НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ
ФІШКИ І СЕКРЕТИ ІНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГУ
БОНУСИ: ЧЕК-ЛИСТИ, БРИФ, ТЗ
База знань, наш досвід і новини
Читай наш блог та підписуйся на сторінку в Facebook та Instagram,
щоб не пропустити новий матеріал

Рерайтинг: від азів до вершин майстерності

25.12.2019
Копірайтинг
Автор: Светлана Марусиченко
301
0
Рерайтинг

Привіт усім читачам нашого блогу! Тема сьогоднішньої статті – рерайтинг. З усіх способів створення унікального тексту для інтернет-ресурсів він є найпростішим і найдешевшим, особливо якщо порівнювати його з копірайтингом. Тому рерайтинг активно використовується для наповнення сайтів з обмеженим бюджетом, асортимент товарів якого мало чим, а то й зовсім не відрізняється від пропонованого аналогічними веб-ресурсами. Фахівців, які надають послуги зі створення таких матеріалів, називають рерайтерами.

Взявши за основу особистий досвід і обробивши 15 джерел з Мережі, я виділила основні моменти, що повною мірою розкривають суть рерайтингу і допомагають зробити цей процес максимально ефективним.

Пропоную розглянути:

  1. Основні види рерайтингу і його відмінності від копірайтингу
  2. Правила і прийоми якісного рерайтингу
  3. Коротку інструкцію з рерайтингу для новачка
  4. Особливості рерайтингу технічних, юридичних, фінансових текстів
  5. Коли необхідний рерайтинг?

Переходжу до безпосереднього опису кожного пункту з конкретними прикладами для кращого засвоєння інформації.

Парень с девушкой за ноутбуком

Основні види рерайтингу та його відмінності від копірайтингу

Почнемо з питання, чим відрізняється рерайтинг від копірайтингу? Ці поняття між собою трохи схожі, точніше, взаємопов’язані. Обидва слова прийшли до нас з англійської мови й означають «написання текстів». Головна різниця в тому, що копірайтинг – це створення творчо унікального контенту, аналогів якому немає на інших інтернет-ресурсах.

На відміну від нього, рерайтинг являє собою переписування тексту, тобто певну зміну вихідного матеріалу без утрати початкового сенсу. У цьому випадку стаття також унікальна, але тільки технічно, адже закладена в ній думка вже висловлена ​​до вас. Оригінальність нового тексту перевіряється за допомогою спеціальних програм: Текст.ру, Advego, Etxt Антиплагіат і інших.

Читайте також пізнавальну статтю: Як перевірити унікальність тексту: огляд кращих програм

Навіщо це робиться? В основному, щоб зробити текст унікальним або оновити його з урахуванням нових даних, додати велику кількість описів до товарів інтернет-магазину. Якщо кістяк статті повинен залишитися тим самим, тут і стане в нагоді рерайт.

Умовно існує 3 основні види рерайтингу. Пропоную розглянути кожен з них на конкретному прикладі. Отже:

  • Простий рерайтинг. Така робота по силах навіть новачкам. Слова в статті просто замінюються синонімами або близькими за змістом, без зміни структури тексту. У цих випадках нерідко використовуються програми-синонімайзери. На жаль, після такої переробки текст не завжди залишається читабельним і вимагає додаткового редагування. Але навіть після вичитування і коригування унікальність статті навряд чи буде високою.

Тест до и после простого рерайтинга

  • Глибокий або професійний рерайтинг. Це переробка тексту класу «Люкс». Стаття змінюється повністю, а головні вимоги включають унікальність у межах 95–100%. Автор не тільки замінює слова, а й «грає» зі змістом тексту: може змінювати порядок речень, «кроїти» абзаци, розбавляти суцільний текст маркованими списками або таблицями. У такому випадку стаття повинна бути грамотно структурованою, повністю очищеною від «води» і зайвих слів. Ще один прийом такого рерайтингу – поділ складних речень на більш прості й короткі.

Тест до и после глубокого рерайтинга

  • SEO-рерайтинг. Тут вихідний текст доповнюється ключовими запитами з теми, завдяки яким сайт краще просувається й індексується пошуковими системами. При цьому ключ повинен бути в тексті як «влитий», тобто вписаний максимально природно. Іноді достатньо 1–2 ключові фрази, щоб загальна картина стала гармонійною.

Тест до и после SEO-рерайтинга

Останній варіант рерайтингу є найбільш поширеним. За допомогою цього способу переробки тексту можна оптимізувати вже наявний на сайті контент з урахуванням нових вимог пошукових систем.

Читайте також: Google и Yandex – алгоритмы работы поисковиков (принципы, нюансы, новости 2018)

Правила і прийоми якісного рерайтингу

Якісний рерайт визначити дуже легко. Він виділяється повною відсутністю помилок, вигадок, особистих коментарів автора і високим показником унікальності. Особливо скрупульозно слід підходити до цитат або використання прямої мови. Їх краще відразу переробити в звичайний текстовий варіант, непряму мову. При цьому важливо, щоб зміст сказаного не загубився.

Анекдот про равнозначные фразы

Існує декілька універсальних порад щодо того, як зробити хороший унікальний рерайтинг. Пропоную детально розглянути кожен з них, використовуючи для цього конкретні приклади.

Робота по абзацах

Цей спосіб підійде, якщо ви добре орієнтуєтеся в темі і не потрібно глибоко вникати в смисл поданої інформації.

На практиці така методика передбачає виконання трьох етапів:

      • читаєте один абзац;
      • точно розумієте його зміст;
      • інтерпретуєте іншими словами.

Приклад. Щоб статтю було легше сприймати візуально, текст обов’язково повинен чергуватися з картинками. Ілюстрація має бути яскравою і привабливою.

Рерайт. Привабливі картинки в тексті допоможуть легше сприймати суть прочитаного.

Як бачимо, смисл не змінився, але речення стало більш ємне, без зайвих слів. Причому цей короткий вислів буде зрозумілішим цільовій аудиторії, ніж довгі фрази з різноманітними смисловими зворотами.

Покажу більший за обсягом приклад такого рерайту спеціально для новачків.

Текст до и после рерайта с изменением по абзацам

Заміна стилю

Подібний спосіб не завжди доречний. Наприклад, переробити складний юридичний текст художньою мовою не вийде. Мабуть, така імпровізація підійде для інформаційних статей, текстів у блог або на «легкі» сайти (інтернет-магазини одягу, розваг). Ось як це виглядає:

Текст до и после изменения стиля

Текст став більш «дружнім» та привабливим. Адже яка б жінка не хотіла «підкреслити достоїнства своєї фігури»? Така стаття на сайті виглядає а-ля порадницею для дам, одразу задаючи позитивний настрій.

Застосовуючи цей метод у рерайтингу, важливо зловити образ, а вже він підкаже потрібні слова. Щоб у переробленому тексті зберігався початковий смисл, я раджу одразу виділити важливі моменти контексту. Наприклад, тут це «довгі спідниці», «стиль», «колір». Вони стануть центром майбутнього тексту, а вам залишиться тільки барвисто його обіграти.

Разбивка на логічні блоки

Щоб не плутатися в думках, кілька разів переказуючи одну і ту ж інформацію, краще одразу прочитати весь текст і вибудувати логічний ланцюжок. Для цього часто доводиться міняти абзаци місцями, повністю переписувати речення і видаляти фрази без смислового навантаження. При таких маніпуляціях не варто забувати, що в рерайтингу слід обов’язково дотримуватись достовірності вихідних даних. Наведу приклад з особистої практики. Кілька місяців тому довелося робити рерайтинг цього тексту (невеликий уривок):

Скрин статьи из сайта

От як я зробила рерайт:

Отрывок статьи после рерайта

Суцільне полотно зі слів я розбила на абзаци і додала маркований список. Стаття тепер читається легше, вона стала зрозуміліша читачам.

До речі, такі вимоги до оформлення текстів прописані і в чек-листі агентства Textum. Вони стосуються абсолютно всіх статей, включаючи рерайт. Крім цього, я і мої колеги використовуємо також особисті «фішки», що дозволяють зробити кожну статтю не тільки унікальною, але і по-своєму особливою. Якщо потрібен якісний рерайтинг, у нас можна замовити таку послугу. Ось зразок правильно структурованого тексту рерайту, представлений на сторінці нашого сайту. Тут наочно показано, якою стаття повинна бути в підсумку.

Читайте також: Чек-лист для перевірки тексту на профпридатність: вичитка, редагування, форматування (частина II)

Образец, как надо оформлять текст рерайта

Коротка інструкція з рерайтингу для новачка

Якщо ви тільки встали на шлях рерайтингу і не знаєте, як навчитися цього ремесла, то цей розділ допоможе швидко освоїти ази професії. Користуючись можливістю, проведу короткий майстер-клас правильного рерайтингу для новачків.

Щоб цю інструкцію було зручно використовувати, розділю процес на кілька етапів (під кожним тезова інфографіка):

  • Вивчення теми і вимог замовника. Від того, наскільки відповідально ви підійдете до виконання першого кроку, безпосередньо залежить кінцевий результат. Перед прочитанням статті для рерайту вислухайте суть завдання: яка унікальність потрібна, чи є ключові запити і скільки разів їх потрібно вписати в тексті, а також яким є дедлайн і яким має бути обсяг переробленої статті. Деякі замовники вказують також параметри «води», спаму, обов’язкову перевірку тексту за Главредом.

Что нужно уточнить у заказчика

  • Уважне вивчення першоджерела. Кілька разів прочитайте поданий матеріал. Якщо тема складна, виділяйте по ходу всі незрозумілі слова або фрази, щоб розібратися з їх значенням. Обов’язково робіть акцент на ключових моментах тексту. Визначтеся зі стилем написання і структурою майбутньої статті. Перед тим як розпочати безпосередньо рерайтинг, подивіться кілька додаткових джерел з теми. Це точно допоможе створити якісний матеріал.

Что нужно узнать перед написанием

  • Видозміна статті. Найважчий етап з усього процесу. На яку б тему ви не робили рерайтинг, він має вийти грамотним і якісним. Основні прийоми я вже описувала вище, тому лише коротко узагальню їх.

Как сделать рерайтинг

  • Вичитування переробленого тексту. Після написання дайте мозку й очам трохи відпочити, і тільки після цього приступайте до вичитування статті. Перевірте граматику, орфографію і пунктуацію. Якщо самостійно це зробити складно, використовуйте онлайн-сервіси, наприклад Text.ru, Language Tool або Адвего. Обов’язково видаліть помилки, зайві проміжки і тавтологію. Перегляньте гармонійність входження ключових запитів і те, чи всі вони використані.

Читайте статтю в тему: Якими бувают ключові слова і як їх гармонійно вписати в статтю?

Что включает вычитка статьи после рерайтинга

  • Перевірка статті на унікальність. Для перевірки цього показника скористайтеся додатком Advego Plagiatus або онлайн-сервісами Адвего, Text.ru, Etxt Антиплагіат. Завантаженими програмами користуватися простіше, адже не доведеться чекати своєї черги. Якщо в результаті унікальність низька, виділені слова і фрази доведеться відредагувати, замінивши синонімами. Крім цього показника, часто доводиться робити і SЕО-аналіз статті. Здійснюється він також на сервісі Адвего і показує відсоток водності, академічну, класичну тошностість і кількість стоп-слів. На сервісі пояснюється суть кожного параметра і даються підказки стосовно того, як його зменшити.

Читайте також пізнавальну статтю: 5 кращих сервісів для роботи копірайтера з текстом

Что включает проверка текста после рерайтинга

Перед здачею готового матеріалу замовнику не полінуйтеся ще раз прочитати текст свіжим поглядом. Це допоможе виявити дрібні огріхи, в ви, в свою чергу, доведете статтю до досконалості.

Особливості рерайтингу технічних, юридичних, фінансових текстів

Рерайтинг статей подібної тематики є тривалим і складним процесом. Завдяки наявності спеціальної термінології (яку не замінити синонімами), специфічному стилю викладу зробити такий текст унікальним практично неможливо. Максимальний показник якісного рерайту тут становить близько 95%. Обов’язково обговоріть цей момент із замовником, перш ніж брати завдання.

Переписаний фінансовий або технічний текст у результаті повинен мати такі характеристики:

  • усі технічні дані і спеціальні терміни мають залишитися «на своїх місцях», без спотворення їх суті;
  • офіційно-діловий стиль змінювати не можна, але при цьому необхідно зробити текст зрозумілим і читабельним;
  • у статті використовувати тільки короткі, ємні речення, що несуть смислове навантаження.
    •  

Безумовно, при такому рерайтингу доведеться перечитати купу джерел і пояснень незрозумілих слів. Це займе чимало вашого часу, але результат точно того вартий.

Рерайтинг технического текста и мальчик

Щоб полегшити завдання, виконати його максимально якісно, ​​раджу використовувати в процесі кілька простих правил:

  • Вдумливо прочитайте текст, розбивши його на окремі смислові блоки. Таким поділом можуть виступати технологічні процеси, операції, характеристики та ін. Розбирайтесь поетапно з кожним блоком, переходячи до наступного, тільки остаточно зробивши рерайтинг попереднього.
  • Одразу визначте слова і речення, які можна перефразувати, зберігаючи при цьому початкову суть статті.
  • Знайдіть значення всіх незрозумілих термінів, щоб максимально грамотно вкласти їх в текст. Найбільш складні визначення випишіть на листочок: так зручніше тримати їх «під рукою», заглядаючи при потребі.
  • Перегляньте ключові запити, якщо такі є в завданні. Ключі повинні бути вписані не тільки гармонійно але рівномірно розподілені по тексту. Занадто часте вживання запитів (більше, ніж 1 ключ на 300–500 ЗБП) може бути розцінене пошуковими системами як спам.
    •  

Вдумливо перечитуйте написане, звіряючи з оригінальним матеріалом, перевірте, чи не загубився зміст. Якщо якийсь процес у статті описаний дуже складно, пошукайте його інтерпретацію в іншій літературі. Обов’язково перефразуйте прочитану інформацію, використовуючи інші формулювання і структуру речень.

Впевнена, ці нескладні поради допоможуть професійно виконати рерайтинг будь-якої складності: від фінансової та юридичної статті до наукової або технічної документації. Якщо у вас є свої рецепти виконання такого типу рерайту – діліться ними в коментарях до статті.

Когда лучше выбрать рерайтинг?

Коли потрібен рерайтинг?

Замовити рерайтинг замість унікальної авторської статті, буде доцільно, якщо:

  • потрібно зменшити обсяг занадто великого тексту;
  • необхідно переробити продаючі й рекламні тексти, зробивши їх ідеальними для конкретного виду бізнесу;
  • потрібно зробити унікальний текст з уже готової якісної статті;
  • згідно завдання, треба зробити опис однакової продукції зі схожими характеристиками;
  • необхідно оптимізувати текст під SEO (для просування в пошукових системах), додавши ключові запити;
  • обмежений бюджет не дозволяє замовити послуги копірайтера.
    •  

Якщо ви власник сайту і вирішили самостійно розповісти світу про свою компанію або послуги, але письменник з вас, чесно кажучи, на «трієчку», можна також звернутися за допомогою до рерайтера.

Спеціаліст узагальнить викладені вами думки, надавши статті художньої цінності.

Замість висновку

Наостанок пропоную трохи відпочити, прочитавши цікаві факти про рерайтинг:

  • найпопулярнішими темами для рерайтингу виступають будівництво, медицина, туризм, секс, автомобілі, юридична документація;
  • до появи інтернету рерайт широко використовувався в журналістиці, а також при створенні бестселерів з вузькоспеціалізованої літератури;
  • початкова і головна мета рерайтингу – уникнути звинувачення в плагіаті і порушенні авторського права.
  •  

На сьогодні все. Якщо вам сподобалася стаття або хочете поділитися особистими секретами якісного рерайтингу – залишайте свої коментарі тут або на сторінках агентства Textum у соцмережах. Буду рада дізнатися вашу думку!

Автор: Светлана Марусиченко