НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ
ФІШКИ І СЕКРЕТИ ІНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГУ
БОНУСИ: ЧЕК-ЛИСТИ, БРИФ, ТЗ
Новини, успішні кейси і джерело знань
Читай наш блог та підписуйся на сторінку в Facebook ,
щоб не пропустити новий матеріал

Як правильно скласти контент-план?

22.03.2019
SMM у Facebook
Автор: Иван Пацюк
695

Всім привіт! На зв’язку Іван Пацюк і агентство інтернет-маркетингу «Textum». Хочете дізнатися як скласти контент-план для Інстаграм, ВКонтакті, Facebook та інших соціальних мереж всього за декілька годин, а також побачити конкретні приклади готового графіка публікацій? Тоді дочитайте цю статтю до кінця.

Ви дізнаєтесь: 

  1. Що таке контент-план?
  2. Для чого він потрібен?
  3. Як написати контент-план?
  4. Які є інструменти для створення контент-плану?
  5. Як зробити автоматизацію публікацій?

Якщо ви тільки починаєте своє знайомство з SMM-просуванням і контент-маркетингом, то дана стаття допоможе вам зрозуміти основні принципи, на яких базуються ці поняття.

Але це ще не все. Я поділюся з вами готовим шаблоном, аби максимально заощадити ваш дорогоцінний час. До того ж, інформацію зі статті буде набагато простіше сприймати, дивлячись на робочий приклад.

БОНУС: завантажте готовий шаблон контент-плану на тиждень.

Kak_pravilno_sostavit_content_plan_2

Що таке контент-план?

Контент-план – це заздалегідь складений графік публікацій для соц. мереж, блогу чи сайту. По суті це проста табличка, в яку вносяться теми для статей або постів, а також вказується день і час їх розміщення. Можна створити окремий контент-план для кожного майданчика, а можна зробити один загальний графік. Все залежить від ваших потреб.

«Контент-план – це запланований графік публікацій»

Не існує досконалого прикладу або еталона контент-плану, тому кожен СММ-фахівець шляхом спроб і помилок виводить свою унікальну формулу побудови сітки постів. Однак є загальні рекомендації, які вже були впроваджені і випробувані безліччю SMM-щиків. Саме їх ми і розглянемо в цій статті.

Для чого потрібен контент-план?

Мета створення контент-плану, як інструменту SMM (Social Media Marketing), полягає в економії часу і регулярності постингу. Чому це важливо? Мета будь-якого онлайн-майданчика – отримати прибуток. Для отримання прибутку, потрібно щось продати, а продавати порожнечі неможливо, тому необхідно зібрати навколо свого особистого або корпоративного бренду цільову аудиторію потенційних клієнтів. Як в цьому допомагає контент-план?

«Контент-план економить час і забезпечує регулярність публікацій корисних для вашої ЦА матеріалів»

Не існує досконалого прикладу або еталона контент-плану, тому кожен СММ-фахівець шляхом спроб і помилок виводить свою унікальну формулу побудови сітки постів. Однак є загальні рекомендації, які вже були впроваджені і випробувані безліччю SMM-щиків. Саме їх ми і розглянемо в цій статті.

Стаття по темі: Створюємо пост у Facebook: 5 безпрограшних трюків

Для чого потрібен контент-план?

Мета створення контент-плану, як інструменту SMM (Social Media Marketing), полягає в економії часу і регулярності постингу. Чому це важливо? Мета будь-якого онлайн-майданчика – отримати прибуток. Для отримання прибутку, потрібно щось продати, а продавати порожнечі неможливо, тому необхідно зібрати навколо свого особистого або корпоративного бренду цільову аудиторію потенційних клієнтів. Як в цьому допомагає контент-план?

Крок 1 Визначте ЦА

Перше, що потрібно зробити – це визначити, кому ви адресуєте свої публікації. Якщо ви складаєте контент-план для групи ВК або Instagram аккаунта магазину одягу, то цільова аудиторія у вас буде одна. Однак, якщо ви ведете особистий блог або розважальний канал, то цілитися потрібно в зовсім інших людей.

На прикладі цього поста видно, як можна звертатися до цільової аудиторії, якщо вона заздалегідь визначена:

Kak_pravilno_sostavit_content_plan_3

Чому це важливо? Інформація, яка цікавить одних, абсолютно байдужа іншим. Неможливо створити захоплюючий  пост, якщо він адресований усім, тому що у кожного сегмента ринку свої болі, страхи, проблеми і переживання. Якщо ви на першому етапі складання контент-плану не визначити свою ЦА – передплатників і продажів не буде.

Крок 2 Розподіліть пости по категоріям

Наступним кроком при складанні контент-плану буде підбір цікавих для вашої цільової аудиторії типів постів.

Існує 3 загальноприйнятих видів контенту, які привернуть увагу тієї чи іншої категорії людей:

  • той, що продається;
  • інформаційний;
  • розважальний.

Це означає, що перед тим як скласти контент-план для вашої сторінки ВК, Facebook або Інстаграм, необхідно визначитися з тим, скільки постів з кожної категорії ви будете регулярно публікувати. Рекомендується застосовувати формулу 20х50х30, яка має на увазі наявність у вашій стрічці 20% постів, що продаються, 50% інформаційних і 30% розважальних.

“20% продаючих постів, 50% інформаційних і 30% розважальних”

Чому саме так, а не інакше? Звичайно, це не істина в останній інстанції і ви можете тестовим шляхом визначити своє співвідношення публікацій. Однак слід пам’ятати, що занадто велика кількість реклами і закликів що-небудь купити відлякує ваших потенційних клієнтів. Контент-маркетинг – це не про те, як швидко відібрати гроші у клієнта. Це про те, як дати людині максимум корисної інформації, не дивлячись на те, купить вона у вас чи ні. 

Крок 3. Виділіть цільову дію

У продажах є таке поняття як маркетинг прямого відгуку, яке означає, що будь-який контакт з вашою цільовою аудиторією повинен мати конкретну мету і спонукати потенційного клієнта до певної дії. Інакше скільки б класних постів ви не опублікували, ваші дії будуть схожі на кидання бруду в стіну – а раптом щось прилипне.

«Неможливо дістатися до пункту призначення, якщо не знаєш куди ти збираєшся прийти»

Тому, складаючи контент-план для сторінки, що продається в Інстаграм або, наприклад, для сайту, блогу, завжди визначайте для кожного поста конкретну цільову дію, яку повинна зробити людина після перегляду вашої публікації. Пам’ятайте, що неможливо дістатися до пункту призначення, якщо не знаєш куди ти збираєшся прийти. Пост, який не має мети не принесе ніякого результату.

Ось, як можна вказати цільову дію в пості:

Kak_pravilno_sostavit_content_plan_4

Крок 4 Складіть графік

Після того, як виділена цільова аудиторія, пости розподілені за категоріями й для кожного з них визначено чітку дію, потрібно просто визначити плановану дату публікації і внести її в контент-план або графік. Наприклад, це можна зробити в Гугл Таблицях (скачайте наш готовий шаблон, якщо ви ще цього не зробили). В такому випадку контент-план буде завжди доступний онлайн.

Чек-лист щодо складання простого контент-плану:

  • тип поста;
  • тема поста;
  • текст поста;
  • дата публікації;
  • час публікації;
  • посилання на фото, відео.

У стандартному варіанті контент-плану повинні бути присутні всі перераховані вище моменти. Однак є більш складні версії, в яких додатково вказані ключові слова і відповідальні за розміщення постів.

Kak_pravilno_sostavit_content_plan_5

Інструменти для створення контент-плану

Власне сам графік із зазначенням теми, типу поста й часом публікації можна створити, використовуючи будь-який текстовий редактор, який підтримує таблиці. Зробити це дуже просто. Ви можете створити графік самостійно або скористатися нашим шаблоном.

Список програм і сервісів для створення контент-плану:

  • Microsoft Word або Excel;
  • Google Документи або Таблиці;
  • Trello;
  • Asana;
  • Basecamp.

Крім того, щоб не забути про те, що вам потрібно опублікувати пост, спробуйте встановлювати нагадування в Google Календарі чи іншому планувальнику. Особливо це допоможе, якщо вам як керівнику потрібно періодично перевіряти, чи виклав відповідальний співробітник передбачений контент-планом пост.

Автоматизація постингу

Якщо ви не хочете починати кожен день з публікації нових постів, хорошим рішенням стануть сервіси відкладеного постингу, які дозволяють налаштувати автоматичне додавання записів, фото і відео на ваші сторінки в соц. мережах.

Список сервісів відкладеного постингу:

  • Buffer;
  • SMMplanner;
  • SocialKit;
  • Gramblr;
  • SmmBox;
  • Kuku.IO.

Ми в своїй роботі для створення контент-плану користуємося SMMplanner, який автоматично публікує заплановані пости в усі соціальні мережі. У списку вище наведені сервіси з платними й безкоштовними тарифами, а також своїми плюсами і мінусами. В одній з наступних статей ми порівняємо деякі з них і дізнаємося, яким користуватися зручніше і вигідніше за все.

Приблизно так виглядає графік публікацій у SMMplanner:

Kak_pravilno_sostavit_content_plan_6

Висновок

У кількох абзацах тексту неможливо охопити все. Та це й не потрібно. Складання контент-плану досить об’ємна тема, яка включає в себе безліч окремих підтем. Ми обов’язково присвятимо цій важливій деталі контент-маркетингу ще не одну тисячу символів. А зараз прийшов час для повторення. 

Давайте спробуємо виділити головні моменти, що стосуються контент-плану, які ми обговорили у цій статті: 

  1. Контент-план – це заздалегідь складений графік публікацій.
  2. Він економить час і забезпечує регулярний постинг контенту.
  3. Щоб скласти контент-план необхідно: а) визначити ЦА; б) розподілити посади за категоріями; в) виділити цільову дію; г) створити графік.
  4. Для складання контент-плану зручно користуватися Google таблицями.
  5. Сервіси автоматичного постингу істотно полегшують публікацію контенту.

Створення контент-плану – не найскладніша, але і не найлегша справа. Якщо ви новачок, то на складання першого графіку публікацій у вас може піти від одного дня до тижня. З досвідом це стане виходити швидше. Але щоб здобути досвід потрібні місяці і роки.

Якщо щось не зрозуміло і залишилися питання, пишіть їх в коментарях. Буду радий діловим порадам і зауваженням!

Автор: Иван Пацюк
Callback
Наши чаты
Задай вопрос