fbpx

Support Ukrainians. Boycott russian and belarusian products

clock icon Время чтения 7 мин. | 7.2.2024 |
7 Лютого, 2024

SEO-просування сайту: основні етапи та роботи, KPI

Для власника сайту SEO-просування — дремучий ліс. І якщо ви самостійно не вивчали основи SEO (Search Engine Optimization), то знайти і проконтролювати роботу маркетингового агентства з пошукового просування дуже складно. Ми хочемо допомогти власникам бізнесу навчитися знаходити сумлінних підрядників, робота яких приносить користь і вимірні результати. Тому далі розглянемо основні поняття, етапи та роботи пошукової розкрутки. 

Вивчивши статтю, ви заощадите свої зусилля, час і зможете знайти надійного партнера, якому варто довірити розвиток сайту та бізнесу, поповните свій багаж знань в пошуковому просуванні, а також зрозумієте, коли слід використовувати SEO, а коли — PPC.

Що з себе представляє SEO-просування сайту?

SEO (Search Engine Optimization) — комплекс дій із внутрішньої та зовнішньої оптимізації сайту, спрямований на підвищення позицій сайту за ключовими словами в пошуковій видачі. Основна мета цих робіт — привернути на сайт цільову аудиторію, мотивувати її до дії, тим самим, допомагаючи представникам бізнесу збільшити кількість клієнтів і обсяг продажів.

Пошукові системи постійно покращують якість видачі, регулярно оновлюють алгоритми ранжування, тому сайти слід просувати комплексно. Це пошук і виправлення технічних помилок, робота з контентом, який відіграє визначальну роль для пошукової системи, юзабіліті, підвищення швидкості завантаження, мобільна версія та залучення посилань з авторитетних зовнішніх ресурсів.

І здається, що все досить просто: звернувся до маркетингової агенції щодо SEO-просування сайтів в Інтернеті, замовив послуги й отримав результат. Але насправді це не завжди так буває. Багато агентств розраховують на незнання клієнта і беруть гроші за роботу, яка не приносить результатів або виконують свої зобов’язання частково. Щоб не бути обдуреним, слід скористатися чек-листом із переліком і зазначенням обсягу робіт у визначені часові рамки. Звісно, їхній список може бути різним, залежно від особливостей проєкту, проте є обов’язкові етапи SEO-просування в Інтернеті. 

Ми підготували чек-лист, скачайте його і читайте далі докладніше про кожен пункт, зазначений у ньому.

Послідовність робіт під час пошукового розкручування

Якщо вам відразу кажуть ціну на SEO-просування сайту в топ, то одразу задумайтеся, чи немає тут «підступу». Оскільки вартість залежить від обсягу робіт, а його можна визначити лише після детального знайомства з проєктом, вивчення конкурентів і ніші бізнесу. Тому зазвичай перший крок — аналітика.

Вивчення проєкту та аналіз конкурентів

Для підготовки стратегії SEO-просування сайту в Google і початку робіт необхідно вивчити інформацію за проєктом і проаналізувати сайти конкурентів за певними параметрами.

На цьому етапі фахівець:

  • Встановлює на сайт код Google Search Console або ж делегує собі доступ, якщо сервіси вже підключені до проєкту.
  • Аналіз наявних позицій за ключовими словами, видимості сайту, відвідуваності та семантичного ядра.
  • Дослідження зовнішніх посилань і анкорів, що ведуть на наш проєкт.
  • Оцінка структури, текстового наповнення та юзабіліті сайту.
  • Визначення конкурентів і аналіз їхньої відвідуваності, позицій за ключовими словами, кількості сторінок в індексі, якості контенту, структури ресурсу, посилання профілю та інших даних.

Після цього фахівець встановлює список необхідних робіт і планує їх за часом. Для кожного проєкту їхній перелік індивідуальний і від ступеня занурення залежить успіх SEO-просування в пошуковій системі. 

Технічний SEO-аудит сайту

Технічні помилки на сайті негативно позначаються на СЕО-просуванні, тому далі ми проводимо аналіз внутрішніх показників проєкту, що впливають на позиції сайту в пошуковій видачі.

У процесі технічного SEO-аудиту ми:

  • Налаштовуємо https протокол. Якщо захищене з’єднання не налаштоване на сайті, то насамперед це потрібно зробити. Адже в іншому разі під час переходу на ресурс користувачі бачитимуть повідомлення: «З’єднання не захищене», а це впливає на їхній ступінь довіри до вашої компанії. Тому слід встановити SSL-сертифікат.

Читайте детальну інструкцію: Переїзд ресурсу з http на https: як зробити безпечне з’єднання на сайті

  • Перевіряємо файл Robots.txt. Проводимо аналіз за наявністю закритих важливих елементів (.css .js .ipg) від пошукових ботів, дана перевірка дає змогу відкрити доступ ботам до сайту так, як бачать його користувачі, що значно впливає на ранжування. Також перевіряємо на коректність складання файлу Robots.txt.
seo-prodvizhenie-sayta-kakie-rabotyi-vklyuchaet-1-min

Читайте докладніше текст за темою: Створити Robots.txt – просто, як 2х2

  • Аналізуємо коректність заповнення файлу Sitemap.xml. Важливо, щоб у файлі були вказані сторінки, які потрібно додати пошуковику в індекс, вказано пріоритет, дату змін та інші опції, а також були відсутні помилки.

Детальний текст за темою: Карта сайту – що, як, навіщо. Повне керівництво по Sitemap

  • Редирект (www). Проведемо перевірку на наявність редиректу в панелі Google Search Console, цей аналіз дає змогу усунути, за наявності, дублювання сайту або сторінок.
seo-prodvizhenie-sayta-kakie-rabotyi-vklyuchaet-2-min
  • Перевіряємо відповіді сервера та індексацію сайту. Для цього порівнюємо кількість сторінок у Google. Якщо різниця велика, то необхідно вжити заходів і знайти причину, чому пошуковик погано індексує сайт.
seo-prodvizhenie-sayta-kakie-rabotyi-vklyuchaet-3-min

Щоб дізнатися, як індексується ваш сайт, читайте текст: Індексація сайту: 7 способів швидкої перевірки і прискорення

  • Закриваємо вихідні посилання атрибутом nofollow. Перевіряємо, чи є на сайті вихідні посилання і чи не передають вони вагу іншим ресурсам. Для цього закриваємо їх атрибутом.

Читайте просту інструкцію за темою: Атрибут Nofollow и тег Noindex. Що варто знати для успішної оптимізації сайту?

seo-prodvizhenie-sayta-kakie-rabotyi-vklyuchaet-4-min
  • Вказуємо помилки CSS і HTML. Для цього використовуємо сервіс W3C, Nu HTML Checker та інші сервіси, помилки валідності коду усуває програміст.
seo-prodvizhenie-sayta-kakie-rabotyi-vklyuchaet-5-min
  • Налаштовуємо ЧПУ. Це в тому разі, якщо URL-адреси не є статичними. Вони мають бути зручними для сприйняття користувачами та коротко відображати зміст сторінки.
  • Пошук битих посилань. Регулярно потрібно знаходити URL сайту, що ведуть на неіснуючі сторінки. Переходячи за ними, користувач бачить 404 помилку. Такі посилання погіршують поведінкові фактори, знижують конверсію і погіршують індексацію ресурсу в пошуковій системі.

Читайте детальну статтю за темою: Биті посилання: 10 способів як знайти та видалити

  • Перевіряємо швидкість завантаження сторінок і максимальну вкладеність. Данна опція дає змогу визначити, чи необхідні сайту додаткові роботи зі стиснення файлів, коригування коду для швидшого завантаження сторінок. 
seo-prodvizhenie-sayta-kakie-rabotyi-vklyuchaet-6-min
  • Наявність сайту в Google Адреси. Наявність сайту компанії в Google My Business (Google Адресах) дає змогу автоматично краще ранжуватися в локальній місцевості.
seo-prodvizhenie-sayta-kakie-rabotyi-vklyuchaet-7-min
  • Оптимізація під мобільні пристрої. Необхідно, щоб у сайту була мобільна версія (адаптивний дизайн), оскільки це вже стало невід’ємною частиною оптимізації та успішного пошукового SEO-просування. Google віддає найбільший пріоритет сайтам, які мають мобільну версію та адаптивний дизайн. Маючи мобільну версію, Ви ранжуватиметеся вище за тих, у яких вона відсутня.
seo-prodvizhenie-sayta-kakie-rabotyi-vklyuchaet-8-min

Знаючи, які роботи мають бути виконані під час технічного SEO-аудиту сайту, ви проконтролюєте роботу підрядників. Звісно, у кожної маркетингової агенції цей список різний, але базові речі, перераховані вище, мають виконуватися.

Складання семантичного ядра

Семантичне ядро містить список ключових слів, за якими виконується СЕО-просування сайту в топ. СЯ для проєкту ми формуємо за допомогою програми Key Collector і від його якості залежить ефективність усієї роботи

Вивчіть, як скласти правильно СЯ: Як скласти семантичне ядро ​​з нуля?

Наш SEO-фахівець:

  • збирає всі тематичні запити, видаляючи сміттєві ключові слова (зі стоп-словами);
  • розбиває (кластеризує) запити на невеликі групи;
  • визначає їхню частотність за певним регіоном і видаляє «пустушки» (ключові слова з частотністю «0»).

Після цього ми узгоджуємо список запитів із клієнтом і обираємо пріоритетні, за якими буде проводитися SEO-оптимізація і просування сайту.

seo-prodvizhenie-sayta-kakie-rabotyi-vklyuchaet-9-min

Надалі семантичне ядро використовується для:

  • створення структури сайту;
  • формування мета-тегів (title, description);
  • формування перелінковки;
  • створення технічного завдання для копірайтерів на написання статей;
  • створення анкор-листа під час зовнішньої оптимізації;
  • перевірки позицій сатйту.

На підготовку семантичного ядра для SEO-просування інтернет-магазину може піти місяць і більше. Воно може містити в собі тисячі ключових слів.

Внутрішня оптимізація сайту

Під час внутрішньої оптимізації сайту фахівець проводить комплекс робіт:

  • Створює шаблони для автоматичного створення мета-тегів для карток товарів. Це актуально для великих інтернет-магазинів, де вручну прописувати title, descriptions доволі затратно матеріально і за часом.
  • Прописує вручну мета-теги для основних сторінок і категорій сайту. На ці роботи може піти від кількох тижнів до місяців.

Детальна інструкція зі створення мета-тегів: Мета-теги (title, description): як правильно писати?

  • Оптимізує атрибути alt і title для картинок. Пошукові машини враховують їх під час визначення вмісту зображень.
  • Готує технічне завдання для копірайтерів. У ТЗ вказуються ключові слова і LSI-запити, що дають змогу максимально повно розкрити тему. Для цього аналізується топ видача і використовується раніше складене нами семантичне ядро.
  • Створює внутрішню перелінковку на сайті. Це робиться для зручності навігації користувачами та поліпшення індексації пошуковою системою.

Читайте корисний текст за темою: Як правильно оформити посилання в статті?

  • Видалення дубльованого контенту. Наявність на сайті неунікальних текстів або текстів, що дублюються, може призвести до складнощів в СЕО-просуванні сайту в топ 1-10 Google. Для цього ми змінюємо контент на сторінці на унікальний або закриваємо вміст сторінок тегом noindex.

Це список основних робіт, але також на цьому етапі можуть виконуватися й інші: приведення url-адрес до людинозрозумілого вигляду, оптимізація сторінок фільтрів, збільшення швидкості завантаження сайту і відповіді сервера, створення XML-карти.

Написання LSI-статей

Наступний етап послуги SEO-просування — оптимізація контенту. Тут важливо розуміти, що він найбільш важливий для пошукової машини. У топ видачу потрапляють сторінки, на які є експертні тексти, цікаві читачам, що дають відповіді на запити користувачів у повному обсязі.

Читайте докладніше: LSI-копірайтинг — що це простими словами. Чи замінить методика SEO?

Для цього ТЗ передаються в роботу копірайтерам, які детально вивчають всю інформацію про компанію, досліджують конкурентів і готують контент. Потім усі статті перевіряються редактором і тільки після цього розміщуються на сайті. Тут варто зазначити, що для різних сторінок проєкту потрібен певний тип контенту.

Ось докладна стаття: 8 видів статей українською для сайту — пишемо правильно

seo-prodvizhenie-sayta-kakie-rabotyi-vklyuchaet-10-min

Після публікації тексту на сайті ми заносимо його в інструмент «Оригінальні тексти» в Google. Вебмастері та ставимо посилання на переобхід пошуковою системою.

Зовнішня оптимізація сайт

На цьому етапі SEO-оптимізації та просування сайтів ми публікуємо експертні статті з посиланням на сайт на сторонніх ресурсах. У підсумку отримуємо додаткові переходи і контрольний профіль, який є важливим критерієм для пошукової машини при формуванні топ видачі.

Попередньо під час зовнішньої оптимізації сайту ми робимо перевірку показників ресурсу:

  • вік сайту;
  • Domain Rating;
  • посилальної маси та відвідуваності.

Потім проводиться аналіз конкурентів за допомогою сервісу SerpStat. Спеціаліст-аналітик це робить для того, щоб

  • визначити кількість посилань на ресурси;
  • дізнатися, на яких сайтах конкуренти розміщують контент;
  • скласти анкор-лист.

Ці дії дають змогу вибудувати стратегію подальшої SEO-оптимізації та просування сайту.

Читайте детальний текст: Купівля вічних посилань: 4 кроки від хаосу до порядку

Під час SEO-просування сайту ми вибираємо майданчики для купівлі посилань:

  • Domain rating від 10;
  • з відвідуваністю не менше ніж 500 осіб на добу;
  • тематичні та цікаві цільовій аудиторії клієнта;
  • відповідні нашому регіону просування.

Кожен сайт потрібно перевіряти вручну, аналізуючи не тільки ці характеристики, а й зручність навігації, дизайн і функціональні можливості майданчика.

Перед початком і після формування природних посилань фахівець оновлює позиції сайту в пошуковій системі за допомогою сервісу. У щомісячному звіті він аналізує динаміку запитів у топ 1-10 і 11-50 у Google, вказує зміни.

Як оцінювати результати пошукового SEO-просування?

Отже, припустимо, ви вже обрали собі підрядника для робіт з пошукової розкрутки сайту. На моменті підписання договору важливо обговорити «Key Performance Indicators» (KPI) у перекладі з англійської «ключові показники ефективності», за якими оцінюватиметься робота. KPI повинні відображати показники бізнесу.

Це можуть бути:

  • Видимість за семантичним ядром. Показник вимірюється у відсотках і для об’єктивної оцінки потрібно порівнювати поточні значення по сайту з попереднім періодом. Подивитися кількість показів і кліків можна в Google Search Console або завантажити список ключових слів у сервіс для перевірки позицій і видимості сайту. Якщо ви скористалися другим методом, то отримаєте у відсотках кількість слів у топ 1-10 і 11-50 в Google і показники видимості за кожним запитом.
seo-prodvizhenie-sayta-kakie-rabotyi-vklyuchaet-11-min
  • Відвідуваність сайту. Чим більше представників цільової аудиторії зайде на сайт, тим більше шансів, що вони зроблять замовлення. Це саме те, що потрібно власнику бізнесу. Ці показники можна взяти з Google Analytics, порівнювати потрібно з попереднім періодом.
seo-prodvizhenie-sayta-kakie-rabotyi-vklyuchaet-12-min
  • Досягнення цілей (конверсії). Цей показник найважливіший для власників інтернет-магазинів і проєктів e-commerce. Він відображає кількість досягнутих цілей — купівля товару, скачування документа, реєстрація користувача, надсилання відомостей про компанію та інші. Конверсія розраховується як співвідношення користувачів, які зробили цільову дію, до загальної кількості відвідувачів ресурсу. Такі дані можна отримати з Google Analytics, попередньо налаштувавши цілі.
  • Return On Investment (ROI). Показник повернення інвестицій відображає рентабельність вкладень для бізнесу. Для його розрахунку необхідно знати валовий прибуток, який отримав клієнт від робіт з SEO-просування сайту. А ці дані, як правило, керівники неохоче оголошують підрядникам. Щоб розрахувати валовий прибуток, потрібно дохід помножити на маржу.

Формула ROI: (Валовий прибуток — Витрати на просування) / Витрати на просування*100%.

Ці показники найчастіше використовуються. Серед менш використовуваних: вартість залучення відвідувача або ліда, показник відмов, час перебування і кількість переглядів сторінок сайту, зміни за брендовим трафіком, позиції за ключовими словами. Обирати показник ROI потрібно індивідуально для кожного проєкту, враховуючи особливості бізнесу.

Що краще SEO чи PPC?

У заключній частині статті дам відповіді власникам бізнесу, що краще обрати: пошукову оптимізацію сайту (SEO) чи контекстну рекламу (PPC)? Для цього пропоную розглянути особливості інструментів за порівняльною таблицею.

Пошукове просуванняКонтекстна реклама
1.Час запуску реклами
від 2 тижнів до 2-6 місяців.від 2 тижнів до 2-6 місяців.
Пошукове просування є більш тривалим процесом, але й більш ефективним.
Перші результати можна отримати через 1-2 тижні, дійсно високі показники будуть приблизно через 2-6 місяців.
Контекстна реклама значно вигідніша в питаннях термінів. Терміни залежать від масштабів рекламної кампанії. Якщо кампанія невелика і сайт працює без збоїв і помилок, а всі необхідні умови для запуску дотримані, то вже сьогодні можна створити рекламні оголошення, а вже завтра ви отримаєте перших клієнтів.
2. Тривалість ефекту
Результати навіть після припинення роботи зберігаються до кількох місяців, а за деякими запитами — у довгостроковому періоді.Закінчуються кошти на рахунку, реклама зупиняється і сайт випадає з пошукової видачі.
3. Охоплення аудиторії
до 80% користувачів, що ввели запит, переходять на сайт.не більше 15% у разі спецрозміщення, якщо оголошення перебуває в «Гарантовані покази» і 1-е місце, то не більше 2-3% переходів.
Під час пошукової оптимізації CTR може становити від 50 до 100%, а це значить, що саме такий відсоток користувачів перейде на ваш сайт, при цьому вам не доведеться платити за кліки.Ефективність контексту апріорі нижча за пошукове просування. Реально (але дуже рідко) досягти 30% CTR.
4. Сприйняття
Не рекламаРеклама
Довіра користувачів значно вища до природної видачі.Більшість користувачів чудово розрізняють контекстні оголошення і результати пошукової видачі. Довіра до реклами де-факто нижча, ніж до власної пошукової видачі.
5. Вплив на процес, керованість
Робота з тимчасовим лагомОперативна зміна оголошення. Моментальне призупинення
Якщо для просування обрано неефективні запити, виправити їх вдасться тільки через 1-2 місяці.Невдалі запити можна поміняти «на ходу».
6. Обмеження
Можна просувати будь-які тематики.Не всі теми можна рекламувати.
7. Стабільність
Позиції в пошуковій видачі, навіть з урахуванням усіх змін пошукових алгоритмів, набагато стабільніші.Коли 50 компаній замовляють рекламу за одним однаковим запитом, єдиний спосіб показати їх усі — ротація: зараз на екрані ваше оголошення, завтра — конкурента, післязавтра — знову.
8. Робота з різними пошуковими системами
Робота тільки у Google.Оголошення зустрічається на інших сайтах контекстної мережі.
Контекстна реклама показується не тільки в пошукових системах, а й на інших сайтах-партнерах. Наприклад, оголошення Google. Директу чекатимуть на ваших потенційних клієнтів не тільки в результатах пошуку, а й у Google. Пошті, і на тематичних форумах. Але там їх можуть сприйняти як нав’язану рекламу і проігнорувати.
9. Фінансова захищеність
Охоплення всієї аудиторії за одну суму.Оплата кожного відвідувача окремо.
Під час пошукового просування ви оплачуєте відвідувачів, які прийшли на сайт за цільовим запитом, зацікавилися і залишилися його переглянути.У випадку з контекстною рекламою ви платите за будь-який клік (натискання) за оголошенням. Можливі склікування повідомлень конкурентами та людьми, яким просто цікаво ознайомитися з інформацією. Як наслідок, втрата бюджетів і зниження кількості нових клієнтів.
10. Ціна питання
У перерахунку на одного відвідувача дешевше, ціна кожного цільового відвідувача до 20 разів нижча.Вартість відвідувача висока.
11. Впізнаваність компанії
Пошукове просування може працювати на імідж компанії в Інтернеті.Контекстна реклама таких можливостей не дає.
12. Розподіл уваги користувачів
Природна пошукова видача викликає більший інтерес.Контекстні оголошення викликають набагато менше інтересу, ніж результати пошуку.

Насамкінець варто зазначити, щоб досягти найкращого результату за оптимальних витрат, слід:

  • використовувати контекстні оголошення для реклами термінових пропозицій, коли на просування може просто не вистачити часу (приклади — надходження нового товару, розпродаж, акція, сезон), тобто використовувати контекст для тактичних цілей;
  • використовувати контекстні оголошення, якщо потрібно протестувати інтерес в Інтернеті до вашої пропозиції;
  • використовувати пошукове просування для стратегічних і довгострокових цілей (це забезпечить хороші результати за найменших витрат);
  • використовувати контекстні оголошення на першому етапі просування, поки сайт ще не вийшов у топ. Поки з’являться перші результати від пошукового SEO-просування, контекстна реклама забезпечить сайту постійний приплив цільової аудиторії;
  • припинити контекстну кампанію, щойно пошукове просування почне приносити результати, або спільно використовувати як SEO, так і контекстну рекламу, досягнувши тим самим синергетичного ефекту. 

Ось ми і розглянули основні етапи та роботи пошукового просування сайту, види KPI, порівняли SEO та PPC.

Я буду рада, якщо ви поділитеся своїм враженням від прочитаного або, можливо, доповните матеріал.

Отримати практичні навички написання SEO-статей можна на курсі: «Креатиfвний SEO-копірайтинг»:

Автор статьи

Засновник Textum. Розробляє стратегію і реалізовує план просування бізнесу. Приділяє велику увагу розвитку себе і своєї команди. Любить те, що робить. Підписуйтесь на мої сторінки в соціальних мережах.

View Category