НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ
ФІШКИ І СЕКРЕТИ ІНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГУ
БОНУСИ: ЧЕК-ЛИСТИ, БРИФ, ТЗ.
з 1.09 до 30.09 - перша стаття безкоштовно
Читай наш блог та підписуйся на сторінку в Facebook ,
щоб не пропустити новий матеріал

Яндекс. Вордстат (WordStat): як зібрати ключові запити?

22.03.2019
Програми та сервіси
Автор: Светлана Марусиченко
268

Доброго дня! Рада вітати вас в блозі агентства інтернет-маркетингу «Textum». Сьогодні поговоримо про хорошого помічника оптимізаторів і копірайтерів — ресурс Яндекс. Вордстат. Хто не знає, цей сервіс використовується для підбору ключових слів при складанні технічного завдання копірайтером, підготування SEO-ядра для сайту, налаштування рекламної кампанії і для інших задач. Із статті ви дізнаєтесь:

Я розповім про головні можливості сервісу, створив покрокову інструкцію ефективної роботи на ресурсі. А тепер про все по черзі.

Що таке Yandex WordStat?

Спочатку, сервіс був створений для оцінки загальної частоти показів контекстної реклами пошукової системи Яндекс, в результаті аналізу ключових слів. Завдяки можливостям ресурсу, маркетологи складали список запитів і підготовлювали рекламну кампанію в Яндекс. Директ.

На сьогоднішній день мало, що змінилося. Простий, зручний і безкоштовний сервіс WordStat Yandex. ru (або ua, кому як подобається) використовують для аналізу споживчого попиту до різних товарів і послуг, а також для підбору ключових слів при підготовці контекстної реклами і SEO-оптимізації.

Отримані дані допомагають визначити «інтереси» споживачів по всій країні або в конкретному регіоні. Переглядати коливання запитів виходить за кожний місяць і неділю. З допомогою Вордстата можна підібрати ключові слова як на російській, так і на українській мовах.

У сервіса є й додаткові функції: 

  • набір операторів для отримання максимально точної інформації по запитам;
  • посезонна розбивка пошукових слів та фраз.

Інформація, отримана через сервіс, допоможе грамотно сформувати «кістяк» продаючої статті чи цілого сайту. Подібне SEO-ядро вкаже, в якому напрямку просувати свій ресурс для досягнення успіху. Крім того, на основі цих даних можна спрогнозувати трафік відвідувань вашого сайту або конкретних сторінок, придумати хорошу рекламну кампанію.

Як користуватися Вордстатом?

Крок 1. Початок роботи

Щоб розпочати роботу в сервісі, необхідно зареєструватися. Якщо у вас вже є акаунт в пошті Яндекс, задача спрощується: пишемо логін і пароль в потрібних віконцях, нажимаємо «Увійти».

Форма для заполнения логина и пароля

Необхідний запит обробляється сервісом Яндекс.Вордстат Україна (або Росія, вони абсолютно ідентичні) протягом декількох секунд. Для цього вводимо конкретне слово чи фразу в пошуковому віконці, тиснемо «Підібрати».

Крок 2. Збираємо статистику запитів в WordStat

Наприклад, нам потрібно дізнатися частоту ключового слова «копірайтер». Як видно із зображення, сервіс показав число показів на місяць для даного запиту, фрази, які включали цікаве для нас слово, а також, схожі запити, що цікавили користувачів на протязі 30 днів.

Число показов ключевого запроса

Що нам показав сервіс WordStat Yandex? Спершу розглянемо ліву колонку. За замовчуванням відкривається вкладка «Усе». Тут представлені запити за уточненим ключовим словом і їх частота (кількістю показів у місяць).

Відразу дивимося, що пошукове слово «забивали» у всіх можливих інтерпретаціях 2153 рази. Нижче приведені інші запити, які являються похідними терміну, який нас цікавить, наприклад «біржа копірайтерів» — 69 разів.

Якщо хочеться заглянути у трафік, зібраний тільки з мобільного, на верхній панелі є кнопка з відповідною назвою. Така ж можливість надається і для огляду частоти ключів з комп’ютера чи планшету.

В правій колонці виводяться «Запити, схожі на…», що на ділі означає інші фрази, які забивають користувачі, яких також цікавило наше слово. Це цінні ключі, завдяки яким можна скласти план для своєї статті.

Крок 3. Відкриваємо додаткові можливості сервісу

Крім підбору ключових слів, сайт дозволяє: 

  • отримувати статистику по регіонам і містам;
  • виводити історію запитів, розбиваючи її щомісяця або на 7 днів;
  • уточнити цікаву інформацію, «звузивши» запит з допомогою операторів.

Оглянемо кожну із можливостей додатково.

Вибір регіону

Якщо сайт чи стаття орієнтовані на всіх споживачів, змінювати налаштування сервісу необов’язково. Але, як бути, якщо потрібно отримати у Вордстаті статистику ключових слів по конкретному регіоні? Сервіс дозволяє вибрати країну, область і навіть місто.

Переглянути дані з декількох міст простіше, обравши конкретний регіон на карті. Сервіс покаже процент популярності запиту і частоту пошуку. Все, що вище 100%, говорить про великий інтерес жителів області до слова «копірайтер», в порівнянні з середньо статистичним показником країни. Значення нижче 100% сигналізує про мінімальну потребу в таких послугах.

Частота поиска запросов по региону

Отримані дані допомагають інтернет-маркетологам приймати діючі рішення для просування товару на нові ринки, а нам, копірайтерам, краще зрозуміти, для якої аудиторії ми працюємо.

Сезонні коливання запитів

Коли важливо переглянути, наскільки сильно змінюється частота популярних фраз в залежності від сезону, вибираємо функцію «Історія запитів».

Отримана статистика від Yandex WordStat представлена в двух значеннях: 

  • Абсолютне — фактичний показник запитів для кожного періоду часу. Якщо взяти за приклад наше слово «копірайтер», то на графіку видно, як спадає активність пошуку в літній період. Особливо яскраво це відобразилось в 2017 році.
  • Відносне — це число показує пропорцію між заданим словом і загальною кількістю запитів в інтернеті. Параметр важливий, адже він визначає рівень популярності слова серед усіх інших.

График истории запросов

В ідеалі, графіки повинні повторювати обриси один одного. Такий момент підтверджує коректність роботи Яндексу. Вордстат і достовірність отриманих даних з історії запитів.

Знизу, під графіком, виводиться числове значення параметрів. Щоб не гортати довго таблицю, побачити ці цифри можна, просто наводячи курсором мишки на потрібне місце діаграми.

Крок 4.  Уточнюємо запити з операторами WordStat

Деталізувати свій запит, полегшивши тим самим збір семантики, можна на Яндекс. Вордстат ру з допомогою зручного набору онлайн-операторів. Для уточнення отриманої статистики достатньо просто додати до слова певний знак, як би підкреслити важливе.

До ваших послуг у програмі передбачено 5 таких помічників: 

  • Знак «». Виділив лапками у Вордстаті необхідне слово, сервіс показує запит без уточнюючих фраз (хвостів). Буває, що потрібна семантика складається із 3-х слів і більше. Щоб запросити тільки трьох слівні варіанти, потрібно прописати, наприклад, «копірайтер копірайтер копірайтер». Сервіс видасть всі фрази по темі із 3-х слів.

запросы с использованием оператора "кавычки"

  • Знак !. Якщо потрібно визначити частоту точного входження фрази, наприклад «робота копірайтером», саме в такому вигляді і порядку слів, до лапок додається знак оклику. Такий оператор досить зручний, якщо шукаєте анкори під посилання. Він «фіксує» фразу, ігноруючи все зайве.

Запросы с серсисом "восклицательный знак"

  • Знак +. Щоб виділити прийменник в словосполученні, використовують цей оператор. Візьмемо «робота для копірайтера». Сервіс буде видавати всі результати, які зв’язані з цими словами. Якщо добавка «для» принципова, ставим перед нею +, і кількість виданих запитів зменшується.

результаты по запросы с оператором "плюс"

  • Знак –. Оператор має прямо протилежну дію. Він прибирає з запиту всі зайві слова. Це зручно, якщо хочеться отримати точний результат по конкретній фразі. Наприклад, видно, що сервіс видав ключі без двох останніх слів.

результаты сервиса с оператором "минус"

  • Знак |. Це так званий «оператор перебору». Він допоможе ввести зразу декілька запитань, об’єднавши їх в один. Така функція значно економить час на розробку SEO-ядра статті чи сайту.

результаты запроса с оператором "прямой слэш"

Якщо кількість запитів на місяць не перевищує 8, використовувати такий результат для просування своїх товарів не рекомендується. Проте можна його комбінувати з більш частотними результатами. Як їх отримати, я вже розповідала вище, а ось як вписати ключі в статтю, можна прочитати у нашому блозі.

Правда, є один нюанс. Коли запит супер затребуваний, WordStat Yandex не показує всю статистику ключових слів. Перелік обривається десь на 40-й сторінці. Якщо бажання побачити весь список занадто високо, можна використовувати парсинг Вордcтату. Таких програм-інструментів досить багато: Key Collector, Yandex WordStat Assistant, SlovoEB та ін.

Крок 5. Усуваємо зайві проблеми

Швидкий підбір слів у WordStat гальмує «вбивця» робочого часу — всюдисуща капча. Перед кожною операцією вона пропонує  «підтягнути» свої знання англійської розкладки клавіатури, прописавши слово чи набір цифр.

Перечеркнутая капча

Зайшовши пару інтернет-ресурсів, я відкрила спосіб, як видалити капчу у Вордcтаті. З радістю ділюсь отриманою інформацією, яка допомогла мені особисто. Достатньо було відключити у верхньому правому кутку екрану АВР-рекламу і сервіс залишив мене у спокої.

Крім цього способу, пропоную також користуватися аналогом сайту, який називається direct.yandex.ru. Сервіси дуже схожі і розібратися в принципах роботи неважко.

Вибирати ключові слова із запропонованого ресурсом списку необхідно ретельно. Неграмотний чи нагальний відбір приведе на сайт не цільову аудиторію, яка покине його через пару секунд. Більшу кількість стандартних слів, типу «скачати», «онлайн» и т.д. краще зразу ж виключити. Доречі, тут як раз і знадобиться оператор «–».

Якщо «відсіяти» самостійно зайві слова не вийде чи розбиратися, як шукати запити у Вордстат досить довго, звертайтесь за допомогою до професіоналів. Спеціалісти агентства «Textum» з радістю в цьому допоможуть. Всі питання можна задавати в коментарях. Буду рада допомогти корисними порадами!

Автор: Светлана Марусиченко
Callback
Наши чаты
Задайте вопрос