fbpx

Support Ukrainians. Boycott russian and belarusian products

clock icon Время чтения 7 мин. | 20.2.2024 |
20 Лютого, 2024

SEO-копірайтинг всемогутній, або Тренди написання текстів

Значимість SEO-копірайтингу складно переоцінити, а власники бізнесу або адміністратори сайтів навряд чи готові платити гроші за тексти, які не виводять сайт у топ. В ідеалі цей вид контенту повинен і продавати продукт (послугу), і містити необхідні ключові запити. Але чи так все просто?

Ні. Для початку потрібно зрозуміти алгоритми роботи Google, ознайомитися з керівництвом для асесорів і тільки потім можна буде перевірити тексти на «профпридатність» або самим підготувати ефективний контент для просування сайту. Ми розглядаємо нюанси написання статей під пошукову систему Google.

Що таке SEO-копірайтинг?

Що таке SEO-копірайтинг?

Дамо визначення відповідно до «Вікіпедії», SEO-копірайтинг — вид інформаційного копірайтингу, особливістю якого є оптимізація контенту ключовими словами для підвищення релевантності матеріалу пошуковим запитам.

Простими словами — це затребувані унікальні рекламні статті з пошуковими запитами, які використовують для розміщення на сторінках сайту з метою SEO-просування. Зазвичай вони розміщені в категоріях, описах товарів (послуг), у блозі, на сторінці «Про компанію», у розділах «Новини» та «Кейси».

Ось «приклад SEO-копірайтингу» на сторінці мультибрендового інтернет-магазину побутової та електронної техніки:

SEO-копірайтинг на сайті

Однак останніми роками алгоритми роботи пошукових систем дуже змінилися. Відповідно, щоб сайт посідав провідні позиції у видачі, потрібно безперервно стежити за нововведеннями і довіряти написання текстів профі. Інакше бюджет на SEO-просування буде витрачатися нерезультативно.

Специфіка SEO-копірайтингу

Раніше все було просто: вписав перелік ключових слів у статтю, розмістив на сайті, закупив посилання — і вуаля: сторінка в топі. 90% наших клієнтів у той час зверталися до нас зі своїм технічним завданням (ТЗ) на написання текстів. Як правило, воно створювалося SEO-фахівцем після складання семантичного ядра для сайту.

Читайте докладний текст на цю тему: «Як скласти семантичне ядро з нуля?»

Приклад семантичного ядра для сайту:

Семантичне ядро для сайту

Ось основні вимоги ТЗ:

1. Найвисокочастотніше ключове слово повинне входити в h1, перше й останнє речення тексту. Та ще й бажано в точному входженні (тобто так, як воно дано в ТЗ). Тут уточню, що кожне ключове слово має свою частоту показів у пошуковій системі, і саме за цим показником визначаємо найбільш високочастотне зі списку.

Ключові слова для статті

2. Унікальність тексту 95-100% за програмою Advego Plagiatus. Для зручності клієнта скрін із результатами перевірки ми додавали в гугл-документ або створений у Microsoft Word.

Унікальність тексту

3. Використовувати всі ключові слова з технічного завдання у тексті в прямому входженні. Запити ми виділяли жирним шрифтом, щоб їх можна було швидко відшукати в тексті та перевірити правильність входження.

Ключові слова у статті

4. Знайти 3-5 зображень для статті. Не обов’язково картинки повинні мати 100% унікальність. Ми розставляли їх у текстовому документі та надсилаємо окремими файлами.

Зображення у статті

5. Містити перелінковку на інші сторінки сайту. За певними ключовими словами ми закріплювали посилання на потрібні категорії або товари.

Перелінковка

6. Підзаголовки h2 і h3 мали містити ключові слова в прямому входженні. Підзаголовки виділялися відповідними стилями в Microsoft Word.

Підзаголовок h2

7. При «SEO-аналізі тексту» на Advego слова з найвисокочастотнішого запиту мають бути на перших місцях..

SEO-аналіз тексту

8. Прописати унікальні мета-теги для сторінки: title, description. Ця вимога була не у всіх завданнях, але зустрічалася досить часто.

Мета-теги для статті

Ознакомьтесь со статьей на эту тему: «Мета-теги (title, description, keywords): как правильно прописать?»

Це, мабуть, були найпоширеніші вимоги до текстів . Як бачите, копірайтеру потрібно багато чого знати і вміти, щоб стати затребуваним і писати тексти для SEO-просування сайту.

Вимоги до контенту керівництва для асесорів Google

Ось список основних вимог:

1. Авторство. Зміни «у посібнику з якості Google» припускають, що на сайті мають бути зазначені відповідальні за сайт загалом і окремо за текстовий матеріал. Оскільки YMYL-проєктам (сторінки, від яких безпосередньо або побічно може залежати добробут, щастя і здоров’я користувачів, у перекладі з англійської означає «гаманець або життя») потрібен високий ступінь довіри, то на них повинно бути зазначено, хто несе відповідальність за зміст web-ресурсу.

Вимоги керівництва для асесорів

Читайте більше на цю тему: «Як покращити якість сайту, щоб сподобатися Google?»

2. Якість контенту Цей показник останніми роками відіграє особливо важливу роль у SEO-просуванні сайту, і надалі його значення тільки зростатиме. Тепер авторитетні сайти борються за позиції в топі з дрібними проєктами, незважаючи на раніше зароблену довіру в Google.

3. Досліджуйте репутацію сайту та авторів контенту. Зазвичай власники сайту та автори контенту — це різні групи людей. Раніше цей нюанс не висвітлювався в рекомендаціях Google щодо якості. В останніх оновленнях є інформація, що для аналізу репутації будуть використовуватися не тільки електронні джерела інформації, а й друковані ЗМІ. Посилатися на авторитетні ресурси можна і потрібно як у самих статтях, так і робити список літератури в кінці статті. Іншими словами, вся інформація, що публікується на сайті, перевіряється на достовірність та актуальність.

Це основні пункти, що стосуються текстів. Окремо варто розглянути, який же контент тепер вважається якісним?

Особливості якісного контенту

У рекомендаціях для веб-майстрів від Google розписано основні принципи та рекомендації щодо створення якісних текстів для SEO-просування сайту:.

1. Сторінки і SEO-копірайтинг, що розміщується на них, повинен створюватися насамперед для користувачів, а не для пошукових машин.

2. Контент не повинен вводити користувачів в оману.

3. Сайт має відрізнятися від web-проєктів конкурентів, бути унікальним і нести цінність для відвідувачів. Користувачі мають повертатися на сайт повторно.

4. Не можна вдаватися до хитрощів, щоб підвищити позиції сайту в пошуковій видачі. Для цього просто поставте собі запитання: чи стане проєкт цікавішим і кориснішим для користувачів, якщо зробити ті чи інші роботи? Чи впроваджували б ви деякі рішення, якби не було пошуковиків?

Ключові принципи створення контенту Google

5. Не слід використовувати автоматичну генерацію контенту.

6. Якщо на вашому сайті користувачі в коментарях залишають спам, його слід видаляти.

7. Не можна брати участь у схемах обміну посиланнями. У той час як природні посилання, що ведуть на ваш проєкт, уже стають обов’язковим пунктом у SEO-просуванні сайту.

8. Не розміщуйте на сторінках свого сайту контент, скопійований з інших ресурсів, або неякісний матеріал.

9. На web-проєкті не повинно бути прихованих посилань і текстів. Не слід використовувати в контенті нерелевантні ключові слова або запити у великих кількостях.

На ці принципи та рекомендації слід звернути увагу, оскільки порушення цих пунктів може стати причиною накладення санкцій від Google.

Як оптимізувати контент під BERT?

Нагадаю, що BERT — нейронна мережа від Гугл, яка показала state-of-the-art результати в низці завдань. Завдяки нейронній мережі можна аналізувати текст, створювати перекладачі та чат-ботів, відповідати на запитання, які поставлені в довільній формі.

BERT показав зміни в пошуковій видачі за запитами з хвостами (довгим). Оскільки він добре розуміє структуру запиту, може передбачити пропущені слова в запиті та формує більш релевантні результати в пошуковій видачі.

Поради Мюллера, як оптимізувати текстовий контент?

Джон Мюллер — головний аналітик Google заявив, що за допомогою BERT пошукова система прагне краще зрозуміти текст. Він має на увазі як запити і запитання користувачів, так і контент, що розміщується на сторінках сайтів.

Аналітик Google дав пораду: пишіть природно. Не варто в текстах використовувати якомога більше пошукових запитів. Алгоритми Гугл намагаються зрозуміти природний текст і визначити тему, якій присвячена сторінка, щоб знайти релевантні запити.

Поради від ТОВ «Текстум Вінниця»

Ми рекомендуємо більше уваги приділяти інтенту (намір і мета користувача при введенні запиту в пошуковий рядок) ключового слова.

Наприклад, при введенні ключового слова «копірайтер» користувачі можуть переслідувати такі цілі:

  • дізнатися більше про професію і знайти роботу;
  • замовити послуги копірайтера.
Інтент користувачів

Автор контенту обов’язково має зважати на інтент і писати насамперед для користувачів. Ми часто практикуємо такий підхід: спочатку робимо всі підготовчі роботи і пишемо тексти, і тільки потім вписуємо ключові слова в місцях, де за змістом вони органічно підходять. Найчастіше пошукові запити вже є в контенті, оскільки природний текст і розкриття теми без них неможливе.

Тренди написання текстів

Як бачимо, головне в SEO-копірайтингу — якість. Тому в тренди написання текстів увійдуть:

1. Цікавний контент, що залучає Якщо раніше потрібно було писати «сухо», то зараз користувачі віддають перевагу живому контенту, який відповідає стилю спілкування цільової аудиторії. Допускаються невеликі відступи від теми для залучення читачів, вітається використання опитувань і голосувань.

2. Користь та інформативність. Якщо користувач потрапив на сайт за запитом «як обрати», то на сторінці має бути контент, що повністю відповідає його потребам. Якщо ж за ключовими словами: «купити», «замовити», то має бути можливість переглянути товари чи послуги та зробити покупку. Тобто контент має бути релевантним намірам відвідувачів.

3. Контент із wow-ефектом, кращий за той, що перебуває в топі. Звісно, копірайтерам потрібно вивчати інформацію на сайтах конкурентів, але не забувайте, що її цінність для користувачів має бути вищою. Тобто обов’язково вкладайте в матеріал wow-ефект. Це може бути чек-лист, який можна завантажити на сторінці, детальні скріни та приклади в покроковій інструкції, відео-контент та інше.

4. Робота з авторитетними експертами. Якщо ви хочете за рахунок SEO-копірайтингу просунути блог, то публікуйте тексти із зазначенням авторства. І довіряйте написання людям, які мають досвід і знання в цій темі, чиї публікації вже є в Інтернеті.

5. Використання r-LSI (релевантних слів) і s-LSI (слів-синонімів). Щоб текст був максимально інформативним для користувачів, потрібно використовувати пошукові підказки та слова-синоніми, що дають змогу глибше розкрити тему. Наприклад, якщо ви пишете огляд програми Send Pulse, то такими словами будуть: «ядро», «семантичне», «сайт», «збір», «робота», «ключовий», «налаштування», «безкоштовно», «працювати», «Гугл», «аналіз», «завантажити», «збирати», «ua», «складання», «парсинг».

6. Регулярне оновлення контенту. Наразі недостатньо підготувати хороший матеріал. Якщо він добре проіндексувався, то утримати позиції в топі дасть змогу постійне доопрацювання статей. Тексти мають бути актуальними на поточний момент.

7. Вказівка посилань на достовірні та авторитетні джерела інформації. У контенті важливо посилатися на інші ресурси, щоб асесори пошукової системи могли перевірити дані. Список літератури можна робити і під текстом. Крім електронних джерел, вітається вказівка на друковані медіа.

8. Авторство Вказуйте, хто підготував статтю. Це може бути така інформація: прізвище та ім’я, посада, назва компанії та короткий опис скілів автора.

9. Унікальна та якісна інфографіка, картинки та відеоконтент. Розміщуйте на сайті зображення, створені спеціально для матеріалу. Це можуть бути колажі, інфографіка, відео. Щоб захистити себе від крадіжки контенту, наносьте логотип на зображення. Крім цього, копірайтер або адміністратор сайту має прописати до картинок унікальний атрибут alt, який дає підказки користувачам щодо змісту об’єкта, який вони переглядають. Як правило, атрибут складається з 3-7 слів.

10. Хизуйтеся, якщо маєте офіційні документи, що підтверджують якість продукції (послуг). Якщо у вас є сертифікат відповідності на продукт — сміливо додавайте його на сторінку з описом. Раніше в більшості випадків ця інформація розміщувалася тільки на сторінці «Сертифікати».

11. Оптимізація контенту під голосовий пошук. Щоб сторінки сайту були в голосовому пошуку, необхідно використовувати ключові слова і намагатися писати більш природно: так, як користувачі спілкуються між собою.

Ознайомтеся з матеріалом: «Як оптимізувати сайт під голосовий пошук»

Це, мабуть, найважливіші тренди, які варто врахувати копірайтерам і фахівцям, що відповідають за зміст сайтів.

Зведена таблиця еволюції SEO-копірайтингу

А тепер давайте наочно подивимося, як змінився SEO-копірайтинг за останні роки.

1. Ціль статті
SEO-просування сайту в топ пошукової видачіНадати користувачам корисний контент, релевантний їхнім намірам. Так, щоб відвідувач знайшов на сайті все, що йому потрібно, і був залучений до взаємодії з сайтом
2. Ключові слова
Важливо було вписати ключові слова з технічного завдання, переважно у точній словоформіНа першому місці стоїть читабельність тексту, ключові слова можна схиляти, розбавляти іншими словами. Крім цього, слід використовувати r-LSI (релевантні слова) та s-LSI (слів-синоніми), а також запити з голосового пошуку
3. Копірайтер
Не потрібно поглиблених знань з теми та особистого досвідуДля написання статті потрібен особистий досвід, знання цієї теми, вітається інтерв’ювання експертів
4. Обсяг статті
2000–3000 знаків без пробілівТексти об’ємом 5000-10000 знаків без пробілів
5. Стиль тексту статті
Інфостиль, коротко і зрозумілоДопускається розмовний стиль, можливі відступи від теми для залучення користувачів
6. Зображення та відеоконтент
Можна використовувати унікальні зображенняІнфографіка, картинки мають бути унікальними
7. Перелінковка
Посилання на інші товари (послуги), підрозділиПерелінковка на товари (послуги), підкатегорії сайту та корисний інформаційний матеріал на тему
8. Посилання на зовнішні сайти
Не були потрібніДля підвищення рівня довіри до сайту використовуємо посилання на авторитетні джерела як у тексті, так і у списку літератури. Можна посилатися на друковані ЗМІ
9. Коментарі та відгуки
У більшості випадків були відсутніДля інформаційних текстів у блозі коментарі є обов’язковими. Власникам сайту слід модерувати зворотний зв’язок від користувачів, видаляючи спам
10. Сертифікати
Необов’язкова умоваНаявність документів, що підтверджують якість продукції або експертність автора, є обов’язковою. Таким чином Google досліджує репутацію сайту чи автора
11. Інформація про автора
Необов’язкова умоваФункціонал сайту повинен дозволяти вказувати авторів контенту та давати коротку інформацію про них
12. Регулярне оновлення контенту
Необов’язкова умоваМатеріал на сайті потрібно постійно перевіряти на актуальність та вносити зміни

Як бачимо, вимоги до SEO-копірайтингу постійно змінюються. Щоб перебувати в топі, слід регулярно оновлювати контент відповідно до останніх вимог та актуальних трендів у роботі пошукових машин.

Приклади результативних текстів

Найбільш відвідувана сторінка нашого блогу містить контент із заголовком: Шапка в Instagram – «зовнішній вигляд» облікового запису. Рішення для правильного та красивого оформлення. Усього за рік вона набрала понад 26 тисяч переглядів і знаходиться у топі за багатьма релевантними запитами.

Стаття на сайті Textum

«Ходова частина Таврії: важливі факти про підвіску автомобіля» – стаття, яка набрала найбільшу кількість переглядів на сайті нашого клієнта – інтернет-магазину «ДеталіЗАЗ».

Стаття на сайті інтернет

«Натуральні дезодоранти кристал із Тайланду» – стаття на сайті інтернет-магазину Siam Collection. Матеріал набрав понад 1500 переглядів.

Стаття на сайті інтернет-магазину «Siam Collection»

Звичайно, ефективність текстів визначається не тільки кількістю переглядів, але й позиціями за ключовими словами, числом відвідувань за день або інший аналізований період, а також значенням конверсії.

Декілька лайфхаків копірайтерам

Посібники для навчання

Книг, які розкривали б сучасні особливості SEO-копірайтингу, я, на жаль, не знаю. Однак якщо вам цікаво, з чого почати і як, то використовуйте як навчальний посібник Google. Він постійно вдосконалює свої алгоритми і в пошуковій видачі в топі найчастіше корисна та актуальна інформація. Також можна знайти експерта з питань, що цікавлять цільову аудиторію, і підписатися на розсилку на його сайті. Таким чином ви будете знати останні новини.

Тематичні курси

Самостійно освоїти величезний обсяг матеріалів із інтернету дуже складно. Потрібно знайти відповідну інформацію, систематизувати її, вибрати собі головне. А теорія без практики у копірайтингу – даремно витрачений час.

Якщо у вас немає досвідченого наставника, який поділиться своїми знаннями і вкаже правильний напрямок, і ви не знаєте, з чого почати, знайдіть курси з копірайтингу. Шукати можна самостійно, переглядаючи тематичні форуми та авторські блоги, монітор хештеги в соціальних мережах. Але куди простіше скористатися спеціальними майданчиками, де зібрані тематичні курси з копірайтингу від провідних освітніх платформ.

Вибираючи курс, потрібно орієнтуватися на такі нюанси:

  • на якому майданчику розміщено;
  • рівень складності;
  • формат та час навчання;
  • можливість стажування;
  • отримання сертифіката та ін.

Робота в агентстві копірайтингу

Також для навчання та здобуття досвіду рекомендую SEO-копірайтерам починати будувати свою кар’єру в профільних агентствах. Це можуть бути студії копірайтингу, агентства інтернет-маркетингу та реклами. Для цього переглядайте вакансії SEO-копірайтера і робіть відгук, надсилаючи своє резюме.

Ознайомтеся з матеріалом: «Економимо час та нерви роботодавця, або Як копірайтеру написати резюме»

Робота в команда завжди ефективніша, ніж самостійний розвиток на фрілансі. Копірайтери регулярно надсилають нам резюме. Кандидатам, які нас зацікавили, ми надсилаємо тестове завдання. Проте дуже часто автори з ним не справляються через відсутність знань та досвіду.

Займайтеся саморозвитком

Крім цього, копірайтинг – це творча професія, тому потрібно розвивати не лише навички письма, а й мати пізнання у різних темах, регулярно саморозвиватися, читати книги, підписуватись на паблики експертів у соціальних мережах.

Детальніше про це у статті: «Як стати затребуваним копірайтером та багато заробляти?»

В висновку хочу відзначити, що SEO-копірайтинг і надалі змінюватиметься завдяки вдосконаленню алгоритмів роботи Google. Насамперед слід створювати контент для користувачів та враховувати їх потреби. Тільки в такому випадку ваш сайт потраплятиме в топ. І не забувайте, що контент – це лише один із факторів, що впливають на позиції web-проєкту. Для отримання перших позицій у пошуковій видачі потрібно комплексно та безперервно займатися SEO-просуванням.

Здобути практичні навички написання SEO-статей можна на курсі: «Креативний SEO-копірайтинг»:

Автор статьи

Засновник Textum. Розробляє стратегію і реалізовує план просування бізнесу. Приділяє велику увагу розвитку себе і своєї команди. Любить те, що робить. Підписуйтесь на мої сторінки в соціальних мережах.

View Category