НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ
ФІШКИ І СЕКРЕТИ ІНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГУ
БОНУСИ: ЧЕК-ЛИСТИ, БРИФ, ТЗ
База знань, наш досвід і новини
Читай наш блог та підписуйся на сторінку в Facebook та Instagram,
щоб не пропустити новий матеріал

5 видів контенту і 7 джерел для натхнення

21.11.2019
Контент-маркетинг
Автор: Наталья Лагунова
407
0

Всім привіт! Сьогодні хочу розглянути з вами види контенту для соціальних мереж, зовнішніх джерел. Вміло змінюючи різноманітні типи інформації, можна скласти ідеальний контент-план на тиждень, місяць і навіть цілий рік. Адже ми з вами знаємо, що якісний контент: а) збільшує охоплення аудиторії і впізнаваність бренду; б) збільшує залученість ЦА; в) формує позитивну репутацію і допомагає завоювати статус експерта; г) сприяє зростанню продажів і замовлення послуг.

В цій статті розповім, спираючись на досвід роботи в Textum, які види контенту бувають, а також поділюсь перевіреними джерелами, звідки можна черпати натхнення для публікацій. І це ще не всі «плюшки» для наших читачів. В кінці – корисна підбірка сайтів і видань для розміщення статей на тему: контент-маркетингу, інтернет-маркетингу, SEO.

Налаштовуємося на вивчення видів контенту і починаємо, попереду на вас чекає інформація про:

  1. Контент, що продає
  2. Інформаційний вид контенту
  3. Розважальний контент
  4. Залучаючий контент
  5. Користувацький вид контенту
  6. Звідки брати натхнення для публікацій?

Щоб не потрапити в це коло, потрібно не просто шукати клієнтів, необхідно взаємодіяти зі своєю ЦА, постійно нагадувати про себе. Хитрість у тому, що робити це варто максимально ненав’язливо і з користю для замовника. Тут і приходять на допомогу різноманітні види контенту, котрі ми розміщуємо в соціальних мережах і на сторонніх ресурсах. Давайте познайомимось з ними ближче.

Також читайте: Що таке контент-маркетинг і чим він корисний для бізнесу? Простими словами про складне

Контент, що продає

Його ще називають комерційним. Суть однакова: прорекламувати свої товари або послуги. Найчастіше саме такий вид контенту ми спостерігаємо в публікаціях компаній, інтернет-магазинів. Перед фоловерами іде ціла стрічка новин у дусі: продаємо те, замовте це, а ось іще наш товар. Здається що все правильно. Фірма, наприклад, продає косметику, так чому б не прорекламувати свій товар в інтернеті? Продажі «в чоло», не стану сперечатись, приносять результати, але ж нам потрібно побудувати довгострокову стратегію і постійно утримувати увагу підписників чи не так?

Тому правильно підносимо вид контенту, що продає, а саме, що краще писати в цьому форматі:

1. Розповідаємо про себе, свою компанію. Коли з’явилась фірма на ринку, з чого почалась робота, як з’явилась ідея створити свою справу. Сторітелінг зараз у моді. Контент в форматі історій вже давно практикують західні інтернет-маркетологи. Варто скористатись досвідом і розповісти власну історію, а в кінці додати багатообіцяюче: підпишіться, щоб дізнатись продовження або нові історії.

2. Показуємо внутрішні процеси компанії. Як виготовляються товари або детально описуємо етапи надання послуг (наприклад, як проходить фарбування волосся у вашому салоні, які матеріали для цього використовуються).

3. Демонструйте товар у всій красі. Зображення продукції у всіх ракурсах, фото «до» та «після» для послуг, вибір дня, найкращі товари по відгукам клієнтів та інше.

4. Викладуємо кейси. Це один із найкращих способів впевнити потенційного клієнта, що ви можете вирішити його проблеми. Кейси розкажуть про ваш досвід, кваліфікацію. У цьому форматі необхідно описувати проблему, варіанти вирішення і отриманий результат.

5. Акції, розпродажі, знижки, спеціальні пропозиції. Можна приурочити такі пости до популярних свят і подій: Чорна п’ятниця, новий рік, день народження вашої компанії. Тут можна обмежити вашу пропозицію по срокам, наприклад: акція діє з 5 до 10 січня або знижки з 16:00 – до 18:00. Ця структура подачі інформації називається ODC: пропозиція (offer), обмеження по часу (deadline) і заклик до дії (call to action).

Важливий нюанс: Зверніть увагу на prime time – час для нової публікації. Наприклад, по даним аналітики сервісу Bitly, пости у Facebook найкраще публікувати в період з 13:00 – до 16:00. Враховуючи години найбільш високої активності підписників ваших акаунтів в соціальних мережах. Щоб проаналізувати пабліки, можна використовувати сервіси, наприклад, Agorapulse (Facebook), Picalytics (Instagram).

Увага! Контент, що продає розміщуємо в паблік дозовано, якщо у стрічці підписників буде постійно миготіти реклама, то великі шанси, що вони просто відпишуться від групи.

Порада від Textum: процентне співвідношення комерційних постів в контент-плані ≈ 10-15%.

Інформаційний вид контенту

Щоб продажі або замовлення послуг стабільно зростали, для початку варто завоювати довіру і прихильність ЦА. Як це зробити? Правильно: за допомогою інформаційного виду контенту.

Золоті правила для цього типу публікацій:

  • інформація повинна бути корисною і цікавою для аудиторії (дякую, кеп, скажете ви, але багато хто забуває про таку просту і очевидну вимогу до інформаційного посту);
  • ніяких продажів тут бути не має, від слова «зовсім».

Інформаційний вид SMM-контента допомагає сформувати репутацію експерта в своїй області. Підписники бачать, що ви або ваша компанія професіонали своєї справи, вам можна довіряти, а значить замовляють у вас.

Інформаційний вид контенту, що добре заходить в Інстаграм, Facebook і інших соціальних мережах і зовнішніх майданчиках:

1. Пости у форматі «How to». Що найчастіше люди забивають у пошук – питання: як, що, де, скільки. Як оновити прошивку телефону? Коли буде ефект від контент-маркетингу? Користуємось цим і даємо відповіді на популярні питання у вашій ніші за допомогою невеликих постів в соц. мережах, покрокового керівництва для вирішення задачі, можна зробити серію міні-статей, присвячену розгляду однієї або кількох зв’язаних проблем.

2. Новини. Повідомлення про останні нововведення у вашій компанії або просто новинки у світі, наприклад, вийшов iPhone XS або оновились алгоритми роботи Google. Впевнена, користувачі з цікавістю прочитають подібні новини, ще й порекомендують друзям ваш паблік, у якому в числі перших викладені цікаві і корисні новини.

3. Інтерв’ю з експертом. У цій ролі може виступити співробітник вашої компанії або запрошенний відомий експерт. Оберіть кілька найчастіших і «наболілих» питань ЦА – і нехай на них дасть відповідь людина, яка глибоко розбирається в темі і зможе видати не тільки загальне уявлення про проблему, але й розкрити шляхи її вирішення, дати корисні поради.

4. Лайфхаки. Ось ви знаєте, що за допомогою антистеплера можна легко розкрити кільце на брелоці? Ооось. Очевидні речі, на які подивишся під нестандартним кутом, здатні здивувати і вразити. Знайдіть такі лайфхаки у своїй ніші, зробіть підбірку з 5-10 «хитрощів життя» опублікуйте в групі. Побачите: аудиторія буде активно підписуватись на ваш паблік і завалить вас лайками, репостами.

До інформаційного виду контенту для соціальних мереж можна віднести також вебінари, переклади закордонних статей, анонси статей у блозі, вакансії в вашій компанії.

Порада від Textum: процентне співвідношення інформаційних постів у контент плані ≈ 20-30%.

Розважальний контент

Добре сміється той… у кого гарний настрій ☺. Навіть для серйозних компаній допустимо публікувати розважальний вид контенту, по душі фоловерам з Інстаграм, Facebook, Twitter, ВК.

Може зацікавити: Як правильно і красиво оформити шапку в Інстаграм

Він необхідний, щоб аудиторія не скучила і не пішла у пошуках більш цікавого пабліка.

Створюємо хороший настрій своїм підписникам за допомогою:

  1. Мімішних зображень – милі звірятка, малюки і все, що може викликати розчулення і захват вашої ЦА (одразу попереджаємо: фото, на яких є обличчя людей варто брати з фотостоків, не використовуйте любительські знімки, якщо вони не особисто ваші, інакше можна попасти під судове слідство).
  2. Трендових мемів, жартів прикольних цитат, гіфок – такий вид контенту із задоволенням лайкають, діляться ними з друзями, пишуть коментарі.
  3. Поздоровлень – з загальноприйнятими святами або можна поздоровляти найактивніших учасників і коментаторів з днем народження, адже будь-якій аудиторії подобається увага, особливо, якщо поздоровлення креативно оформити.
  4. Марафонів – тут група учасників робить одне і те ж. Наприклад, виконують певні пункти плану, пишуть статтю на задану тематику. Перемагає той, хто першим викладе результат, дотримуючись усіх умов марафону. Переможця можна порадувати цінним або заохочувальним подарунком.
  5. Квестів – інструмент потребує підготовки, але приносить відчутні плоди. Такий вид контенту зараз особливо популярний в Інстаграм. Наприклад, компанія Mercedes Benz запропонувала користувачам самостійно створити авто серії GLA. Для цього необхідно було обрати параметри майбутнього автомобіля і в кінці дізнатись ціну зібраної моделі.

До розважального виду контенту можна віднести і анекдоти, демотиватори, все, що здатне підняти настрій підписників. Гумор і веселі завдання допоможуть зробити паблік живим і цікавим.

Табу для розважального контенту:

  • ніяких вульгарностей і картинок на грані фолу – поважайте свою аудиторію і вона відповість вам тим самим;
  • расових, політичних і інших зображень, які можуть викликати неприязнь. привести до образ підписниками один одного.

Почніть правильно веселити своїх підписників і потенційних клієнтів – і побачите, як популярність пабліку, а значить і вашої компанії, буде зростати на очах.

Порада від Textum: відсоткове співвідношення розважальних постів у контент-плані ≈ 30-40%.

Залучаючий вид контенту

Друга назва – інтерактивний або комунікативний. Це повідомлення, яке стимулює почати спілкування з компанією або один з одним.

Що ми сюди відносимо:

1. Опитування – дуже популярні у соціальних мережах. Запитувати можна про будь-що: яку статтю написати в блозі? На якій мові вам зручніше читати тексти? Які книги більше любите? Що плануєте подарувати близьким на НР? У Facebook можна додавати варіанти відповідей у вигляді зображень або списку. В Instagram для цієї цілі варто використати опитування у Stories. Це чудовий спосіб підвищити залучення аудиторії.

2. Рубрика «Питання/Відповідь» – запросіть підписників задавати питання про ваші послуги, товари, це можна робити не тільки в коментарях до посту, але й окремо викладати запитання і відповіді до них або пропонувати обговори з іншими фоловерами проблему, щоб разом знайти вирішення.

3. Пропозиції – запропонуйте підписникам проявити ініціативу, внести зауваження до послуги або товару. Можливо вони хочуть бачити у вашому асортименті певний вид продукції, нехай напишуть про це.

4. Прохання поділитись досвідом – припустимо, ви добре вмієте продавати, але нічого не розумієте в дизайні. Не бійтесь попросити підписників ділитись особистим досвідом у суміжних областях, обговорювати це, показувати, як ви приміняєте на практиці отримані поради.

Лайфхак по опитуванням: Велику зацікавленість і відгук ЦА можна отримати, якщо показати аудиторії що її думка вплинула на результат. Для цього після проведення опитування варто публікувати підтвердження. Наприклад, аудиторія обрала тему статті для блогу, покажіть, що саме такий матеріал написано і опубліковано на сайті компанії.

Для тих, хто займається просуванням бренду в ВК, можна запропонувати підписникам перейти для звернення до розділу «Обговорення». Головна ціль залучаючого контенту – створити навколо вашої компанії стійке «живе» спілкування. Таку собі тусовку, де всі одне одного знають і повертаються знову і знову, щоб поспілкуватись між собою, обговорити новинки, внести свої пропозиції.

Порада від Textum: процентне співвідношення залучаючих постів у контент-плані ≈ 20%.

Читайте також: Створюємо пост у Facebook: 5 безпрограшних трюків

Користувацький вид контенту

Сюди входить весь контент, згенерований користувачами:

  • відгуки про товари та послуги;
  • огляди продукції;
  • фотографії і відео від ваших фоловерів. 

Подібний вид контенту рідко виникає сам по собі. Ви повинні стимулювати користувачів залишати коментарі, писати відгуки і т. п.

Наприклад, великі магазини практикують оплату за відео з розпаковкою товару.

Корисна стаття: Способи реклами фан-сторінок у Facebook. Як розкрутити свій бізнес паблік?

Які безкоштовні методи застосовуємо для користувацького виду контенту:

  • Створення постійного хештегу – найбільш простий і довгограючий спосіб отримання користувацького контенту у соціальних мережах. Для початку потрібно створити тему, яка зацікавить ваших фоловерів, потім «підігріти» її конкурсами, постами. У підсумку можна отримати серію унікальних постів зі згадками бренду. Можна приурочити хештег до ювілею компанії, випуску нової продукції.

  • Флешмоби – для цього не обов’язково видумувати їх самостійно. Ідеї для флешмобів можуть виникати спонтанно. Наприклад, один підписник прислав вам фото вашого продукту у незвичному вигляді, публікуйте його і просіть інших підтримати ідею. Активно «підігрівайте» свою аудиторію – і отримайте море фідбеку від підписників. Люди охочіше довіряють користувацьким фото і рекомендаціям, ніж просто рекламним акціям.

Порада від Textum: процентне співвідношення користувацьких постів у контент-плані ≈ 7-10%.

Це були основні види контенту. Виходячи зі свого бізнесу, можна обрати не все одразу, а 2-3, наприклад. Але ми усе ж таки рекомендуємо задіяти усі 5 видів, кожен з яких залучить своїх фанів, разом вони здатні створити «армію» підписників. Від вас вимагається грамотно розподілити кожен вид в контент-плану, чергуючи пости між собою.

Звідки брати натхнення для публікацій?

Контент-план на тиждень або кілька місяців ще можна створити, виходячи із власних ідей. А що далі? Де шукати ідеї і натхнення для публікацій.

Пропоную скористатись наступними джерелами:

1. Тематичні форуми. Тут можна «потусити» з народом і дізнатись, що ж його цікавить сьогодні, які проблеми виникають при використанні продукту або щоб вони хотіли купити, яку послугу замовити.

2. Підказки з пошукових систем. Найпростіший і, тим не меньше, досить дієвий метод. Просто вбиваємо у стрічку пошуку Google або Yandex питання і ключове слово, отримуємо одразу кілька ідей для майбутніх публікацій.

3. Вивчити топові статті з пошукової видачі. Так-так, звертаємось за допомогою до конкурентів і створюємо щось цікаве, краще, більш розгалужене або відкриваємо тему з іншої сторони.

4. Шукати «хвости» у Wordstat Yandex. Тут можна не тільки визначити популярність запиту, але й вияснити, які ще теми цікавлять користувачів у обраній вами області. Наприклад, «Новий рік» , схожі запити: новорічний тур, новорічний корпоратив та інші.

5. Користуватись сервісом Google Trends. Зручний і простий інструмент, у якому необхідно задати пошуковий запит або тему. У відповідь сервіс видасть вам динаміку популярності запиту, затребуваність по регіонам, запити по темі, схожі запити.

За розважальним видом контенту можна сходити на популярні сайти Fishki, Yaplakal та Pikabu. Як варіант, можна скористатись опитуваннями в групах і запропонувати користувачам розповісти, що їх цікавить сьогодні і статтю на яку тему вони хочуть прочитати.

Для тих, хто цікавиться контент-маркетингом, інтернет-маркетингом, SEO, ми підібрали майданчики, на яких можна публікувати свої статті. Крім цього, тут багато авторських матеріалів, можливо, один із них підштовхне вас до ідеї створення власної статті:

  1. CMS Magazine – аналітичний портал ринку веб-розробників. В «скарбничці» сайту – статті про інтернет-маркетинг, SEO, дизайн і інше.
  2. Sostav – тут можна прочитати останні новини в маркетингу, бізнесі, digital.
  3. E-pepper – інформаційний онлайн-ресурс зі статтями про маркетинг, різноманітними дослідженнями, обговореннями в області інтернет-комерції.
  4. Habr – сайт у форматі колективного блогу, створеного для публікації новин, аналітичних статей, думок, пов’язаних з інформаційними технологіями, бізнесом і інтернетом.
  5. Searchengines – ресурс пошукових систем у інтернет-маркетингу.
  6. Rusability – найкраще про маркетинг з усіх куточків планети (контент, соц. мережі, новини, дослідження та інше).
  7. Online-marketing – видання з цікавими статтями, образами і новинами про контент-маркетинг, бізнес, SMM, SEO та інше.

Види контенту вивчені, майданчики для натхнення є, можна приступати до створення власного контент-плану.

Стаття в тему: Як правильно скласти контент-план?

Тестуйте різноманітні формати. Пишіть нам в коментарях, який вид контенту краще за все «заходить» вашій ЦА, а ми поділимось власними спостереженнями по нашим групам в Instagram и  Facebook.

Автор: Наталья Лагунова

Открыть
чат Задать вопрос