НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ
ФІШКИ І СЕКРЕТИ ІНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГУ
БОНУСИ: ЧЕК-ЛИСТИ, БРИФ, ТЗ
База знань, наш досвід і новини
Читай наш блог та підписуйся на сторінку в Facebook та Instagram,
щоб не пропустити новий матеріал

Програма Key Collector: огляд і покрокова інструкція

05.11.2019
Програми та сервіси
Автор: Оксана Павлюк
432
0

Просувати сайт без складання семантичного ядра – це все одно, що відправитися в подорож по незнайомих місцях без карти. Куди їхати: направо, наліво, прямо? За якими запитами просувати свій сайт в Інтернеті: комерційним, інформаційним, геозалежним? SEO-оптимізатори вважають за краще не сподіватися на «авось», а користуються спеціальним софтом для підбору і фільтрації ключових слів. Один з них – програма Key Collector.

Пропонуємо ознайомитися з софтом:

Що собою являє Key Collector?

Для кого і чим корисний Кей Колектор?

Прискорюємо роботу Кей Колектора за допомогою проксі-сервера

Налаштування та використання Key Collector:

Отже, перед вами – потужний інструмент для збору семантичного ядра.

Що собою являє Key Collector?

Програма створена компанією LegatoSoft і є однією з найпопулярніших і багатофункціональних для підбору і аналізу ключових слів. Розробники називають її «особистим помічником при складанні семантичного ядра». З власного досвіду можу сказати, що програма незамінна для вирішення багатьох SEO-задач, зручна і проста у використанні.

Відразу зазначу, що софт платний. Можна заощадити і користуватися безкоштовними аналогами програми (наприклад, Slovoeb). Але в даному випадку, економія – урізаний функціонал. Для розкрутки великого сайту вам буде потрібно інструмент, який зможе парсити більше 2000 ключових слів (в безкоштовному аналозі є обмеження до 2000 запитів).

На відміну від СловоЁб, програма збирає дані не тільки з Яндексу, але і Google, Mail, Rambler, а й інших пошукових систем і популярних сервісів (MOAB, ROOKEE, SEMrush, SpyWords та інших). Тому для складання найбільш повного і якісного семантичного ядра доцільніше використовувати Кей Колектор: при правильному підході софт окупає себе вже з першого проекту.

Детальніше про програми для збору СЯ можна прочитати тут: Як скласти семантичне ядро з нуля?

Key Collector – це десктопна програма, яка встановлюється на комп’ютер. Тому подбайте, щоб на вашому робочому інструменті було не менше 3 Гб оперативки, стояв процесор від 1,8 ГГц, тоді софт буде працювати без лагів і зависань. Один з плюсів програми – регулярне оновлення в автоматичному режимі. І, за відгуками користувачів, оперативний фідбек з боку служби підтримки, якщо виникнуть проблеми з утилітою або необхідна заміна ліцензії в зв’язку зі зміною комп’ютера.

Відразу попередимо власників MacBook: програма працює тільки з версіями Windows і при наявності додаткового модуля Microsoft.NET Framework 4.0 або 4.5 Full. Але рішення є: використання віртуальних машин.

Для кого і чим корисний Кей Колектор?

Софт тісно пов’язаний з Яндекс. Директом, Wordstat, Google Analytics, AdWords та іншими інструментами для SEO-просування і контекстної реклами. По суті, утиліта об’єднує в собі популярні сервіси, інтегруючи їх можливості. Кей Колектор не працює з готовими базами даних, він парсить інформацію в реальному часі через Інтернет, підключаючись до сервісів Google, Yandex та ін.

Корисна стаття: Google Analytics – покроково, детально, просто

Програма міцно увійшла в робочий арсенал:

  • SEO-оптимізаторів;
  • інтернет-маркетологів;
  • фахівців з контекстної реклами;
  • власників і керівників e-commerce проектів.

Кей Колектор допоможе у вирішенні ряду завдань:

  • Швидко залишити максимально повне семантичне ядро з використанням пошукових підказок. Програма Key Collector парсить запити з правої і лівої колонки Yandex. WordStat, Google AdWords і дозволяє визначити їх частотність. Крім цього, софт дозволяє зібрати підказки з пошукових систем: Яндекс, Google, Rambler, Mail.ru, Nigma, Yahoo, Bing та інших, а також сервісу MOAB. Не варто вибирати відразу все ПС, відзначте лише ті, в яких пріоритетно просування сайту.

Программа Key Collector

  • Виконати кластеризацію запитів. Програма дозволяє розподілити по групах об’єднані за певною ознакою ключові слова. Це дуже зручно, адже вам не потрібно буде експортувати запити і робити це в Microsoft Excel. Завдяки програмі значно економиться час, а результатом є готова згрупована семантика, яку і вивантажує фахівець.

Кластеризация запросов

  • Скласти список конкурентів за певним відсотком збігів за ключовими словами в топ 10. Надалі ці дані використовуються для аналізу сильних і слабких сторін лідируючих по запитам проектів, які нас цікавлять. Після цього складається стратегія SEO-просування.

Составляем список конкурентов

  • Зробити внутрішню оптимізацію сайту – створити схему внутрішнього посилання. Сайтам це допомагає прискорити індексацію нових сторінок, поліпшити навігацію для відвідувачів, збільшити статичну вагу сторінки і підвищити її релевантність. Щоб отримати рекомендації по посиланню, потрібно ввести адресу сайту, натиснути «Збір рекомендацій» і запустити збір. Готові дані можна вивантажити в файл Microsoft Excel.

Делает внутреннюю оптимизацию сайта

  • Скласти контент-план по написанню статей в блог на основі популярності запитів. Для кожного ключового слова можна переглянути графік його популярності і частоту показів на певну дату. Нам ці дані допомагають виявити найбільш популярні на поточний момент ключові слова і підібрати теми для написання статей в блог.

Возможности кей коллектора

  • Оцінити результативність SEO-просування сайту та зібрати позиції за ключовими словами. Програма дозволяє перевірити позиції проекту за заданими ключовими словами з певного регіону в Яндекс і Google. Отримані дані можна вивантажити в документ Microsoft Excel. На основі позицій можна аналізувати результативність робіт по SEO-просуванню сайту.

Составляем контент-план по написанию статей

Звичайно, список завдань може включати і інші пункти: все залежить від досвіду і цілей власника програми. Тому буду рада, якщо в коментарях до статті ви поділитеся своїми фішками по використанню софта.

Прискорюємо роботу Кей Колектори за допомогою проксі-сервера

Хочу зазначити, що в Україні використання програми без проксі-сервера неможливо, так як доступ до сервісів «Яндекса» заблокований з 15 травня 2017 року. І 19 березня 2019 року президент України Петро Порошенко повторно підписав указ, відповідно до якого санкції по відношенню до російських інтернет-компаній продовжені ще на 3 роки.

Друга важлива причина для використання проксі-сервера: при роботі з великим масивом ключових слів значно підвищується швидкість парсингу і визначення частот запитів, що економить час. Тому я рекомендую на початкових етапах налаштування програми відразу встановити потрібні налаштування.

Для початку необхідно купити проксі-сервер і внести в налаштування програми отримані дані.

Ось короткий покроковий план:

  • заходимо в налаштування Key Collector;
  • переходимо у вкладку «Мережа» і вводимо дані: сервер, порт, логін;
  • пароль і протокол. Проксі-серверів може бути декілька.

настройки Key Collector

Крім цього, якщо ви раніше не користувалися програмою, то обов’язково потрібно додати акаунти у вкладках Direct і Adwords. Не використовуйте особисті і робочі адреси пошти, адже в процесі роботи вони можуть бути заблоковані. Тому акаунти створюємо спеціально для даного софта.

Вводимо дані через двокрапку: Логін Яндекс: пароль Яндекс: Кількість капчи: IP проксі: Порт проксі: Логін проксі: Пароль проксі

Наприклад: bilodin@yandex.ru: most321most: 0: 185.185.150.161: 30001: ak_textum_gmail_com: 6f9b50f6d9

Вводим данные через двоеточие

Корисна порада: кількість потоків має бути в 2-3 рази менше, ніж кількість проксі.

 количество потоков Кей коллектор

Для прискорення роботи програми Key Collector краще придбати декілька проксі-серверів. При роботі над великими проектами це дозволить заощадити години роботи, а то і дні.

Налаштування та використання Key Collector

Отже, базове налаштування програми Кей Колектор через проксі-сервер ми вже розглянули, а якщо у вас є питання по установці софта, то на официальном сайте є докладні покрокові інструкції.

Крок 1: визначаємо кількість слів у фразах​​​​​​​

Необхідно вказати Загальні налаштування, для чого натискаємо на зображення шестерінки в верхньому меню програми. Тут потрібно задати умову за кількістю слів у фразах. Якщо вам потрібні довгі хвостові запити, то вказуємо значення від 7. У мене стоять стандартні параметри 10.

Определяем количество слов во фразах

Крок 2: встановлюємо глибину парсинга

Важливий момент – вказати глибину парсинга і кількість сторінок. Значення цих даних залежать від ваших цілей. Якщо потрібно зібрати максимально повне семантичне ядро, то краще вказати глибину парсинга від 3 і кількість сторінок 40 (зазвичай стоїть за умовчанням).

Устанавливаем глубину парсинга

 Крок 3: озброюємось антикапчею

Во время работы IP может получить временную блокировку. В этом случае появляются всплывающие окна с просьбой ввести капчу. Это замедляет процесс сбора семантики и очень отвлекает, поэтому следует использовать один из платных сервисов, указав его данные во вкладке «Антикапча». Стоит отметить, что это стоит совсем недорого, но значительно экономит трудовые ресурсы.​​​​​​​

Вооружаемся антикапчей

Крок 4: приступаємо до збору семантики

На початкових етапах роботи перерахованих вище налаштувань буде досить, щоб почати пакетний збір ключових слів. Спочатку я збираю ключові слова з лівої колонки Яндекс. Вордстат.

Читайте цікаву статтю по використанню сервісу: Яндекс. Вордстат (WordStat): як зібрати ключові запити?

Для цього потрібно вказати регіон, по якому слід зібрати ключові слова, і додати кілька основних запитів (масок), за якими буде проводитися парсинг. Маски слід підбирати через Яндекс. Вордстат. При цьому виписуємо головні і схожі ключові слова. Також визначити основні запити допоможуть сервіси з пошуку синонімів і «мозковий штурм». .

Наприклад: маски для збирання семантики для категорії «дерев’яні ліжка»: ліжка з дерева, дерев’яні ліжка, ліжка з дерева для спальні, двоспальні ліжка з масиву, ліжка з натурального дерева і т. п.

Варто відзначити, що якщо ресурс інформаційний і вам потрібна максимально повна семантика, то як регіон варто задати СНД або включити ще Росію.

Сбор семантики

Для запуску пакетного збору потрібно в верхньому меню натиснути на значок Яндекс. Вордстат. Відкриється віконце, в яке потрібно додати основні запити, поставити галочку біля «Не додавати фразу, якщо вона вже є в кожній із зазначених або іншій групі», вибрати кнопку «Розподілити всі фрази по однойменним групам» і запустити парсинг. Завдяки цьому можна відразу створити групи запитів під кожну маску.

Распределить все фразы по одноимённым группам

Аналогічними діями можна зібрати запити з правої колонки Wordstat Yandex. Це схожі ключові слова, які часто вбивають з основними. Ми використовуємо результати парсингу з правої колонки Яндекс. Вордстат для формування структури текстів і списку LSI-фраз.

Результаты парсинга из правой колонки Яндекс. Вордстат

Крім цього, можна зробити пакетний збір з Google AdWords. Тут важливо відзначити, що для роботи потрібен діючий акаунт в Google AdWords з позитивним балансом, саме його дані вносимо в «Налаштування-Парсинг-Google AdWords». Іконка для активації процесу знаходиться у верхньому меню програми.

Настройки-Парсинг-Google AdWords

 Крок 5: вказуємо мінус-слова

Мінус-слова – лексеми, які входять в ключові фрази, але ми точно знаємо, що для формування семантичного ядра вони нам не потрібні. Це нецільові запити. Наприклад, для послуг агентства інтернет-маркетингу це можуть бути слова: скачати, книга, відео, переглянути, назви міст.

Щоб програма видалила всі фрази, що містять мінус-слова, потрібно вказати їх в налаштуваннях. Для цього заходимо у вкладку «Стоп-слова», і у вікні вносимо значення, звернувши увагу, щоб знизу було вибрано «Незалежний від словоформи стоп-слова», тоді софт знайде і виключить мінус-слова і в похідних і відмінюваних словах, а не тільки в точній словоформі. Також «сміттєві запити» логічно вказати ще до парсингу, тоді програма в загальній семантиці їх не покаже.

Указываем минус-слова

Крок 6: чистимо ключові слова

Функціонал програми дозволяє розбити запити на кластери аналогічно тому, як ми зробили це в Microsoft Excel. Для цього в стовпці «Фраза» слід задати умови по фільтру.

Наприклад: у вас всі запити зі словами «дерев’яне ліжко» знаходяться в одній групі. А вам потрібні тільки інформаційні ключові слова, такі як «вибір», «догляд», «як». Тоді вам потрібно видалити фрази, що містять комерційні слова: купити, ціна, вартість, замовлення, замовити.

У загальному списку ключових слів ці фрази виділяться і ви можете їх видалити або перенести в окрему групу. В Кей Колекторі є така група за замовчуванням «Кошик».

Для видалення непотрібних нам груп запитів із загальної маси також можна використовувати функцію «Аналіз груп». Софт автоматично розподілить запити на кластери. І ви зможете відразу ж видалити всі непотрібні групи ключових слів.

Анализ групп Кей коллектор

Крок 7: групуємо запити

Кластеризацію запитів можна робити в спеціальних сервісах, Microsoft Excel і в самій програмі. Для цього потрібно визначити, під який регіон і пошукову систему потрібно створювати групи, зібрати KEI. Іконка KEI знаходиться в верхньому меню програми. На цьому етапі знадобиться proxy для Key Collector, що дозволяє значно прискорити процес парсингу.

Группируем запросы

Потім робимо кластеризацію на підставі схожості пошукової видачі, вказавши відповідні налаштування: пошукову систему, силу по SERP.

Кластеризацию кей коллектор

Крок 8: визначаємо частоту ключових слів

Частоту ключових слів краще збирати після чистки від мінус-слів і угруповання запитів. Для цього у верхньому меню програми натискаємо на кнопку «Лупа». Можна перевірити як загальну частоти для слів, що завантажуються нами окремим списком (парсятmся ключові слова відразу з базовою частотою), так і частоти “”, частоти “!”, або всі види одночасно.

Определяем частоту ключевых слов

Крок 9: видаляємо низькочастотні запити​​​​​​​

У програмі можна задати умову фільтрації ключових слів по частоті. Наприклад, нам потрібні тільки фрази з частотою більше 10. Тоді ми натискаємо на кнопку «Фільтр» в стовпці з частотою і задаємо значення.

Чистим ключевые слова

 

Крок 10: чистимо ключові слова вручну

Звичайно, процес збору семантичного ядра потрібно максимально автоматизувати, але все ж є моменти, що вимагають від вас уважності. На завершальних етапах потрібно пройтися по кластерам ключових слів і видалити непотрібні запити. Це можуть бути слова з помилками, певний сленг і не тематичні фрази.

Крок 11: вивантажуємо семантику

Щоб вивантажити зібране, почищене та згруповане семантичне ядро, необхідно у верхньому меню програми натиснути на іконку Microsoft Excel, вибрати формат документа і папку для збереження, натиснути кнопку «Зберегти».

Выгружаем семантику

Як бачимо, програма Key Collector дозволяє скласти семантичне ядро від «А до Я», крім того, вона корисна для ряду інших завдань. Буду вдячна, якщо ви поділитеся своїм досвідом використання софта, лайфхаками або фішками в коментарях.

Автор: Оксана Павлюк