fbpx

Support Ukrainians. Boycott russian and belarusian products

clock icon Время чтения 7 мин. | 22.3.2019 |
22 Березня, 2019

Як швидко придумати інтригуючий заголовок?

Вітаю усіх читачів нашого блогу. Хочу з вами поділитися інформацією, яка стане в нагоді кожному успішному копірайтеру. Хочете навчитися складати по-справжньому круті заголовки текстів, які вразять будь-якого читача, «змусять» його втриматися на сторінці й ознайомитися з вашою статтею? Означає, що ця стаття для вас!

«Як корабель назвеш, так він і попливе» – цей вислів стосується всіх, хто пише тексти. Пропоную повністю освоїти ремесло написання кращих заголовків.

Як придумати вдалий заголовок для статті?

Коли ми відкриваємо газету, журнал, статтю або стрічку з новинами, то перше, на що ми звертаємо увагу – це заголовок. Вже потім ми вирішуємо, чи буде нам корисна ця інформація чи ні.

Цікаві заголовки – це 50% успіху. Вони приваблюють читачів, роблять статтю популярною і захоплюючою. Незважаючи на те, що заголовок складається всього з декількох слів, при його написанні у копірайтерів часто виникають труднощі. В голові крутяться різні варіанти, з’являється багато думок, тому часом нелегко написати заголовок, що вразить читача наповал. Найчастіше йде дуже багато часу на вибір назви матеріалу. Якщо ви часто стикаєтеся з подібною проблемою, то я навчу вас писати красиві й ефективні заголовки за лічені хвилини.

Витративши чимало часу і сил, будь-який автор хоче, щоб його тексти читали. Тому на питання: «Яким повинен бути заголовок статті?», досвідчені фахівці відповідають: «Звичайно таким, щоб спонукати людей прочитати матеріал».

Я вирішила присвятити цей розділ критеріям інтригуючих заголовків і скласти так-звану інформацію-шпаргалку для копірайтерів, у яку можна зазирнути, якщо швидко треба скласти оригінальний заголовок.

Критерії інтригуючого заголовку:

  • Інтрига

Миттєво впливає на свідомість людини, пробуджує цікавість, швидко привертає до себе увагу. Заінтригувати читача! Нехай він затримується на заголовку і захоче ознайомитися з усією викладеною інформацією.

  • Цільова направленість

Правильний заголовок статті завжди орієнтований на конкретну цільову аудиторію. Він дає зрозуміти людині, що матеріал створений саме для нього і буде йому корисний. Назва повинна повністю відповідати очікуванням цільової аудиторії і тоді вона дійсно буде «працювати».

  • Користь

Коли ми шукаємо конкретну інформацію в інтернеті, можемо помітити, що далеко не всі заголовки придумані коректно. Прочитавши їх, читач відразу думає про те, чи буде інформація йому корисна і чи варто витрачати свій особистий час на її прочитання. Цікаві заголовки статей спонукають зазирнути на сайт і знайти відповіді на важливі для нас питання, дізнатися те, навіщо ми, власне кажучи, і зайшли в Інтернет.

kak-pridumat-ceplyayushchij-zagolovok-6-min

Типи заголовків тексту + приклади

Заголовки привертають двояким способом:

  • Дають первинне уявлення, про що піде мова в публікації і часто їх називають «розмовними» заголовками. Вони викладають смислову суть матеріалу, не містять афоризмів. Якщо вам потрібна така назва, то придумати її не складе труднощів. Спочатку напишіть розповідне речення, потім приберіть зайві слова, обов’язково залишивши активне дієслово. В результаті у вас вийде хороший інформативний заголовок.

Приклади «розмовних заголовків»:

kak-pridumat-ceplyayushchij-zagolovok-2-min

  • Заголовки-«гачки» – ще один популярний варіант заголовків. Часто їх називають образними або ігровими. Головна функція такого заголовку – миттєво заінтригувати, змусити прочитати. На відміну від «розмовних» назв, в них використовуються крилаті фрази, афоризми. Як правило, вони складаються з двох частин і формують у читача особливий настрій, тим самим полегшуючи «вхід» до статті:

kak-pridumat-ceplyayushchij-zagolovok-3-min

Моя порада: не перестарайтеся з такими назвами, адже вони можуть відлякати читача і не вселити у нього довіру до автора.

Вигадуємо оригінальні заголовки: 8 порад

З легкістю вигадати унікальні заголовки сторінки вам допоможуть наступні правила:

  • під час написання тексту виписуйте важливі слова і фрази, які можна буде використати в якості ідей для назви вашої публікації;
  • акцентуйте увагу на конкретні деталі й образи, які виникають у свідомості при читанні матеріалу, на емоції, які він породжує;
  • використовуйте слова «якісний», «ефективний», «кращий», «швидкий», «легкий» і т. п .;
  • дуже часто людям потрібен поштовх, щоб почати або продовжити рух до своїх цілей, тому в назвах деяких публікацій можна використовувати слова: «досягти успіху», «побудувати», «знайти», «створити»;
  • пам’ятайте, що заголовок повинен повністю поміститися в пошуку Google (пишіть до 70 символів, приблизно 6-8 слів) – це трюк не тільки для поліпшення читаності, але і SEO;
  • назви статей не повинні бути пафосними і награними.

Більшість «працюючих» заголовків включають цифри, наприклад: «топ-10 кращих веб-студій України», «5 переваг будівельної компанії «Степ», «10 цікавих фактів про Таїланді, яких ви не знали». Можна почати назву зі слова «Як», наприклад: «Як відкрити бізнес без вкладень», «Як назавжди позбутися від варикозу».

Є дуже гарна формула, яка допоможе відсіяти зайві слова з вашого заголовка, якщо він вийшов занадто довгим і потрібно виділити в ньому найголовніше. Отже, представляю вашій увазі цю формулу:

kak-pridumat-ceplyayushchij-zagolovok-4-min

Наприклад: «10 простих кроків, які ви можете зробити зараз і стати щасливішим». Відразу звертаю вашу увагу на те, що запропонована формула не є універсальною.

Насправді сила грамотно підібраного слова безмежна. Саме тому багато досвідчених копірайтерів використовують ще таку просту формулу для написання привабливих заголовків:

kak-pridumat-ceplyayushchij-zagolovok-7-min

Наприклад, приголомшливі приклади, неперевершені рекомендації, легендарні стратегії, фантастичні ідеї. Подібні назви відмінно підходять для багатьох журналів і бізнес-книг.

Особисто мене «чіпляють» заголовки, які гарантують користь. Наприклад: «Як залучити нових клієнтів без витрат?», «Як позбутися від зморшок: 5 перевірених масок для обличчя» і т.п.

kak-pridumat-ceplyayushchij-zagolovok-8-min

Щоб правильно написати заголовок у ворді, виділяйте його жирним або якимось кольором. Обов’язково виберіть заголовок h1, заголовок h2, після чого назви змінять розмір і колір.

Кращі прийоми написання заголовків, що продають

Часто копірайтерам доводиться писати продаючі тексти, для яких вкрай важливо підібрати правильний заголовок. Якщо ви не знаєте, як написати продаючий заголовок, то наступний блок моєї статті буде вам дуже корисний.

kak-pridumat-ceplyayushchij-zagolovok-11

Нижче наведено декілька додаткових порад, які допоможуть вам придумати вдалий  заголовок, який продає:

  • Користувачі шукають на просторах інтернету конкретний товар, очікуючи знайти найвигіднішу пропозицію. Задача копірайтера – чітко сформувати переваги продукції, яку потрібно продати. Заголовок тут грає особливу роль і в ньому можна відобразити, наприклад, головні переваги чи властивості конкретного товару.
  • В заголовку можна вказати які вигоди отримує покупець після придбання продукту. Наведу пару варіантів вдало продаючих назв: «Жіночий одяг за найкращою ціною в Україні», «Запчастини до мікрохвильової печі з гарантією від виробника», «Шугарінг зі знижкою 50%».

kak-pridumat-ceplyayushchij-zagolovok-9-min

При складанні продаючого тексту керуйтеся правилом чотирьох «У»

Виходячи з нього заголовок і підзаголовок повинен бути:

  • ультра-коректним;
  • унікальним;
  • жахливо актуальним;
  • дивовижно корисним.

Резюмуючи весь викладений матеріал, ще раз хочу акцентувати вашу увагу на тому, що заголовок не повинен бути:

  • занадто коротким і не надто довгим, старайтеся вкластися в одну стрічку;
  • шаблонним, заїждженим і нудним (постарайтеся придумати інформаційний і оригінальний заголовок до тексту).

Назви повинні складатися приблизно з 3-5 слів, оскільки громіздкі нівелюють інтерес до матеріалу.

Дотримуючись цих порад, ви більше ніколи не будете писати «похмурі» заголовки, а переробите їх у продаючі.

Сподобалася стаття? Буду вдячна, якщо ви залишите свій відгук.

Отримати практичні навички написання SEO-статей можна на курсі «Креативний SEO-копірайтинг.»:

Автор статьи

Копирайтер компании Textum. Пишет информационные и продающие статьи без переспама, воды и канцеляризмов. Подготавливает контент, способный продать, заинтересовать и завоевать широкую публику. Следите за автором в социальной сети Instagram.

View Category