fbpx

Support Ukrainians. Boycott russian and belarusian products

clock icon Время чтения 7 мин. | 29.2.2024 |
29 Лютого, 2024

Як власнику бізнесу перевірити продаючий текст?

Клієнт платить гроші за текст, що продає, з метою отримати більше коштів, ніж було вкладено. І якщо ви – не редактор, не журналіст, не копірайтер, не SEO-фахівець, то брати роботу з написання статті досить складно. Ви чудово розумієтеся на своєму бізнесі, контролюєте відділи маркетингу і продажів, але заглиблюватися в технологію підготовки текстів, що продають, напевно, немає часу.

Читайте матеріал, щоб озброїтися чек-листом перевірки статей, не витратити гроші «вхолосту» і не стати жертвою недобросовісних копірайтерів.

Зараз кожен другий – копірайтер і третій – той, хто навчає цієї професії, а справжніх спеціалістів можна перелічити на пальцях. Тому не пошкодуйте свій час і прочитайте цей матеріал, який, напевно, вам допоможе озброїтися дійсно ефективним контентом.

Що таке текст, який продає?

Хороший текст, що продає, – вид текстового контенту, який мотивує користувача до цільової дії (купити товар, замовити послугу, зареєструватися на сайті, поділитися матеріалом). Він доступно показує користь продукту і в кінцевому підсумку дає змогу конвертувати читача в споживача. У цьому матеріалі розглянемо тексти, що продають, для сайтів і Landing Page.

Продающий текст

Деякі власники бізнесу вважають, що це «чарівна паличка», завдяки якій можна отримати швидкі результати. Продажі залежать не тільки від грамотного смислового пакування, а й від того, чи корисний насправді продукт, чи довіряє аудиторія компанії, чи налаштований трафік на сторінку, що продає, як потім обробляються заявки, яким є рівень обслуговування клієнтів та інших чинників. Тому не варто покладати великих надій на текст, що продає, не маючи працюючого бізнесу.

Об’єктивно оцінити якість тексту можна за допомогою такого показника як конверсія. Також можна перевірити контент за чек-листом на відповідність основним критеріям якості.

Конверсия текста

Конверсія – це відношення кількості людей, які зробили цільову дію, до загальної кількості відвідувачів сторінки з контентом, що продає, виражене у відсотках. Чим вищий цей показник – тим ефективніший текст.

Кому і навіщо потрібні тексти, що продають?

Цей вид контенту потрібен усім, у кого є сайт і хто продає товари або надає послуги.

Для написання текстів, що продають, до нас звертаються:

  • інтернет-магазини;
  • медичні установи;
  • СТО та автосервіси;
  • юридичні організації;
  • виробничі підприємства;
  • власники сервісів і програм;
  • приватні фахівці.

Данний вид контенту необхідний, щоб:

  • Підвищити продажі. Текст, що продає, викликає довіру і переконує читача, спростовує страхи і сумніви.
  • Вивести сайт у топ. Статті, оптимізовані під ключові та LSI-запити, добре індексуються пошуковою системою Google.
  • Підвищити впізнаваність компанії. Цільова аудиторія запам’ятовує tone of voice (тональність бренду) і корпоративний стиль. При повторних контактах вона стає лояльнішою і охоче рекомендує компанію іншим.

Тому, по суті, розвиток бізнесу в Інтернеті неможливий без використання текстів, що продають.

Де використовується цей вид контенту?

Тексти, що продають, розміщуються:

  • на головній сторінці та «Про компанію»;
  • у категоріях і картках товарів (описів послуг);
  • у розділах «Кейси» або «Приклади робіт»;
  • на Landing Page.

Залежно від того, де саме розміщується контент, він має особливості.

Читайте докладніше текст: 8 видів текстів для сайту – пишемо правильно

Продає текст на головну сторінку і «Про компанію»

Статті на головній сторінці та в розділі «Про компанію» дають змогу користувачам зрозуміти:

  • що це за компанія?
  • які товари продає або що за послуги надає?
  • у чому полягає користь?
  • які особливості виробництва або технології роботи?
  • чому вам можна довіряти?
  • заклик до дії.
Текст «О компании»

Текст для продажу на головну сторінку або в розділ «Про компанію» ви можете підготувати й самі. Для цього використовуйте вищевикладений список як кістяк (структуру) матеріалу. Але, щоб підвищити читабельність тексту, оптимізувати його під вимоги пошукових систем, – не обійтися без копірайтера.

Читайте матеріал за темою: Текст, що продає, “Про компанію”: рекламні моделі, структура та приклади

Тексти для категорій і карток товарів (описів послуг)

Є ті, хто вважає, що тексти в категоріях, картках товарів і описах послуг ніхто не читає, і для SEO-просування вони не приносять користі. Але ця думка помилкова. Результати нашої десятирічної напруженої та плідної роботи свідчать, що саме на цих сторінках відвідувачі сайту приймають рішення про покупку, а пошукова система Google оцінює якість YMYL-сторінок. Серед головних вимог у керівництві для асесорів є перевірка корисності контенту. І якщо в категоріях, картках товарів або описах послуг розміщувати експертні статті з ключовими і LSI-запитами, то сторінка виходить у топ пошукової видачі.

Читайте докладніше: Як поліпшити якість сайту, щоб сподобатися Google?

Текст для карточка товара

Контент, що розміщується на сторінках, виконує завдання:

  1. інформує покупців про особливості продукту і нюанси його використання;
  2. демонструє вигоди від придбання і закриває заперечення;
  3. дає змогу максимально швидко і зрозуміло оформити замовлення.

Тому важливо довірити написання текстів для категорій, карток товарів або описів послуг професіоналам.

Щоб дізнатися більше, читайте: Як правильно створити картку товару для інтернет-магазину – найповніший гайд

«Кейси» або «Приклади робіт»

Це сторінки, за якими користувачі визначають надійність, авторитетність компанії.

У «Прикладах робіт» або «Кейсах» потрібно розповісти:

  • про мету проєкту та поставлені завдання для її досягнення;
  • покроково описати технологію роботи;
  • візуально показати виробничий процес;
  • вказати фахівців, які були задіяні;
  • продемонструвати результати роботи.

Усе це вселяє довіру цільової аудиторії.

Примеры работ

Тексти для Landing Page

На цільовій сторінці необхідно розмістити всю необхідну користувачеві інформацію.

Текст для Landing Page

Про структуру Landing Page та її функціональні блоки в нас є окрема стаття: Структура правильної Landing Page та види функціональних блоків

На Landing Page важливо, щоб усе було гармонійно та узгоджено між собою:

  • дизайн;
  • заголовки та підзаголовки;
  • текст;
  • заклики до дії (CTA + CTA-button);
  • тригери (блоки довіри/переконання).

Роботи зі створення Landing Page не варто довіряти одному копірайтеру, тут необхідно задіяти ще маркетолога і дизайнера (це якщо не брати до уваги верстку і програмування цільової сторінки).

Чек-лист із перевірки тексту, що продає

Як і фізичний предмет, стаття має параметри, які можна перевірити за допомогою спеціальних сервісів і самостійно під час вичитування матеріалу.

Перевірка за допомогою сервісів:

  • унікальності за програмою Advego або онлайн на сайті біржі контенту. Це перша характеристика, на яку потрібно звернути увагу. Адже вам напевно не хочеться стати володарем статті, що являє собою копіпаст (скомпільованої з інших джерел інформації в новий матеріал). Оптимально, коли показник унікальності становить від 95%.
от 8 баллов по сервису <a href=


  • від 8 балів за сервісом copyleaks за словами та щонайменше 9 балів – за синтаксисом. Завдяки цьому сайту ви можете перевірити статтю на відповідність інформаційному стилю та наявність словесного сміття.

Перевірка щодо чистоти:

Чистота текста

Перевірка щодо читабельності:

Читаемость текста
  • SEO-аналіз тексту за copyleaks – частота найуживанішого слова в семантичному ядрі не повинна перевищувати 3%. Є копірайтери, які вважають, що чим частіше вони вживають у тексті ключові слова, тим ефективнішим він буде. Це хибна позиція, цей підхід був актуальний раніше, коли конкуренція в Інтернеті була нижчою і для виведення сайту в топ було достатньо використовувати SEO-шні статті. Зараз навпаки, не повинно бути переспаму, запити можна відмінювати і розбавляти іншими словами в рамках одного речення. Добре індексуються ті статті, які залучають користувачів і дають їм вичерпні відповіді на їхні запити.
SEO-анализ по Адвего

Це основні сервіси та програми, якими ми користуємося в агентстві інтернет-маркетингу «Текстум Вінниця».

На цю тему в нас є докладна стаття: Чек-лист для перевірки тексту на “профпридатність”: унікальність, SEO, ілюстрації (частина I)

Далі вам потрібно самостійно прочитати статтю і переконатися, що її смислова частина детально опрацьована, концепцію вивірено, логіки викладу дотримано. І неважливо, що розповість копірайтер. Тут автори на свій захист можуть сказати, що вони використовували маркетингову модель AIDA (ґрунтується на послідовності подій, що ведуть до ухвалення рішення про купівлю: увага, інтерес, потреба, дія), «чаклували» і впровадили ефективні техніки від гуру. Але все це буде безглуздо, якщо відсутнє глибоке смислове наповнення.

Вірними ознаками того, що копірайтер досить глибоко занурився в проєкт, є:

  • Орієнтація на користувача. Текст має бути корисним для читача, закривати його заперечення, спростовувати сумніви і показувати вигоди від придбання товару або замовлення послуги. Якщо ж у статті описуються суто характеристики товару та його унікальність – то її слід відправити автору на доопрацювання.

Приклад: як компанія Apple представила нову модель iPhone 11:

Ориентация на пользователя в тексте
  • Відсутність «води» та інформації, що не має смислового навантаження. У тексті, що продає, не повинно бути канцеляризмів, стоп-слів, штампів, паразитів часу.

Наприклад: на сьогоднішній день, у сучасному світі, потім, потім, потім, лише, тільки та інші. Зробіть тест: видаліть слова і словосполучення, що не несуть смислового навантаження, якщо без них текст стане зрозумілішим, значить, це «мінус» автору.

Стоп-слова
  • Практичні поради, приклади, цікаві факти, статистичні дані. Усе це дає змогу посилити текст і викликає довіру з боку користувачів.
Статистические данные
  • Логічна структура. Текст, що продає, має бути послідовним і викладатися за планом.

Например:

  • заголовок с описанием сути предложения;
  • подзаголовок (оффер) – детализируем, на каких условиях, кому и зачем нужен продукт;
  • триггеры – описываем гарантии и даем понять, что вам можно доверять;
  • описание продукта (предложения);
  • подтверждаем свою экспертность и опыт – это могут быть примеры работ, перечисление партнеров.
  • призыв к действию – рассказываем, что с помощью такого-то действия можно оформить заказ.

Дуже поганий знак, якщо в тексті «вінегрет», тобто відсутня послідовність викладу.

  • Зображення використовуємо не окремо, а в продовження тексту. Інфографіка, зображення мають бути узгоджені зі статтею і візуально стисло передавати основні тези.
Картинки в тексте

Перевірити текст за перерахованими вище пунктами досить просто. Це 3 перевірки за допомогою онлайн-сервісів і 5 смислових характеристик. Але завдяки цьому репутація компанії не зіпсується і бізнес розвиватиметься.

Тестуємо sales texts на практиці

Найкращий спосіб перевірити текст, що продає, у дії – запустити платну рекламу на сторінку сайту. Для інтернет-магазинів рівень конверсії становить 2-5%.

Оформление заказа на сайте

Приклад, як розрахувати цей коефіцієнт:

Відвідуваність сайту за день склала 600 осіб і у вас є 40 здійснених покупок. Разом конверсія становить: 30*100/600=5%.

Але тут важливо розуміти, що показник конверсії залежить не тільки від контенту, а й низки інших характеристик:

  1. Дизайну сайту. Банери, меню, шрифт, розташування кнопок – усе це впливає на продажі. Тому великі компанії роблять A/B тестування. Нагадаю, що це маркетингове дослідження, за якого одну групу елементів порівнюють з іншими тестовими групами. Це робиться для того, щоб з’ясувати, які зміни підвищують конверсію.
  2. Юзабіліті. Користувачам має бути зручно, а ще краще, коли вони отримують задоволення від використання функціоналу сайту та надцінність. Тоді споживачі стають вдячними та повертаються знову і знову.
  3. Висока швидкість завантаження сторінок та інші технічні складові. Перевірте, як швидко завантажується сайт на мобільних пристроях і персональних комп’ютерах. Для цього я рекомендую використовувати PageSpeed Insights. Також зверніть увагу на кросбраузерність, на те, чи всі форми працюють на сайті, чи немає битих посилань, чи є сторінка подяки для відстеження цілей у Google Analytics.

Це основні базові параметри, що впливають на конверсію.

На завершення підсумую, що насамперед, звісно ж, потрібно працювати над своїм бізнесом. І тільки коли у вас уже є корисний продукт – переходьте до його смислового пакування. Текст – інструмент, що дає змогу збільшувати продажі, але навіть найправильніший матеріал не може продати те, що насправді не має жодної цінності для покупців.

Отримати практичні навички написання SEO-статей можна на курсі: «Креативний SEO-копірайтинг»:

Автор статьи

Засновник Textum. Розробляє стратегію і реалізовує план просування бізнесу. Приділяє велику увагу розвитку себе і своєї команди. Любить те, що робить. Підписуйтесь на мої сторінки в соціальних мережах.

View Category