fbpx

Support Ukrainians. Boycott russian and belarusian products

clock icon Время чтения 7 мин. | 20.9.2022 |
20 Вересня, 2022

LSI-копірайтинг — що це простими словами. Чи замінить методика SEO?

Статтю оновлено у вересні 2022 року.

І знову вітаю! Сьогодні ми поговоримо про LSI-копірайтинг: що це простими словами і як це працює. Поняття виникло 9 років тому, але вже завоювало статус ефективного способу просування текстів. Останні кілька років цей тренд на «гребні хвилі» і дедалі більше професійних копірайтерів переходять створення на LSI-матеріалу. У чому ж особливості такої методики?

У цій статті я узагальнила думку експертів + додала особистий досвід.

То що таке LSI простими словами? Унікальна технологія, що виведе сайти у ТОП чи просто чергове захоплення? Про це та інше читайте далі.

Основи LSI-копірайтингу — що це простими словами

Термін «LSI» розшифровується, як latent semantic indexing. У перекладі з англійської — це латентно-семантичне індексування.

Вперше поняття виникло одночасно із запуском Google-алгоритму під назвою «Панда». Але остаточно методика сформувалася лише у 2013 році з появою алгоритму «Колібрі», який став розуміти навіть запити розмовного типу. Чому виникла потреба у подібному алгоритмі? 

У 2000-х робота пошукових систем значно відрізнялася від сучасної. Алгоритми Google та інших пошукових систем не були такими гнучкими, тому аналізували сторінки виключно за кількістю ключових запитів на ній. В результаті мережа була забита довгими простирадлами переспамленого тексту, а «тямущі оптимізатори» виділяли ключові слова жирним текстом. 

Маніпулювання недосконалою системою роботи пошукових систем досягло таких масштабів, що в текстах про парфюмерію зненацька вискакували запити на кшталт «купити авто Київ», «замовити диван дешево» та ін. 

Такі тексти непогано ранжувалися, багато з них потрапляли у топ видачі, але інформативність та корисність цього контенту дорівнювала нулю. Про те, щоб користувачі отримували задоволення від прочитання цих творів, не йшлося. 

Згодом алгоритми пошукових систем значно порозумнішали. Нейронні мережі навчилися обробляти інформацію не тільки з технічної точки зору, а й розуміти цінність контенту.

Зараз аналіз тексту виходить далеко за межі унікальності та ключових запитів. Насамперед він спирається на смислову унікальність та поведінкові чинники. Будь ваша стаття хоч медом намазана, але якщо вона не чіпляє читачів, і вони йдуть зі сторінки, пошуковик навряд підніме її у видачі. 

На тлі всього, що відбувається, з’явилася нова модель ранжирування та аналізу контенту, яка отримала назву LSI — простими словами. Простими словами пошукові системи запровадили цензуру на спам. У 2022 році «переспам» ключовиками загрожує сайту падінням трафіку і баном з боку пошукової системи. 

Мужчины читают книги по LSI-копирайтингу

LSI-копірайтинг — що це простими словами, і що він собою представляє? Це сучасний метод написання та подання текстів, акцент у яких робиться на зміст, а не на щільність та наявність ключів. За допомогою окремих слів пошукові системи розпізнають зміст статті та виводять її в ТОП з появою відповідних запитів користувача.

Відразу наведу приклад. Припустимо, користувач хоче купити колесо і вбиває в рядок пошуку Google відповідний запит. Робот починає визначати, що саме він мав на увазі: спортивний інвентар, запчастину, назву фільму чи щось інше.

Строка поиска в Google ос словом колесо

Тут головне завдання пошукової машини — знайти необхідний сайт за супутніми словами, зрозумівши про яке саме колесо йдеться у розміщених на веб-сторінках статтях. Якщо ви займаєтеся продажем колес для автомобіля, то такими словами будуть «купити», «запчастини», «транспортний засіб» та ін. Робот розуміє — інформація про машину.

Якщо ви представляєте парк розваг, то LSI-словами будуть: «атракціон», «квитки», «замовити» і т.д. У такому разі сайт буде віднесений до категорії закладів для відпочинку та дозвілля, з’являючись у видачі за відповідних запитів.

Розрізняють два типи ключових запитів для текстів LSI: 

  • синонімічні запити — це близькі за значенням «хвости»;
  • релевантні запити — це такі, що розширюють та доповнюють значення ключовика.  

Саме такі додаткові слова уточнюють пошуковий запит, допомагаючи роботу краще зрозуміти, коли потрібно запропонувати ваш сайт користувачеві. Текст повинен містити таку кількість SEO-ключів та LSI-запитів, щоб пошуковик «зрозумів»: ця стаття буде корисною читачеві, тому її потрібно ставити у пошуку видачі вище.

Зверніть увагу: сучасні пошукові системи дуже «розумні», а тому видадуть лише найбільш інформативні та читабельні тексти, а не матеріал, заспамлений різноманітними ключами.

Головні відмінності LSI та SEO-статей

Непрофесійні копірайтери часто грішать високою щільністю ключів у тексті. Але навіть не це найстрашніше. Справжнім бічем є так званий «незграбний» LSI-копірайтинг — це простими словами, коли фрази вписуються без будь-якого взаємозв’язку з пропозицією чи темою статті.

Пример «топорного» копирайтинга

На щастя, такий неякісний контент відходить у минуле, змінюючись роботами, запити в яких подані максимально природно і органічно доповнені словами, що глибше розкривають суть. Саме такі тексти носять назву LSI простими словами.

Ось конкретний приклад такого тексту. Відразу наведу для порівняння невелику SEO-статтю, щоб переглянути різницю на контрасті.

Сравнение SEO и LSI-статьи

В обох текстах головним ключем є слово «концерт». Але якщо забити його в пошуковий рядок, то робот у першу чергу видасть саме текст із позначкою LSI — простими словами він більш релевантний, оскільки містить додаткові LSI-слова, які найчастіше вживаються з ключем «концерт» (квитки, аншлаг).

Пізнавальна стаття на тему: Які бувають ключові слова та як їх гармонійно вписати до статті?

SEO-копірайтинг та LSI-копірайтинг — що це простими словами, і яка між ними різниця? Перше і найважливіше — вимоги до написання.

Требования к написанию SEO и LSI-статьи

Як практикуючий копірайтер, можу сказати, що часом буває складно розмістити ключові запити у статті так, щоб вони виглядали природно і відповідали загальному стилю тексту. Особливо це відчувається при великій кількості ключів. 

У такому разі доводиться поєднувати схожі запити, максимально компактно розміщуючи їх у тексті невеликого обсягу. Якщо говорити про LSI-копірайтинг, що це простими словами, то в ньому немає цих жорстких рамок. Тут ключі можна замінити схожими словами, що більш ємно передадуть суть, а значить стаття буде більш читабельною.

Достоинства LSI-методики

«Плюси» та «мінуси» латентно-семантичного індексу

Почну з переваг, що говорять на користь застосування LSI-методики при написанні текстів:

  • Просувають сторінку до ТОП-запитів. Робот віддає перевагу тим сайтам, де розміщені статті з LSI-фразами. Саме такі додаткові слова найчастіше збільшують інформативність тексту, роблячи його цікавішим для користувача.
  • Збільшить продаж товарів та послуг. Завдяки мінімальній конкуренції у сегменті, де використовуються низькочастотні ключі, покращиться ранжування сайту. Завдяки LSI, простими словами, споживач зможе швидше вас знайти за уточненим запитом, а це в свою чергу підніме шанси продати товар.
  • Зменшить відсоток порожніх відвідувань. Пошуковик буде показувати ваш сайт лише тим користувачам, чий запит відповідає тематиці контенту. Це зменшить кількість нецільових відвідувачів, які помилково потрапили на інтернет-ресурс.
  • Збільшиться час перебування користувача на сайті. Розмістивши корисний матеріал, вдасться затримати користувача на сторінках сайту. Адже якщо він знайде потрібну для себе інформацію, то із задоволенням витратить свій час на її прочитання.
  • Зменшить спам. За рахунок розбавлення основних ключів НЧ LSI-запитами та релевантними синонімами вдасться зменшити показник «тошноти».

На тлі цих «плюсів» недолік здається справжньою дрібницею, але згадати про нього все ж таки варто. Так, при аналізі тексту пошукова машина самостійно визначає важливі фрази та слова. Це означає, що в теорії достатньо вписати список LSI-слів і просто потрапити до ТОП видачі. А як же смислове наповнення?

Збір ключів для статті LSI: сервіси та основні правила

Написання LSI-тексту починається зі збору ключових запитів. Підібрати такі слова та фрази можна, використовуючи підручні засоби, які представлені у вигляді безкоштовних та платних спеціальних сервісів. Пропоную розглянути найпопулярніші з них.

Яндекс. Вордстат

Цей сервіс допоможе проаналізувати статистику пошукових запитів. Для створення семантичного ядра LSI-статті важливими є ключі, розташовані в правій колонці, що називається «Запити, схожі на…». Перечитавши список, ви здивуєтеся за якими «перлами» іноді користувачі знаходять ваш сайт.

Покажу наочно. Я взяла для прикладу слово «текст». Подивіться в правому стовпчику розмістилися всі ті синоніми або схожі слова, що замінюють ключ. Тепер із них залишиться лише вибрати фрази, які максимально підходять під нашу статтю. Пам’ятаємо, що чим більше ми охоплюємо ключові слова, тим більшу цільову аудиторію ми зможемо залучити.

Читайте, як правильно користуватись сервісом у статті: Яндекс. Вордстат (WordStat): як зібрати ключові запити?

Скрин результатов сервиса Яндекс. Вордстат

Словоеб

Безкоштовний сервіс є «молодшим братом» професійного Key Collector. Він обладнаний мінімальним переліком можливостей, тому цілком підійде для збору LSI-ключів. На прикладі показую вже готовий скрін із статистикою запитів за словом «текст».

Докладніше про сервіс, його функції та принцип роботи можна почитати у статті: Slovoeb (Словоеб). Ази та інструкції із застосування

 Скрин результатов сервиса Словоёб

Pixel Tools

Один з найбільш ефективних сервісів для створення ТЗ в LSI-копірайтингу. Після авторизації необхідно вибрати вкладку «Технічне завдання для копірайтера», прописати регіон просування сайту та вказати ключові запити. Ось як виглядає готовий результат.

Скрин результатов сервиса Пиксель Тулс

Для статті потрібно брати слова, що задають тему. Їх перелік розташований у нижній правій колонці.

MegaIndex

Зручний онлайн-сервіс, для якого навіть не потрібно проходити авторизацію на сайті. Достатньо відкрити головну сторінку, вибрати регіон та вписати свій запит. Сервіс проаналізує всі сайти з ТОПу за заданим ключем (перевіримо те саме слово текст) і видасть готову таблицю з LSI-запитами.

Скрин результатов сервиса MegaIndex
Статистика запросов ключей по слову “текст” в сервисе MegaIndex

Soovle

Більше підходить як допоміжний інструмент для збору ключів, оскільки видає не так багато варіантів. Використовувати сервіс у роботі дуже просто: вводимо потрібне слово у рядку пошуку та натискаємо кнопку праворуч. Після цього дивимося запити, що потрапили до ТОП кожної пошукової машини.

 Скрин результатов сервиса Soovle

Пошуковики

Найпростіший і найдоступніший спосіб зібрати «хвости» — звернутися до підказок пошукової системи. Там можна зібрати корисні запити.  

Наприклад, ви хочете написати статтю на тему «Копірайтінг». Вводимо в пошуковий рядок Google цей запит. Аналізуємо підказки: «навчання», «біржа», «онлайн», «заробіток». На основі цих слів створюємо додаткове лексичне ядро ​​для майбутньої статті. 

Поиск ключей в Google

У процесі збору даних також можемо звернутись до «Разом із цим часто шукають».

Виділені слова і будуть LSI-запитами. Щоб досягти тексту в методиці LSI, простими словами, вибирайте з них фрази, які максимально підходять під зміст вашої статті. Обов’язково включайте до семантики запити «з хвостом», що відносяться до низькочастотних. Розмістивши на сайті статтю з такими ключами, вдасться істотно збільшити відвідуваність, адже людина, яка вбиває розширений запит, точно вказує, чого вона хоче.

Подсказки

Визначившись із потрібними LSI-ключами можна перевірити динаміку їхньої популярності за рік чи місяць по вибраному регіону. Для цього найпростіше використовувати безкоштовний сервіс Google Trends. Щоправда, покаже він лише запити, зроблені через пошуковий рядок. Це звичайно не дасть повної картини, але підійде як загальна інформація.

Скрин результатов сервиса Google Trends

Щоб зібрані ключі відповідали тематиці, розкриваючи тему якнайглибше, варто провести низку підготовчих етапів:

  • 100% розібратися в темі статті. Це допоможе вибрати з усього переліку найвідповідніші фрази, які зроблять текст ємним і корисним. Отримані ключі завжди розбавляйте додатковими словами по суті та супутніми запитами.
  • Скласти приблизну структуру статті. Розбивши весь текст на смислові блоки, простіше буде збирати ключові запити під кожен із них. Завжди використовуйте кілька сервісів, роблячи мікс із найбільш інформативних ключів.

Як правило, високочастотні запити стосуються загальної інформації на тему, середньочастотні дозволяють глибше розкрити її, а завдання низькочастотних — розширити матеріал, охоплюючи нюанси, що найбільше цікавлять читача.

Сформувавши ядро ​​тексту, переходимо до безпосереднього його написання.

Читайте також пізнавальну статтю: Як скласти семантичне ядро ​​з нуля?

Секрети написання текстів у методиці LSI простими словами

Оскільки в попередньому розділі я вже торкнулася теми структури, з неї і почнемо. LSI-тексти (як і SEO) повинні мати правильний кістяк. Окремі частини статті повинні бути розташовані в логічній послідовності і не суперечити одна одній.

Ось кілька універсальних порад щодо створення правильно структурованої статті:

  • наявність заголовків, підзаголовків, списків та таблиць навіть не обговорюється;
  • включаємо до статті малюнки, схеми, інфографіку, які доповнять теоретичний матеріал;
  • інформація подається послідовно: від загального до приватного, уникаючи вузькоспеціалізованих та незрозумілих рядовому читачу термінів;
  • за потреби можна розбавляти текст експертними висновками чи цитатами;
  • весь матеріал, поданий у статті, має бути пов’язаний із сторінкою, гармонійно доповнюючи її.

Ці моменти ми знали і раніше, тому особливо заглиблюватися в них немає сенсу. Вимоги щодо грамотності та простоти викладання також не нові. Вони звучать абсолютно однаково для всіх статей і є нормою.

Почитати про ці правила можна у статті: Чек-лист для перевірки тексту на «профпридатність»: унікальність, SEO, ілюстрації (частина I)

Варто відзначити, що LSI-запити беруть участь не тільки в тексті статті, але також можуть використовуватися у заголовках і підзаголовках (особливо Н1), щоб глибше розкрити їхній зміст. При цьому важливо не забувати про головний ключовий запит, який достатньо використовувати 1 раз на статтю.

Коли я готувала цей матеріал, прочитала понад 20 статей в Інтернеті. Особливо мені запам’яталися слова одного автора, який не рекомендує додавати LSI-ключі при створенні ТЗ для копірайтера. Свою думку він мотивує тим, що може заплутати виконавця, нав’язуючи йому стиль майбутньої статті. Він радить перевіряти наявність таких слів у готовому тексті. Мабуть, погоджуся. Поясню чому.

Під час написання якісного тексту LSI-фрази додаються автоматично. Ми використовуємо їх для того, щоб ширше розкрити зміст сказаного, наголосити на потрібних деталях і т.д. На підтвердження своїх слів наведу приклад експертної SEO-статті, яку можна спокійно віднести до категорії LSI. Стаття написана мною та розміщена на сайті нашого клієнта.

Скрин статьи про выбор и посадку яблони

У цій статті є головний ключ — «яблуня». Жовтою рамочкою виділено додаткові слова LSI. Ось ще один приклад уже моєї колеги. Тут головний запит — протиударна плівка, що бронює.

Скрин статьи про противоударные бронирующие пленки

Приклади досить промовисті і говорять самі за себе. Хоча LSI-копірайтинг — це простими словами, ультрасучасне віяння, але у своїй практиці ми використовуємо його давно, роблячи кожну свою статтю інформативною та корисною для читача. Ось і весь секрет. Головне, розібратися у темі та написати все простими словами. У такому разі стаття автоматично потрапить до категорії LSI.

Якщо хочете випробувати дієвість LSI-копірайтингу або, простими словами, підняти трафік відвідувань сайту, в нас можна замовити подібні статті. Ми детально вивчаємо тему, пропонуючи на виході 100% експертний текст.

На заключення

Якими б «розумними» не були пошуковики, вони навчилися розпізнавати лише частини запитів, а тому бездумно використовувати LSI-фрази для їх залучення не зовсім правильно. Як на мене, у 2022 році найбільш дієвим буде поєднання традиційних правил SEO- з LSI-копірайтингу. Простими словами цей дует допоможе повністю реалізувати кінцеву мету кожної статті:

  • надати користувачеві максимально експертну інформацію;
  • збільшити відвідуваність та продаж із сайту;
  • підняти інтернет-ресурс у ТОП видачі пошукових машин.

Думаю, ми добре розібралися у понятті LSI простими словами. Пишіть цінні статті, думаючи насамперед про корисність матеріалу та якісно розкриваючи тему. Такі тексти з грамотно вписаними запитами сподобаються користувачам. Мабуть, це основні моменти, які допомогли вам відповісти на запитання: LSI-копірайтинг — що це простими словами.

Якщо залишилися питання щодо застосування LSI-методики у копірайтингу, залишайте їх у коментарях. Сподіваюся, стаття була цікавою, а її читання не зайняло багато часу. До зустрічі!

Отримати практичні навички написання SEO-статей можна на курсі «Креативний SEO-копірайтинг»:

Автор статьи

Экономист. Более 2-х лет работает в сфере копирайтинга. Пишет экспертные уникальные статьи на любые темы. Создает материал «с душой». Подписывайтесь на автора в социальных сетях.

View Category