він може звернутися до вашого бізнес-профілю в Google і зачитати вголос адресу компанії, контактну інформацію, години роботи тощо.

Порада: під час заповнення бізнес-профілю всю важливу інформацію вказуйте текстом. Якщо ви вкажете адресу або контактні дані у вигляді картинки, то робот навряд чи врахує такі результати при формуванні відповіді на голосовий запит.

Профиль компании в Google Мой бизнес

Інструменти для оптимізації контенту під голосовий пошук

Під час оптимізації сайту під голосовий пошук головний інструмент – це «мозковий штурм» (брейнсторм). Вам потрібно знаходити й аналізувати ідеї того, як користувачі можуть шукати ваш сайт. Однак не варто відмовлятися від інструментів, які полегшать роботу.

При оптимізації тексту під голосовий пошук знадобляться такі сервіси, як:

  • «Аналіз контент» – допомагає проаналізувати сайти конкурентів, переглянути ключі, мета-теги, які вони використовують, і оцінити технічні характеристики сторонніх сайтів;
  • Ahrefs – інструмент показує складність ранжирування за конкретним ключем з оцінкою за 100-бальною шкалою;
  • Букварікс – допомагає шукати ключі різної частотності та знаходити цікаві комбінації слів;
  • Buzzsumo – корисний під час пошуку релевантних тем для обраної ніші;
  • Google Trends – показує, наскільки затребувана ваша тематика;
  • GetRandomThings – англомовний генератор запитань, який можна використовувати під час пошуку ідей для запитів.

Читайте статтю для власників сайтів: «Гугл Вебмайстер: налаштування. 20 інструментів Search Console»

Порада: ви можете вручну перевірити конкуренцію за конкретним ключовим словом. Впишіть у пошуковий рядок «intitle: ключове слово», і ви побачите всі сайти, що використовують зазначений ключ у заголовку. Якщо ви впишете «inurl: ключове слово», то у видачу потраплять сайти з ключем в URL.

Проверка конкуренции по ключевому запросу

Чек-лист з оптимізації сайту під голосовий пошук

Щоб перевірити виконану оптимізацію сайту під голосовий пошук, використовуйте наш чек-лист.

Перевірте такі параметри:

  • Адаптивність веб-ресурсу під мобільні пристрої.
  • Хороша швидкість завантаження сайту і бажано, наявність AMP-сторінок.
  • Налаштування Robots.txt для пошукових систем і наявність Sitemap.xml.
  • Природність ключів у текстовому контенті.
  • Довжина ключових слів від 5+ слів.
  • Наявність ключових запитів із питальними словами.
  • Заголовок до відеоконтенту з ключовими запитами під пошук голосом.
  • Опис до відео з наявністю відповідей на голосові запити.
  • Наявність ключів під локальний голосовий пошук.
  • Присутність компанії в Google My Business.

Читайте статтю для SEO-оптимізації сайту: «Мета-теги (title, description, keywords): як правильно прописати?»

Безумовно, оптимізація сайту під голосовий пошук – завдання не з простих. І тут є чимало «фішок» і хитрощів, які використовують фахівці. Але якщо ви виконаєте всі перераховані дії, то ймовірність потрапляння сайту в топ видачі за голосовими запитами підвищується в рази.

Висновок: орієнтуйтеся на намір користувача

Тепер ви знаєте, як оптимізувати сайт під голосовий пошук. Як бачите, у принципах оптимізації не з’явилося нічого принципово нового. Ті самі вимоги пошукових систем до технічних параметрів – адаптивність, швидкість завантаження, мікророзмітка тощо. Усе те саме SEO – впровадження в контент ключових слів.

Головна особливість – це врахування наміру користувача. Після того, як ви сформуєте пул голосових запитів, поставте себе на місце користувача. Яку відповідь ви б хотіли почути, навіщо ви шукаєте інформацію, які дані для вас особливо важливі? Виходячи з цього, формуйте контент сайту.

Надіємося, що ця стаття допоможе вам оптимізувати сайт і потрапити на верхні позиції в пошуковій видачі за голосовим пошуком. Буду рада, якщо ви поділитеся своїми результатами в коментарях.

Отримати практичні навички написання SEO-статей можна на курсі: «Креативний SEO-копірайтинг»:

Автор статьи

Внештатный автор. Пишет коммерческие тексты, убеждающие совершить целевое действие, и подготавливает экспертный информационный контент про видеомаркетинг, SEO-продвижение и прочий digital. Узнайте больше об авторе на страницах социальных сетей.

View Category