Всім привіт! За час роботи копірайтером в агентстві «Текстум» я часто зіштовхуюсь з такими ключовими словами як, наприклад, «рекуператори купити Україна», через які можна «спіткнутися» і зовсім не читабельно вписати в текст.
Або протилежність – простий ключ «як виростити каштан», але його потрібно 4-5 разів вписати в статтю, при цьому, не використовуючи однотипних речень. Знайома ситуація? Вам також трапляються подібні ТЗ?
А також декілька корисних фішок для грамотного і органічного вписання ключових запитів у статтю.
Що таке ключі і як вони допомагають «відкрити» статтю?
Ключові слова або keywords, ключі, запити у тексті — це окремі слова чи словосполучення, які визначають тему і зміст сторінки на сайті. Вони використовуються пошуковими системами Google, Yandex для забезпечення точної відповідності результатам пошуку.
Простіше кажучи, щоб, використовуючи ключові слова в пошуку із запитом «купити книги», користувач потрапляв на сайт книжного магазину, а не на сторінку із послугами шиномонтажу.
Що таке ключові слова в тексті розглянемо на прикладі:
- так вони виглядають в ТЗ:
- так у процесі написання статті:
- так на сайті вже в «готовому» варіанті:
- так «очима» пошукових систем:
Прості ключові слова
Рахується, якщо keywords «прості», то тут діє правило «бери і вписуй»? Подекуди в цьому є доля правди. Навіть недосвідчений копірайтер без зусиль впорається з написанням ключових слів таких як «красивий жіночий одяг» чи «зволожуючий крем для обличчя». Дійсно, запити так і «просяться» в речення: «У нашому каталозі представлений красивий жіночий одяг, створений із натуральних тканин….» і тому подібне.
Але в додаванні простих ключових слів, без комерційного підтексту також є свої складності. Припустимо, вони занадто довгі або їх просто забагато.
Щоб уникнути хаосу і нагромадження великої кількості ключів у тексті, робимо наступне:
- групуємо ключові слова у списки по виду і властивостям;
- для кожної групи прописуємо свій абзац;
- об’єднуємо 2-3 запити в один.
В такому випадку, завдання ключових слів — непомітно бути присутніми в тексті, не випадаючи із речення, і доносити важливу інформацію до користувачів сайту.
«Лайфхак» №1 для вписування ключів
Цікава закономірність – в текстах, де не потрібне по ТЗ точне входження ключів, не тільки можна, але й необхідно розбавляти зібрані ключові слова.
Цим можна досягти?
- різноманітності застосування в тексті однотипних ключів;
- високого рівня унікальності при перевірці на «Адвего» та інших сервісах;
- чудової читабельності вашої роботи, без одного і того ж набору стандартних фраз.
Також при написанні статті можна поєднувати, відмінювати і розбавляти ключові слова — пошукові роботи все одно про них «дізнаються».
Комерційні ключові запити
Keywords з комерційним підтекстом містять слова «купити», «замовити», «ціна» і тому подібне. Як їх правильно вписати?
Головне запам’ятайте — розподіл комерційних та інших ключових слів по тексту повинен бути рівномірним, тобто, якщо у вас 3 або 20 ключів, не варто їх вписувати «нагромаджено» у перший абзац, в надії, що так сайт швидше потрапить в топ видачі. В залежності від об’єму статті робіть «проміжки» між запитами 2-3 речення (біля 200-300 збп).
Крім того, використовуємо «хитрощі»:
-
«Легкі» ключі. Наприклад: «купити цеглу». Тут вигадувати не потрібно, вписуємо в речення як є: «Бажаєте недорого купити цеглу — звертайтесь в наш інтернет-магазин».
-
«Середні» за складністю keywords. Наприклад: «лампи енергозберігаючі замовити». Оптимальний варіант для складних ключових слів — використовувати розбавлене входження або кому: «У нашому каталозі ви знайдете біля 10 видів ламп: енергозберігаючі, світлодіодні та інші, замовити їх можна прямо зараз…».
-
Ключові слова з назвою міста. Наприклад: «ремонт телевізорів Київ». Використовуємо елементарний прийом — вносимо назву населеного пункту в дужки: «Здійснюємо ремонт телевізорів по всій території України (Київ, Харків та інші міста)».
Ціль комерційних ключових слів — не тільки природно «увійти» в статтю, але й продати товар, послугу..
«Лайфхак» №2 для вписування ключів
Ще одна «таємниця» пошукових систем — вони люблять ключі в заголовках, підзаголовках h2, h3. Копірайтеру потрібно тільки згрупувати ключові слова в декілька логічних груп, щоб заголовок відобразив зміст абзацу. Складні та «нечитабельні» ключі можна зробити підзаголовками таблиці, тут точне входження буде виглядати органічно.
Є одне «але» — не починайте текст з тієї ж фрази, яка була в заголовку — це погано «звучить».
Головне правило написання ключових слів
Незалежно від того який за рахунком текст ви пишите 1 або 100, не варто забувати, що головне у правильному застосуванні ключових слів у тексті – органічність. Без такої, здавалось би, очевидної складової, найбільш «нешкідливий» ключ перетворюється в нагромадження слів. Такі тексти неможливо читати і вони ніколи не попадуть в топ видачу пошукових систем.
Наочний приклад:
Ключ: «купити осушувачі ціна»
- Однозначно «ТАК». Купити осушувачі, ціна яких в 2-3 рази нижча аналогічного обладнання, вигідно і практично…
- Категорично «НІ». Якщо ви напишите у стрічці пошуку «купити осушувачі ціна», то отримаєте список сайтів…
Останній варіант не варто застосовувати, навіть якщо ви новачок-копірайтер.
«Лайфхак» №3 для вписування ключів
І ще один нюанс. Основне або головне ключове слово (найбільш високоякісне зі списку) обов’язково впишіть в перше і останнє речення, а також назву статті. Це ще один спосіб «сподобатися» пошуковим системам і не втратити ваш основний запит серед менш значущих.
Чого робити категорично не можна?
При написанні тексту любого змісту і об’єму, не варто робити із запитами наступне:
- розділяти keywords крапками;
- писати ключі з помилками;
- зловживати їх кількістю.
Пошукові системи не люблять перенасичувати статті запитами, такі сторінки можуть взагалі виключатися із індексування.
Щільність і частота ключових слів перевіряється спеціальними сервісами, наприклад Advego Plagiatus. Середній показник частоти використання будь-якого слова у тексті не повинен перевищувати 3%. Визначити, скільки ключових слів у тексті і їх щільність також допоможуть онлайн-сервіси перевірки Text.ru, Istio.com, SeoTXT.com.
Підсумки
Ключові слова у статті можна (якщо немає особливих вимог в ТЗ):
- відмінювати;
- розбавляти;
- об’єднувати;
- головне — органічно вписувати!
Вдало напишіть текст, вставте в нього кращі ключові слова і ваше унікальне написання неодмінно побачать мільйони користувачів інтернету, а сайт, для якого ви пишете, зійде на перші позиції Гугл, Яндекс та інших пошукових систем. Хочете поділитися своїми успіхами або обговорити дану тему? Пишіть ваші коментарі і рекомендації нижче.
Отримати практичні навички написання SEO-статей можна на курсі «Креативний SEO-копірайтинг»:
