Агентство інтернет-маркетингу

clock icon Время чтения 7 мин. | 3.22.2019
22 Березня, 2019

Мета-теги (title, description, keywords): як правильно писати?

Вітаю усіх читачів нашого блогу! Мене звати Тетяна. Сьогодні хочу поділитися з вами інформацією, як прописувати мета-теги title, description і keywords, які впливають на оптимізацію та просування сайту.

У цьому матеріалі я зібрала інформацію з понад 10 авторитетних ресурсів, вивчила думку просунутих блогерів + додала особисте бачення питання, засноване на 5-річному досвіді копірайтера й активного користувача інтернету. 

Що таке мета-теги?

Перш ніж перейти до правил заповнення мета-тегів title, description і keywords, давайте визначимося з цими поняттями: 

Title (тайтл) – заголовок веб-сторінки, який відбивається в пошуковій видачі (рис. 1) і у вкладці браузера (рис. 2) .

 Рисунок №1

Как правильно прописать тайтл?

Рисунок №2

Правильный заголовок

Description (дескріпшн) – це мета-тег, який коротко описує зміст даної веб-сторінки.

Что такое дискрипшн?

Keywords (кейвордс) – це ключові слова або словосполучення, які використовуються на даній веб-сторінці і є для неї головними (тобто розкривають тему і зміст).

Розібравшись з визначеннями title, description і keywords, логічно з’ясувати питання, чи варто взагалі їх заповнювати? Навіщо вони потрібні і яку роль відіграють в «житті» сайту?

Как заполнить описание, заголовок и ключевые слова?

Чи потрібні мета-теги?

Важливо відразу сказати, що мета-теги не є обов’язковими складовими HTML-сторінки, але їх створення безпосередньо пов’язано з оптимізацією сайту. Тому, якщо ви хочете, щоб розкрутка веб-проекту пройшла успішно, ігнорувати створення тайтлу, дескріпшна і кейвордс не можна.

Правильні мета-теги допомагають досягти таких результатів:

  • Високе ранжування. Мета-теги (заголовок, опис, ключові слова) допомагають пошуковим системам зрозуміти, яка інформація міститься на ресурсі. Знаючи головну тему сторінки, пошукові системи будуть пропонувати її користувачам у числі ПЕРШИХ. Тобто шанси, що ваш сайт помітять серед «океану» аналогічних, істотно збільшуються.
  • Правильно оформлений сніпет. Щоб надати користувачам більше інформації про сайт, пошуковики додають після назви ресурсу невеликий опис, який і називається сніпетом. Він береться безпосередньо з мета-тегу description або навмання вибирається відрізок тексту з ключовим словом. Вирваний з контексту текст, як правило, несе мінімум корисної інформації і не привертає увагу, так як виглядає нецікаво й обірвано. Порівняйте самі. Нижче представлені приклади 2-х ресурсів: де для сайту мета-тег дескріпшн не прописувався (рис. 1); другий – з грамотно заповненим description (рис. 2).

 Рисунок №1

meta-teg-5-min

 Рисунок №2

Правильный description

  • Підвищення кількості кліків і популярності. За допомогою мета-тег можна швидко і просто ознайомити користувачів з головними «фішками» й пропозиціями ресурсу, прописавши їх у тайтлі і дескріпшні. Наприклад, якщо для мене важливо, щоб товар привезли мені «до дверей», то я обов’язково зайду на сайт, в описі якого є позначка «доставка кур’єром». 

Правильні мета-теги title, description і keywords миттєво захоплюють увагу, переконуючи користувачів інтернету вибрати серед конкурентів саме цей сайт. Отже, давайте ж розберемося, як грамотно прописать мета-теги для сайту.

meta-teg-7-min

Заповнюємо мета-тег TITLE

Тайтл я сміливо називаю найбільш значимою фігурою серед цієї трійці, так як він є важливим для пошукових систем і людей. Його можна порівняти з вивіскою у звичайному магазині: чим яскравіше й привабливіше вона, тим більше шансів, що повз заклад не пройдуть. Отже, переходимо безпосередньо до розгляду питання, як правильно прописати мета-тег title.

Якщо ви хочете створити ефективний тайтл, що «чіпляє» погляд, зверніть увагу на такі моменти:

Ключові слова:

  • Використовуйте тематичні ключі, які відповідають темі сторінки. Наприклад, якщо тут продаються китайські смартфони, то логічно, що мета-тег title буде з запитом «китайський смартфон». В іншому випадку (якщо використані слова не зовсім відповідатимуть змісту сторінки) Google і Яндекс можуть не використати тайтл в якості заголовку.
  • Розташовуйте ключові слова спочатку речення, так як пошукові системи вважають більш значущими запити, які стоять на початку заголовку, ніж в кінці.
  • Комбінуйте ключі: високочастотні + низькочастотні (дізнатися частотність можна через Яндекс Вордстат). Навіщо це потрібно? Популярний запит – це велика конкуренція, «пробитися» через яку досить складно і довго. А менш модні ключі практично відразу приведуть до вас перших відвідувачів. Наприклад, запит «диван малятко» є високочастотним (1886), а «купити диван крихітку ціна» – низькочастотним (28).

Об’єднуємо в один мета-тег:

Title: Купити диван-малютку за ціною виробника

  • На забувайте про переспам. Тут важливо не перестаратися, тобто дотримуватися «золотої середини». Ключі повинні бути, але не багато (1-3 не більше). 

Пам’ятайте, title, як і інші мета-теги, перш за все створюються для людей.

 Правильный тайтл (пример)

Стиль викладу: 

  • Пишіть для сторінки заголовки, що «чіпляють». Більш цікавим та інтригуючим виглядає мета-тег з використанням: цифр і відсотків; прикметників і прислівників.

Наприклад:
Title з цифрами: 10 кращих способів утеплити квартиру
Title з відсотками: Знижка 50-70% на жіночі сукні
Title з прикметником, прислівником: Купити натуральний дерев’яний стіл недорого

  • Не використовуйте складні і «порожні» слова, стоп-символи. Краще не брати слова, що складаються з більш, ніж 3-х складів, а також не поширені. Такі мета-теги важко читати і, якщо не зрозумілий сенс, не хочеться на нього клікати (наприклад, «високоякісний», «променад», «транспортування»). Заборона також стосується стоп-символів (/ | () + =?) І «пустушок», тобто до слів, які «крадуть» обсяг, але при цьому не несуть ніякого смислового навантаження (наприклад, союзи, займенника, вигуки).
  • Створюйте унікальні заголовки. Важливо для кожної сторінки сайту прописувати свій title (це стосується також і інших мета-тег). Тоді пошуковики будуть розцінювати кожну сторінку як унікальну, що гарантовано підніме її значимість й, відповідно, рейтинг у пошуковій видачі. Необхідно також стежити, щоб тайтл і H1 були різними. І, звичайно, при наповненні сайту не повинно бути ніякого рерайту – тільки унікальні тексти.

meta-teg-9-min

Робимо проміжний висновок: заголовки повинні бути написані грамотно, красиво і зрозуміло (ніяких «кострубатих» пропозицій на кшталт: «Купити ліжко в Москві, ціна дешево, оптом, з транспортуванням по країні»). Ніякого обману і недостовірної інформації.

Об’єм

Оптимальною довжиною мета-тегу title вважається приблизно 40-65 знаків з пробілами (максимум – 80). На мій погляд, це ідеальний варіант, так як при такому обсязі користувачам видно весь заголовок (рис. 1), а не його фрагмент (рис. 2).

Рисунок №1

meta-teg-10-min

Рисунок №2

meta-teg-11-min

Якщо ви все-таки вирішите не створювати мета-тег title, будьте готові до того, що ця сторінка може взагалі не потрапити в пошукову видачу. А якщо зробите «на швидку руку» (просто перерахувавши ключові слова) – найімовірніше, потрапите на санкції від пошукових систем.

meta-teg-12-min

Як правильно написати мета-тег DESCRIPTION?

За значущістю опис займає друге місце після заголовка. Мета-тег description (так як і тайтл) здатний як залучити, так і відштовхнути користувачів в разі, якщо заповнений некоректно.

Правила, дотримання яких допоможе створити ефективний і красивий опис: 

  • Обсяг. Важливе нововведення від Google – збільшення довжини сніпету. Якщо раніше максимальний обсяг дорівнював 160 символів, то тепер ця цифра зросла до 230 (і навіть більше – 300+). Навіщо запитаєте ви? Все для зручності користувачів. Гугл вирішив, чим довший опис, тим зрозуміліше для вас, що пропонує даний сайт. Використовуйте по максимуму це нововведення й прописуйте побільше переваг веб-сторінки.

meta-teg-13-min

  • Інформативність. Правильний мета-тег description – це свого роду додаткова реклама для сайту. Постарайтесь тут прописати як можна більше цікавих, привертаючих увагу фішок сайту і пропозицій, від яких важко відмовитись. Наприклад, «знижки до 80%», «розпродаж», «доставка за 1 день», «опт, роздріб», «ціна виробника», «на замовлення», «гарантія 1 рік» і т. д.
  • Унікальність. Так само як і для тайтл, для кожної сторінки потрібно писати свій мета-тег description, тобто кожний раз новий текст.
  • Ключові запити. Для дескрипшна раджу вибирати тільки високочастотні запити. Самий популярний ключ бажано використовувати двічі: 1-й раз у точному входженні, 2-й раз – розбавлений.
  • Заклик. Щоб дескрипшн був ефективним і виглядав закінченим, в кінці опису робіть заклик до дії. Для цього можна використовувати такі слова: дзвоніть, замовляйте, отримуйте, дізнавайтесь, переходьте та ін.

Пример правильно заполненного мета-тега description

Після того, як ви правильно пропишете мета-теги description, можна розбавити зміст спеціальними символами: ✖ ➜ ➢ ➣ ➤ ➔ ⬅ ⬆ ⬇ ⬤ Ꙭ ➔ ✈  (див. Приклад). Але при використанні таких знаків необхідно перевірити, як вони будуть відображатися на сайті (для цього можна використовувати спеціальні сервіси по генерації фрагментів для Google і Яндекс).

Запам’ятайте, якщо пошуковикам не сподобається ваш опис, вони заповнять сніпет «вирваними» з тексту фразами.

meta-teg-15-min

Мета-тег KEYWORDS: чи потрібно заповнювати?

Чтобы понять, следует ли тратить время на прописывание ключевых слов, давайте совершим небольшой экскурс в историю. Раньше (в 90-х и начале 2000-х) заполнение мета-тега keywords являлось гарантом, что сайт молниеносно попадет в ТОП. То есть достаточно было перечислить необходимые для продвижения запросы и ресурс уже «восседает» на первых позициях в поисковых выдачах.

Сейчас поисковики создают «умные» алгоритмы, постоянно совершенствуя их, с которыми такое заполнение данного мета-тега не пройдет. Более того, переизбыток ключевых слов может расцениваться машиной, как манипуляция, что неизменно приведет к санкциям. Так может вообще отказаться от создания списка ключевиков?

Вовсе нет. Здесь, также как и при прописывании других мета-тег, важно достичь баланса. То есть можно использовать 1-2 запроса (через ЗАПЯТУЮ) и поисковые системы отреагируют на них адекватно.

Пример правильного мета-тега keywords

Загальні правила для всіх мета-тег

Є декілька нюансів, які відносяться до title, description і частково до keywords:

  • використання великих прописних букв в мета-тегах («ІНТЕРНЕТ-МАГАЗИН ВЗУТТЯ») може бути розцінено пошуковими системами як СПАМ;
  • при написанні основних мета-тег (заголовка, опису, ключових слів) КРАПКА в кінці не ставиться;
  • інформація в мета-тегах тайтл і дескрипшн повинна бути різною, таким чином користувач отримує по максимуму даних про сайт;
  • ключові запити слід використовувати в мета-тегах title і description різні, не дублювати;
  • не потрібно прописувати в meta tags назви компаній, якщо тільки вони не є знаменитими і популярними.

ВАЖЛИВА порада «на закуску», як правильно прописати мета-теги для сайту. Перед заповненням, введіть запитання, яке вас цікавить, в пошукову стрічку Google, Яндекс чи іншої системи. Проаналізуйте, як поставили мета-теги сайти, які знаходяться в ТОПі, і зробіть по прикладу оптимізацію свого заголовку і опису.

Завдання Щоб перевірити, як правильно заповнені мета-теги (title, description, keywords) проаналізуйте його позицію в пошукових системах і кількість переглядів зараз і ПІСЛЯ удосконалення / створення грамотних meta tags. 

Залишилися питання чи є пропозиції, як можна поліпшити або доповнити даний матеріал? Пишіть коментарі! Із задоволенням поділюся досвідом і буду вдячна за поради!

Отримати практичні навички написання SEO-статей можна на курсі «SEO-копірайтинг для малого і середнього бізнесу»:

курс SEO-копирайтинг

Автор статьи

Project Manager, копирайтер и контент-менеджер Textum. Организовывает бизнес-процессы компании от «А до Я». Перфекционист и трудоголик, поэтому выкладывается в каждом проекте на 100%. Работает с душой и полной самоотдачей. Подписывайтесь на автора в социальных сетях.

View Category