Агентство інтернет-маркетингу

clock icon Время чтения 7 мин. | 3.18.2019

Створюємо пост у Facebook: 5 безпрограшних трюків

Загальне вітання! Через запуск нового алгоритму роботи Facebook, бізнес-сторінкам все складніше сформувати цільову аудиторію. Марк Цукерберг оголосив, що добре будуть ранжуватися лише ті пости, що є значущими для людей. Як правильно написати актуальний пост у Фейсбук, що змусить аудиторію взаємодіяти з публікацією? Намагатимусь дати відповідь на це питання.

Пропоную детально розглянути кожен пункт, щоб створення публікації було простою й ефективною справою.

Мета поста у Фейсбук

Мабуть, почнемо з того, що визначимо, що ж таке пости у соціальних мережах? Це своєрідне повідомлення, яке ми надсилаємо іншим користувачам. Така публікація може стати потужним інструментом просування бізнесу, реклами себе, свого продукту, залучення додаткових підписників та друзів.
Перед написанням важливо розуміти, що саме ви хочете донести свої постом, якої реакції очікуєте і чітко знати інтереси аудиторії, якій адресовано інформацію. У цьому випадку завдання поста стає очевидним, а це — половина успіху.

Ось основні цілі, для яких створюються пости:

  • Залучити трафік на сайт. Для цього використовують платний і безкоштовний методи. Щоб забезпечити приплив трафіку безоплатно, слід опублікувати пост з посиланням на ваш сайт. Причому зробити це у певний час, наприклад, пізно ввечері, коли активність блогерів дещо знижується. Крім того, на самому сайті необхідно подати посилання на сторінку у Фейсбук, тим самим забезпечивши певний «обіг» читачів. Безкоштовні методи дієві, але якщо треба отримати миттєвий результат, краще використовувати платний варіант, а саме – таргетовану рекламу. Її плюс у тому, що можна вибрати аудиторію, для якої призначено пост. У Фейсбук їх дві: аудиторія користувачів, де ви самі обираєте людей для показу, і схожі аудиторії. Завдяки останній функції соціальна мережа автоматично «підтягне» користувачів із аналогічними інтересами.

Пост о столе для выработки альтернативного источника энергии

  • Запустити хвилю коментарів або допомогти створити спільноту. Відповідно до досліджень американського маркетингового агентства, публікації у формі запитання отримують на 100% більше коментарів, ніж звичайні. У такому випадку можна запитати думки людей з певних приводів або опублікувати тест із варіантами відповідей. Що стосується спільнот, тут важливо зібрати людей з однаковими інтересами. Для цього спочатку слід запустити цікаву акцію або тематичний конкурс, щоб зацікавити підписників.

Пост с вопросом для копирайтеров, каким сервисом они пользуются

  • Змусити людей поділитися контентом. Банально, але якісні картинки, зрозуміла інфографіка, тексти на цікаві й актуальні теми, різноманітні дослідження не лише приводять на вашу сторінку інших користувачів, але й стимулюють їх поділитися цим корисним контентом. Якщо ви будете першоджерелом цікавої новини, люди обов’язково захочуть розповісти її своїм друзям і принесуть репости за вашу публікацію.

Пост о подарочном сертификате в ТЦ "Полярный"

  • Розпалити дискусію. Для цього достатньо торкнутися «болючої теми» ваших підписників або поставити цікаве цільовій аудиторії питання. Темою може стати будь-що, вона може стосуватися вашого продукту або загальної сфери діяльності. Головне — не забувати відповідати на коментарі та вступати в діалог із читачами.

Пост с вопросом о мета-тегах

Людям подобаються пости конкретні, за темою, без «води». Перед тим як викласти його на загальний огляд, кілька разів перегляньте текст. Протестуйте пост на друзях та знайомих. Якщо їм сподобається, то є велика вірогідність, що такий самий ефект він матиме і в інших. Як же навчитися писати пости для соціальної мережі Фейсбук? Про це далі.

Приваблива картинка — 50% успіху

Яскрава й така, що «чіпляє», картинка для поста у Фейсбук змусить зупинити на ній погляд і перейти за посиланням. Такий візуальний контент у рази ефективніший за тисячі слів та прийомів. Однак дібрати картинку для публікації не так просто, як може здатися.

Хороша стаття в тему: 2 види візуального контенту (інфографіка, картинки)

Відомі блогери розробили кілька універсальних секретів, що допоможуть зробити привабливе зображення:

  • Картинки з написом. Згадайте: гортаючи стрічку, зустрічаєте картинку з короткою фразою. Ви ж її, напевне, читаєте? Я завжди читаю. І думаю, таких людей мільйони. На зображенні можна писати все що заманеться. Головне, щоб тексту було небагато. Це може бути інтерпретація заголовка, розумні фрази великих людей, якщо зміст підходить посту. Головна вимога від Фейсбук — не більше 20% тексту. Це ж правило діє і при запуску реклами.

Розрізняють чотири категорії тексту на картинці:

  1. Оптимальний — мінімум слів, наприклад, лише логотип компанії.
  2. Припустимий — тут, крім фірмового логотипу, подано коротку фразу.
  3. Середній — багато тексту, візуальний гід Facebook їх не дуже любить, показуючи їх меншій кількості користувачів.
  4. Підвищений — явно забагато тексту, система може і зовсім не показати таке зображення.

Винятком є лише картинки, що підпадають під особливий статус, наприклад, книжкові обкладинки, постери, скриншоти додатків, інфографіка.

 Пост с картинкой телефона и логотипом компании

  • Особисті фото. Їх можна обробити у спеціальних програмах, змінити тон, колір та ін. Професіонали радять робити такі знімки знизу чи зверху, щоб отримати більш цікавий кут відбиття.

Пост с личной фотографией компании Fusion на выставке

  • Колажі. Це зображення, зібране з кількох. Тут головне — не перестаратися, щоб не вийшло, що «вдягла все краще одразу». Подумайте, чи доречно виглядають разом вибрані зображення.

Пост с коллажом  из различных фотографий на странице Fusion

Для тих, хто не знає, розкрию маленьку таємницю. В інтернеті є купа безкоштовних додатків для створення картинок у пости Фейсбук. Найяскравіший з них — сервіс Crello. Ідеальне рішення для тих, кому бракує свіжих ідей. У програмі можна вибрати дизайн картинки, змінити фон, шрифти й багато іншого. До того ж, головна перевага — Crello автоматично обирає формат, що відповідає розмірам зображень у Facebook. Залишиться лише вставити картинку у пост.

Скрин сервиса Crello для создания картинок в Фейсбук

Звертаю увагу: коректний розмір картинки для поста у Фейсбук становить 1200×628, максимальний — 2048×2048 пикселів. Такі зображення чудово вписуються у повнорозмірну область стрічки новин, при цьому всі деталі залишаються чіткими. Якщо картинка менша чи більша за означені розміри, сервіс її стисне або просто відріже зайве.

Не забуваємо про ефектний заголовок

Як колись казав відомий копірайтер Кевін Лі: «Лише двоє людей з десятьох прочитають ваш пост, а заголовок побачить, як мінімум, вісім». Так, ці декілька слів здатні принести майже нечуваний успіх публікації або ж завдати їй нищівного удару.

Стаття в тему: Як швидко придумати «чіпляючий» заголовок?

Як же написати заголовок для поста, щоб він дав позитивні результати? Це щоденний головний біль не лише блогерів, але й наш, копірайтерський. Враховуючи особистий досвід, а також спираючись на поради заслужених майстрів пера, ми узагальнили інформацію і вивели кілька видів чіпляючого  заголовка.

Це може бути:

  • Заголовок-сюрприз. «Хочу женитися, але треба писати пост».
  • Інтрига. «5 порад блогеру-початківцю. Мені допоміг №3».
  • Питання. «Чи знаєте ви, що треба для ідеального поста?»
  • Цифри. «ТОП-10 дійових прикладів для написания суперпублікацій».
  • Як. «Як зробити круту картинку для Фейсбук?»
  • Звертання. «Відкрию вам секрет швидкого привернення підписників».

Читачі Фейсбук просто обожнюють заголовки, де є слова «повинні», «причина» і т. д., які перемежовуються цифрами. Вони одразу вказують на користь поста. Наприклад:

Картинка с примерами цепляющих заголовков

Оптимальна довжина заголовка — 6 слів. Читач засвоює перші й останні два, інші виконують функцію зв’язування речень і створення єдиної думки. Знаючи це правило, можна ефективно використовувати його для створення власних публікацій.

Ще один момент: щоб заголовок був привабливий не лише за змістом, але й подобався візуально, можна всі слова набрати великими літерами. Це дозволить не загубитися у потоку інших новин, а значить, є більше шансів, що ваш пост прочитають.

Заголовок обов’язково має бути у великих постах. Якщо ж даєте короткий текст, то можна й обійтись. До того ж, як уже зазначалось, заголовок завжди можна помістити на картинці. Виглядає ефектно, зайвого місця не займає.

Коротко — значить талановито

Картинку підготували, заголовок є. Переходимо безпосередньо до написання тексту поста. За даними компанії TrackSocial, яка регулярно моніторить соціальні мережі, оптимальна довжина успішного поста становить 40-70 символів, максимальна ж кількість — до двохсот. Це означає, що думку слід висловити максимально лаконічно, але привабливо.

Пост с завлекающим вопросом на тему редактирования текстов

Соціальні мережі, і Фейсбук у тому числі, створені, у першу чергу, для спілкування. Чому б не спілкуватися зі своїми друзями і підписниками, спитавши, яка саме тема їх цікавить. Люди дуже люблять публікації, що залучають їх до розмови. До цього ж типу належать пости-голосування й опитування.

Як же зробити якісний пост із текстом? Перед тим, як готувати матеріал, поставте пряме питання, наприклад: «Що б ви хотіли побачити на моїй сторінці?» Можна одразу ж запропонувати варіанти відповідей на вибір. Чудово, що Фейсбук дає таку можливість, пропонуючи спеціальні функції.

У будь-якому разі, пишучи пост, будьте максимально конкретні. Не треба вводити користувача в оману, описуючи карколомні переваги, які він отримає, перейшовши за посиланням. Напишіть чесно, але з невеликою інтригою, як тут:

Интригующий пост с призывом

Узагальнимо правила написання поста:

  • Мінімум тексту. Не забувайте, що соціальна мережа — це не блог на вашому сайті, а значить, пости мають бути гранично лаконічні.
  • А-ля реклама. Розглядайте кожен пост як невелику рекламу чогось. Вона має коротко розповісти про переваги і цінності пропозиції. Але робити це слід ненав’язливо і дуже акуратно, щоб користувач не зрозумів, що читає текст продажного поста.
  • Легкий стиль. Ви спілкуєтесь із друзями або людьми, близькими за інтересами. Значить сухі інформаційні тексти — геть! Чим простіше і легше буде написаний пост — тим більше шансів привабити аудиторію.

Невеликий лайфхак: у звичайній статті ми звикли до стандартної структури, що включає заголовок, початок, основну частину і заклик. У постах усе навпаки: заклик до дії або питання про «наболіле» краще писати на початку і лише після цього вставляти сам текст у пост. Такий момент одразу скаже користувачеві, чого від нього чекають і яку корисну інформацію він отримає, прочитавши весь матеріал.

Пост с ненавязчивым призывом к действию

Додаємо координати

Кожен пост має закінчуватися особистим підписом або посиланням. З першим варіантом усе зрозуміло: люди люблять спілкуватися з реальними людьми, а значить, ідентифікувавши себе, друзів зберете швидше. Крім того, опрацювавши власні фішки у підпису, ви відразу виділити свої публікації з багатьох аналогічних. Таким автографом може бути практично будь-яка фраза, наприклад, «Ваша Світлана». Без офіційних звертань та шаблонних слів.

Переходимо до наступного пункту.

Як зробити посилання на сторінку в пості Фейсбук? Технічно ця дія займає кілька секунд:

  • відкрийте контент, посилання на який хочете додати у пост;
  • скопіюйте адресу посилання у рядку браузера;
  • додайте посилання у кінці свого поста;
  • натисніть кнопку «Опублікувати».

Начебто все просто. Проте не дуже. Часто після цих дій у стрічці з’являється довжелезне посилання на сторінку у пості з купою цифр та крючків, що займає багато місця. Погодьтесь, публікація з таким посиланням виглядає неохайно і навіть дратує.

Читайте також: Як правильно оформити посилання у статті?

Картинка с вопросом, как уменьшить размер ссылки

Проте вихід є. Досить скоротити довжину URL-адреси у спеціальному сервісі. Я використовую спеціальний онлайн-додаток Bitly.com. Користуватися ним дуже легко. Досить скопіювати вкладку, вставити у спеціальне віконце і натиснути Shorten. Усе. Сервіс видасть унікальну адресу, яка компактно доповнить ваш пост, не привертаючи до себе уваги.

Ненав’язливий заклик до дій

Заклик до дій — обов’язкова частина поста. Вкажіть своїм читачам, яких конкретний дій ви від них чекаєте. Це можуть бути стандартні «підписуйтесь», «залишайте коментарі» та ін. Причому розміщувати такий заклик можна як на початку, так і в кінці. Головне, щоб фраза була вписана максимально ненав’язливо. Ось хороший приклад такого заклику:

Пост в ненавязчивым призывом к действиям

Важливо! Фейсбук одразу ж перериває прохання про лайки та репости. Тут поважають особисту думку кожного користувача, а тому подібне формулювання заклику може бути розцінене як спам.
Ще один момент: якою б крутою не була публікація, це зовсім не означає, що люди одразу відгукнуться на ваш заклик і почнуть писати цілі шпальти коментарів.

Але є кілька безпрограшних порад, які стопроцентно працюють:

  • попросіть читача написати особисту думку або поділитися досвідом, підійдуть фрази «поділіться ідеями», «напишіть, що ви думаєте» та ін.;
  • добре працюють фрази типу «напишіть, чи був пост корисний» або «залиште коментарі, що нового ви дізнались».

Звісно, такі фрази краще писати у кінці, коли читач уже вивчив пост і виніс про нього своє судження. Люди завжди хочуть поспілкуватися й охоче діляться думками.

Запам’ятайте: у пості має бути лише один заклик до дії, супроводжуваний одним посиланням, щоб не перелякати читача.

Не рекламуйте явно

Звісно, якщо сторінку у Facebook створено з метою просування свого товару чи послуги, то без реклами не обійтись. Але хай вона становить не більше 30% ваших публікацій. На інші 70% пропонуйте корисний чи розважальний контент. Важливо спіймати правильний баланс та зрозуміти, що подобається вашій публіці.

Звичайно, теми таких постів повинні бути дотичні до вашої професійної діяльності. Але можуть бути винятки, наприклад, гарна добірка фільмів, анекдотів або ж просто привітання зі святом.

Картинка с анекдотом про рекламу

Постарайтесь у першу чергу стати цікавим співрозмовником та другом для своїх підписників, а вже потім викладайте рекламний матеріал.

Таким чином буде вирішено одразу кілька завдань:

  • розвиток і постійне поповнення сторінки інформацією;
  • залучення більшої кількості читачів;
  • збільшення відвідуваності сайту і зростання продажів.

Що цього досягти, треба абсолютно точно розуміти, для кого пишеться пост. Професійні блогери та SMM-спеціалісти радять спочатку створити аватар свого читача, в якому детально прописати його стать, вік, захоплення, рід занять та ін. Розуміючи, з якою людиною ви спілкуєтесь, легше стати для неї другом і порадником.

Робіть аналіз результативності публікації

Не варто думати, що після розміщення поста робота з публікацією закінчилась. Для перевірки ефективності викладеного матеріалу необхідно регулярно відстежувати коментарі, репости, лайки, охоплення аудиторії та ін.

Срин с результатами поста на Фейсбук

На підставі цього можна формувати теми майбутніх постів та розробляти маркетингову стратегію у цілому. Усі дані з результативності поста видно адміністратору, який відповідає за просування сторінки у Facebook.

Читайте також статтю з теми: Як правильно скласти контент-план?

Зокрема, паблік показує:

  • кількість кліків на публікацію;
  • людей, які зв’язалися з вами через Фейсбук;
  • кількість підписників сторінки;
  • охоплення аудиторії вашим постом;
  • кількість коментарів на публікаціях і т.п.

Важно! Відповідати на коментарі та питання слід максимально швидко, інакше інформація стане неактуальною для ваших підписників. До того ж, не бійтесь негативних відгуків, адже кожен має право на особисту думку. Такі коментарі потребують відповіді у першу чергу.

Замість висновків

Пропоную кілька універсальних порад для наповнення своєї сторінки у Facebook:

  • Легкі пости. Бізнес бізнесом, але інколи хочеться просто відпочити і розслабитися. Дайте таку можливість своїй аудиторії, періодично викладаючи смішні або надихаючі пости. Повірте, люди будуть вдячні за такий релакс і обов’язково підтримують його лайками.
  • Привітання. Публікуйте вітання зі святами. Це можуть бути професійні дати, державні свята або звичайне привітання «Доброго ранку». Так ви будете регулярно з’являтися у стрічці новин, демонструючи підписникам, що ви про них пам’ятаєте.
  • Анонси. Завжди повідомляйте про новинки та зміни. Якщо ведете свій сайт чи блог, обов’язково публікуйте анонси про продукцію та свіжі статті.
  • Відео. Згідно статистики, щодня на Фейсбук проглядають біля 8 млрд. роликів. Так чому не викласти цікаві відеоогляди своєї продукції, вебінари від відомих блогерів, особисті навчальні ролики або просто будні вашого офісу. Креативте!

На сьогодні все. Сподіваюсь, що я розкрила тему і допомогла вам створити привабливий пост, який обов’язково набере купу переглядів. До зустрічі!

Отримати практичні навички написання SEO-статей можна на курсі «SEO-копірайтинг для малого і середнього бізнесу»:

курс SEO-копирайтинг

Автор статьи

Экономист. Более 2-х лет работает в сфере копирайтинга. Пишет экспертные уникальные статьи на любые темы. Создает материал «с душой». Подписывайтесь на автора в социальных сетях.

View Category