НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ
ФІШКИ І СЕКРЕТИ ІНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГУ
БОНУСИ: ЧЕК-ЛИСТИ, БРИФ, ТЗ
База знань, наш досвід і новини
Читай наш блог та підписуйся на сторінку в Facebook та Instagram,
щоб не пропустити новий матеріал

Контент-маркетинг для блогу Textum

21.03.2019
Автор: «Textum»
контент-маркетинг для блогу Textum

Зростання трафіку від 500 до 12 000 відвідувачів на місяць

У грудні 2017 року ми зайнялися контент-маркетингом для себе і запустили блог. До роботи з написання статей залучили штатних копірайтерів. Таким чином ми одночасно досягаємо двох цілей: наші автори підвищують рівень знань у сфері інтернет-маркетингу і водночас діляться набутим досвідом.

Восени 2018 року ми вирішили розширити спектр рубрик блогу і залучили до написання текстів авторів-експертів. Для цього підготували редакційну політику, прописали умови публікації для гостьових авторів і дали їм «зелене світло» на розміщення постів.

Завдяки контент-маркетингу відвідуваність за рік зросла з 500 до 12 000 користувачів на місяць. І зараз ми хочемо поділитися деякими «фішками» того, як нам вдалося цього досягти.

Мета запуску блогу Textum

Наша головна мета – створити джерело корисної та унікальної інформації, заснованої на п’ятирічному досвіді роботи агентства, регулярному вивченні трендів і змін в інтернет-маркетингу. Ми прагнемо створити потужний блог, в якому кожен користувач міг би знайти відповіді на свої питання, дізнатися про актуальні напрями і зміни в роботі пошуковиків, скористатися покроковими інструкціями та завантажити безкоштовні матеріали.

Публікуючи матеріали, ми взаємодіємо з користувачами, отримуємо зворотний зв’язок через коментарі до статей, враховуємо слушні зауваження, прислухаємося до порад, що сприяє покращенню та розвитку нашого сайту.

Завдання проекту

Що ми робимо для досягнення цілей:

1. Складаємо контент-план, в якому прописуємо теми і дати публікацій.

2. Знаходимо актуальні, цікаві та корисні теми для статей, шукаємо авторів-експертів.

3. 1–2 рази на тиждень публікуємо нові статті в блозі.

4. Підвищуємо охоплення і залученість аудиторії за допомогою публікацій анонсів на сторінці Textum і в інших тематичних групах на Facebook.

5. Модеруємо коментарі користувачів на сайті, постійно взаємодіємо з читачами.

6. Відслідковуємо KPI і проводимо оцінку ефективності розміщених матеріалів.

7. Працюємо над інтерфейсом блогу (додаємо нові плагіни, щоб можна було оцінювати статті, ділитися матеріалами та швидко знаходити потрібні тексти).

 

Для виконання цих завдань ми розробили методологію і технологію роботи, і зараз розповімо про їх основні характеристики.

Етапи роботи

Контент-маркетинг для блогу Textum включає шість обов’язкових етапів. Над реалізацією кожного з них дружно працює вся команда: копірайтери, редактор, проект-менеджер, контент-менеджер, дизайнер, програміст і маркетолог.

1. Формуємо контент-план

Як ми працюємо над складанням контент-плану:

1. Знаходимо й аналізуємо конкурентів за допомогою Serpstat

2. За допомогою сервісу Google Trends визначаємо, наскільки актуальне питання, що нас зацікавило, наскільки часто його шукають користувачі у Мережі, чи є схожі запити, відстежуємо динаміку популярності теми за регіонами

3. Обираємо найбільш популярні та актуальні теми

4. Опрацьовуємо семантичне ядро майбутньої статті

5. Продумуємо план виходу матеріалів у блозі, чергуючи різні види контенту (огляди, покрокові інструкції, лонгриди)

 

Робота в блозі починається з пошуку тем для майбутніх статей. Наші перші кроки тут – матеріал з копірайтингу і соціальних мереж. На «пробу» брали знайомі теми: як придумати заголовок до статті, давали огляд сервісів для роботи копірайтера з текстом. Одна з наших перших статей, «Як правильно і красиво оформити шапку в Інстаграм?», досі б’є рекорди за популярністю, хоча вона була опублікована ще в грудні 2017 року.

Дані з Google Analytics Textum:

Інформація з Google Analytics

 

Рухаючись від простого до складного, ми перейшли до тематики, що охоплює технічний аудит сайту та інтернет-маркетинг. Зрозуміли, що багато тем нам цілком по силах, якщо грамотно організувати підготовку написання статті. Для цього ми складаємо докладне ТЗ, вивчаємо конкурентів із топ видачі, спілкуємося з експертами, читаємо додаткові матеріали.

Для статті готуємо детальний план, в якому для кожного розділу:

  • вказуємо назву, коротко описуємо його зміст, тобто робимо своєрідний анонс;
  • прописуємо ключові слова для розділів;
  • вказуємо орієнтовний обсяг для кожного пункту.

Ось як це виглядає на практиці

Теми та структура статей для блогу

 

Потім розподіляємо теми в контент-плані, враховуючи черговість виходу в блозі, а також зазначаємо дату публікації анонсу статті в соцмережах.

Фрагмент контент-плану

Усе це допомагає отримати розгорнутий контент-план, за яким зручно працювати копірайтерам, а проект-менеджеру і головному редактору – відстежувати дії у блозі.

2. Складаємо ТЗ

У нас є загальне ТЗ і чек-аркуш, в яких прописані основні моменти для кожного тексту в блог:

  • написання мета-тегів – заголовок, опис і ключові слова допомагають пошуковим системам зрозуміти, яку інформацію пропонує ресурс, крім того, title і description відображаються в пошуковій видачі, тому ми намагаємося їх зробити якомога більш привабливими для користувачів та адаптованими для Google і Yandex;
  • розподіл ключів – враховуємо, скільки запитів повинно бути в статті, яка їх оптимальна частотність, щоб уникнути переспаму в тексті й показати пошуковим машинам, який ключ є основним для просування;
  • загальна структура – щоб у статтях не було хаосу, ми дотримуємося затвердженої структури з написання: вступ, загальна частина, висновок;
  • оформлення картинок – описуємо, які картинки й інфографіку можна використовувати в статтях, їх розміри, необхідність прописувати alt;
  • як проводити перевірку – перевіряємо тексти на унікальність, проводимо SEO-аналіз статті, щоб переконатися, що наші тексти сподобаються не тільки читачам, але і пошуковим машинам.

Технічне завдання до кожної статті блогу, крім загальних правил, ми доповнили нюансами, що стосуються конкретної теми.

Що це нам дає:

  • автори готують матеріал, який відповідає очікуванням і вимогам головного редактора;
  • тексти пишуться в єдиному стилі блогу, дозволяючи створювати не просто окремі статті, а цілу «енциклопедію» з інтернет-маркетингу;
  • матеріал перевіряє не тільки редактор, але і сам копірайтер, орієнтуючись на пункти, прописані в чек-аркуші.

Чітко структуроване ТЗ допомагає авторам створювати якісні статті для блогу, що приносять пошуковий трафік на сайт.

На складання одного ТЗ йде від 20 до 60 хвилин. Усе залежить від складності теми. Перед тим, як доручити написати статтю копірайтеру, проект-менеджер повинен сам освоїти тематику. Гостьові автори надсилають нам уже готові статті, але їх матеріали також повинні на 100 % відповідати вимогам з нашого ТЗ і чек-аркуша.

3. Пишемо статті

Трохи статистики в нашому кейсі:

  • 1 стаття для блогу – це приблизно 2–4 дня роботи.
  • Обсяги – від 10 000 до 25 000 ЗБП.
  • За рік роботи в блозі було написано 52 експертних статті.

Кожна стаття для блогу є симбіозом ретельно опрацьованих матеріалів та розповіді про особистий досвід автора.

Перед написанням статей копірайтери проходять такий шлях:

  1. Вивчають мінімум 5–10 джерел.
  2. Дивляться тематичне відео на каналі Youtube.
  3. «Зависають» на форумах, з’ясовуючи, що зацікавить ЦА із заданої теми.
  4. Опитують експертів.

Тільки після ретельної підготовки автор розпочинає роботу. Ми публікуємо тільки корисні і цікаві матеріали, в яких є відповіді на питання ЦА, викладено рішення будь-якої проблеми або ж стаття пропонує інформаційний, тобто новинний контент.

Для кожної статті фахівці агентства інтернет-маркетингу «Текстум» опрацьовують семантичне ядро, підбирають інформаційні ключі з теми. Завдяки включенню LSI-запитів матеріал глибше опрацьовується, дає вичерпні відповіді на запити користувачів.

4. Редагуємо матеріали

За змістом та оформленням статті повинні відповідати 17 редакційним вимогам Textum.

Перш ніж з’явитися в блозі, статті проходять «7 кіл» перевірки:

  1. Тексти вичитуються самими авторами на відсутність орфографічних і пунктуаційних помилок.
  2. Перевіряються на відповідність затвердженій структури тексту.
  3. Перевіряється візуальне оформлення статті (картинки, інфографіка, за головну картинку статті відповідає наш дизайнер).
  4. Вичитується зміст статті на відповідність темі, користь для читачів.
  5. Перевіряється наявність перелінкування на інші статті блогу.
  6. Визначається унікальність тексту, яка повинна бути не нижче 95 % за «Адвего», аналізуються частотність і розподіл ключів за SEO-аналізом.
  7. Відбувається вичитування матеріалу після всіх внесених правок, уточнюється фактаж, ліквідуються стилістичні огріхи.

Перевірка тексту займає 1–2 години, якщо автор новенький і раніше не стикався з роботою за нашим ТЗ і правилам. Штатні копірайтери Textum за кілька років роботи вже автоматично пишуть статті з потрібною структурою. Але редагування за змістом не уникають ні постійні, ні гостьові автори. Зазвичай готовий до публікації матеріал отримуємо після 2–3 кіл правки.

5. Затверджуємо та розміщуємо статті

Після фінальної вичитки, редактури і затвердження статей головним редактором Textum, матеріал допускається до розміщення на сайті.

Для цього у нас є окремий чек-аркуш

Пример чек-листа для размещению статьи в блоге

 

Під час розміщення статей у блозі дотримуємося правил:

  • зручність для читачів – у кожній статті передбачено меню для навігації по об’ємних лонгридах;
  • акценти на найважливішому – робимо за допомогою інфографіки, відповідних зображень;
  • користь для сайту – перелінкування на інші статті блогу, закриття зовнішніх посилань тегом nofollow відповідно до вимог пошукової оптимізації.

Розміщення статті обов’язково заносимо в оригінальні тексти «Яндекс. Вебмайстер» і Google Search Console, чим підтверджуємо, що наш сайт – першоджерело статті, і відправляємо сторінку з текстом на індексування пошуковими системами.

6. Анонсуємо статті у соцмережах

Щоб збільшити охоплення аудиторії, обов’язково готуємо і розміщуємо анонс статті у соціальних мережах. Для цього використовуємо групи Textum у Facebook і Instagram, а також розшарюємо пост за тематичними групами.

Що це нам дає:

  • пости збирають лайки і коментарі;
  • користувачі соцмереж діляться контентом один з одним;
  • із соціальних мереж до нас на сайт регулярно переходять унікальні відвідувачі.

Приклад  анонсу статті у Facebook

Що це нам дає в підсумку? Ділимося з вами результатами року роботи в блозі Textum.

Аналіз роботи

Розвиток розділу «Блог» на сайті приніс відчутні плоди вже за рік роботи.

Порівняймо результати до і після запуску блогу в Textum:

ДО

 с 01.01.2017

по 01.01.2018

 

ПІСЛЯ

 с 01.01.2018

по 01.01.2019

Кількість візитів – 798

 

Кількість візитів – 67,5 к

Джерело трафіку – переходи за рекламою 37,4 %, переходи з пошукових систем 17,9 %

 

Джерело трафіку – переходи з пошукових систем 82,1 %, переходи за рекламою 3,09 %

Відмови – 15,9 %, это +15,9 %

 

Відмови – 11,9 %, это -4,05 %

 

Дані з Google Analytics
Дані з Гугл-аналітики за відвідувачами сайту

У підсумку, у нас суттєво виріс трафік, і якщо до запуску блогу до нас на сайт переходили найчастіше завдяки рекламі, то тепер це – заходи по запитах із пошуку, а також із соцмереж. За даними Google Analytics, блог – наша найбільш відвідувана сторінка.

Аналіз відвідуваності сайту за Google Analytics

Висновки

Що ми зробили для блогу:

  1. Підготували детальний контент-план і завдання для статей, у яких по пунктах розписали яку, коли, про що пишемо статтю.
  2. Наші штатні копірайтери та гостьові автори написали для блогу 52 статті, в яких поділилися своїми знаннями, досвідом і вміннями.
  3. Перевірили понад 520 000 знаків тексту, багато годин редагували і нарешті розмістили статті в блозі.
  4. Написали «чіпляючі» анонси до всіх статей і розшарити їх по групах у Facebook, що дало нашому сайту солідний приплив нових відвідувачів.
  5. Забезпечили взаємодію з читачами: наші автори відстежують коментарі до своїх статей і з задоволенням спілкуються з усіма коментаторами.
  6. Проаналізували розміщені статті, перевірили, як матеріал проіндексований пошуковими системами, чи виріс трафік.

Робота над блогом «кипить» і зараз.

На своєму досвіді ми переконалися, що контент-маркетинг дійсно ефективний для просування сайту, тому рекомендуємо клієнтам скористатися нашими напрацюваннями і запустити блог на своєму сайті.

Автор: «Textum»

Открыть
чат Задать вопрос