fbpx

Support Ukrainians. Boycott russian and belarusian products

clock icon Время чтения 7 мин. | 4.12.2021 |
4 Грудня, 2021

Як агентству чи фрилансеру знайти замовника, а замовникові — хорошого підрядника на ведення Instagram

Ведення акаунту в Інстаграмі під ключ — довгострокова і непроста робота. Недостатньо просто «постити» картинки та бажати підписникам (фоловерам) доброго ранку: Instagram має продавати товари та послуги. Отже, бізнесу треба шукати надійного підрядника-професіонала.

Експерти тендерного майданчика Workspace розповіли, за якими критеріями визначити хорошого виконавця, а виконавцю — адекватного клієнта. А також де їм зустрітися, щоб спільно працювати над просуванням бізнесу в Instagram.

Способи роботи бізнесу та підрядника

Найчастіше ведення Instagram віддають SMM-агентству або фрілансеру на аутсорс. Зазвичай у бізнесі використовують 3 схеми:

  1. У штаті є маркетолог, який займається пошуком підрядників, дає їм завдання, спілкується та контролює роботу і результати.
  2. Якщо маркетолога немає, то цим займається керівництво: наприклад, власник бізнесу або його заступник.
  3. Агентство повністю відповідає за ведення проекту, а маркетолог або керівництво лише перевіряють звіти й аналізують ефективність цього рекламного каналу.

Вибирайте схему, залежно від ваших реалій.

Кого вибрати: агентство чи фрилансера?

Зазвичай ми рекомендуємо вибирати агентство, якщо йдеться про постійні тривалі проєкти. Ведення Instagram — саме такий. Не можна займатися просуванням місяць-другий, а потім припинити. Так легко втратити старих та нових клієнтів.

Також агентство добре тим, що в ньому   зібрано команду, яка допоможе закрити всі завдання, які виникають під час ведення «Інстаграму». Для великого проєкту знадобляться SMM-фахівець, копірайтер, таргетолог, дизайнер, модератор. Одна людина — фрілансер — навряд чи зможе поєднувати всі ці спеціальності.

Однак якщо ви знайдете фрілансера, який зможе самостійно та швидко зібрати команду і готовий працювати на проєкті постійно, чому б і ні. Приємний бонус — співпраця з фрилансером це зазвичай дешевше.

Читайте також: «Як розглядати резюме digital-маркетологів і знайти ефективного фахівця в штат?»

Критерії вибору підрядника: поради бізнесові

Розглянемо основні параметри, за якими краще вибирати агентство чи фрилансера.

Дані про підрядника

Це базові відомості, які допоможуть захистити себе від шахрая. Перевірте, чи є у потенційного підрядника сайт або паблік, чи вказані контакти. Напишіть або зателефонуйте, щоб переконатися, що вони не фейкові. «Пробийте» назву агентства або ім’я виконавця у пошукових системах. Якщо він шахрай, ви знайдете його у чорних списках або прочитаєте гнівні відгуки.

Спеціалізація

Радимо вибирати саме SMM-агентства або фрилансерів-есемемників, а не спеціалістів широкого профілю. Есемемники в курсі нових інструментів та сервісів, трендів Instagram, які з’являються та змінюються постійно.

Кейси

Про них варто сказати окремо. Одного портфоліо мало: у ньому показуються приклади облікових записів, які вів підрядник. У кейсах з SMM розписано, які саме роботи були виконані й, головне, якими були результати для бізнесу.

Приклад кейсу на ведення Інстаграму

Цифри KPI, яких досяг підрядник, допоможуть оцінити його можливості та визначити, чи влаштовують вони вас. Якщо вам потрібно отримувати по 300 лідів з Instagram щомісяця, а виконавець робить у середньому по 100, значить, є сенс пошукати іншого.

Досвід роботи

Чим довше підрядник працює на ринку SMM і безпосередньо з Instagram, тим краще. По-перше, у нього більше компетенцій, практики та реальних робочих кейсів. По-друге, у нього вже налагоджено бізнес-процеси, і робота із замовником піде чітко за планом.

Наприклад, спочатку виконавець запропонує заповнити бриф, складе комерційну пропозицію на ведення Інстаграму, потім договір, далі — SMM-стратегію та контент-план. Усе це агентство робило десятки разів, отже, не буде накладок.

Репутація

Це соціальні докази: відгуки, нагороди та звання, місця у спеціалізованих рейтингах. Якщо підрядник відомий на ринку, якщо йому довіряють, то великий шанс, що він добре впорається і з вашим завданням.

Зацікавленість

Як уже згадувалось, не можна займатися просуванням місяць-другий, а потім припинити. Краще вибрати надійного виконавця, зацікавленого у співпраці, який так не залишить проєкт. Так, бізнес знайде нове агентство, але це неминуче викличе необхідність змінити бізнес-процеси.

Новий підрядник — це нові комунікації, нові звички, інший стиль постів та коментарів, інший дизайн шаблонів. Навіть якщо поставити завдання «робити так само як було», все одно стовідсоткової ідентичності навряд чи досягнеш. А клієнти все бачать і помічають, і невідомо, чи сподобаються їм нововведення.

Читайте також; «Як правильно скласти контент-план?»

Критерії вибору клієнта: поради підряднику

Деякі критерії збігаються з тими, що ми описали вище: наприклад, дані про замовника, його репутацію на ринку та відгуки. Є й інші аспекти.

Відкритість

Ведення Instagram, як і будь-який інший digital-проєкт, вимагає від підрядника занурення у бізнес клієнта. Тільки так можна зрозуміти, навіщо ведеться обліковий запис, на яку цільову аудиторію розраховувати, які товари та послуги треба продати, як випередити конкурентів.

І це далеко не всі питання, які потрібно ставити замовнику на етапі брифу.

Якщо не відповідає чи відповідає вкрай скупо, не дає конкретики, навряд чи вийде щось слушне. У крайньому разі — безликі пости з картинками, які нічим не відрізняються від сотень інших.

Платоспроможність

Вивчіть середні ціни на ринку та оцініть, скільки пропонує вам клієнт. Якщо замало — виконавцеві це буде нерентабельно. Винятки становитимуть хіба що випадки, коли йдеться про ведення Instagram для Держдуми чи Apple — тут можна попрацювати за крутий кейс. Але авторитетні компанії зазвичай і платять круто.

Також варто враховувати тематику проєкту: писати про нігтики простіше, ніж про наскрізну аналітику. Не забувати про конкурентоспроможність, адже відсторонитись від тих же нігтиків складніше, ніж від компаній наскрізної аналітики. Словом, факторів багато: враховуйте їх усі, але не забувайте про рентабельність.

Умови роботи

Це, як правило, конкретні робочі моменти:

  • Формат роботи. Для фрилансерів це штат або віддалена, повна або неповна зайнятість.
  • Формат оплати. Наприклад, на карту двічі на місяць.
  • Необхідні документи: договір, акти виконаних робіт, рахунки та ін.
  • Умови комунікації. Наприклад, планерка раз на тиждень у Zoom, усі активності у Trello, звіти щомісяця.
  • З ким працювати у компанії: з маркетологом Василем чи власницею салону Марією. Але тільки не з усіма. Що менше осіб, які приймають рішення — то краще для підрядника.

Усі ці умови обговорюються до підписання договору та початку роботи.

Читайте також: «Тrello: управління проектами на 5+»

Де замовнику та підряднику знайти один одного

На просторах Інтернету, звісно ж. Розглянемо найпопулярніші способи пошуку та майданчики.

Біржі та сайти фрилансу

На цих майданчиках шукають фрилансерів з мінімальним цінником . Агенції з біржами майже не співпрацюють.

Приклади пропозицій на біржі

З плюсів: це недорого.

З мінусів: низька ціна не гарантує якості.

Наш вердикт: шукати фахівців на ведення Інстаграму треба все ж таки не на біржах. У крайньому разі, звертатися туди при виникненні разових завдань: написати пост, зробити картинку і т. д. Інакше результат може бути сумний.

Соцмережі, Telegram-канали

У спеціалізованих пабліках та каналах замовники публікують вакансії і завдання, а агенції та фрилансери — свої пропозиції. На оголошення замовника може відгукнутися і агенція, і приватний спеціаліст.

Приклад вакансії у Telegram

З плюсів: великий вибір пропозицій, оперативний відгук, зручне середовище комунікації.

З мінусів: багато відгуків, частина яких неминуче будуть нецільовими.

Наш вердикт: хороший спосіб пошуку замовника та підрядника. Якомога чіткіше формулюйте побажання та вимоги, щоб уникнути нерелевантних пропозицій.

Сарафанне радіо, нетворкінг

Старий добрий спосіб: питаєте рекомендацію у колег, знайомих, друзів. Бізнес може спитати, у кого замовляли послугу ведення Instagram, підрядник — кому може знадобитись така послуга.

З плюсів: рекомендація обізнаної людини часто виявляється слушною.

З мінусів: завжди є шанс, що ідеальний для когось замовник чи підрядник не підійде саме вам.

Наш вердикт: хороший спосіб, але уточніть усі можливі деталі та нюанси, щоб не витрачати час.

Самостійний пошук

Для бізнесу — набираєте в пошуку «знайти SMМ-агентство» або «ведення «Інстаграму» під ключ і дивіться видачу.

Другий і третій рядки — послуги агенцій

Вивчайте сайти і профілі підрядників, рейтинги агентств, кейси. Якщо ви підрядник, вивчайте вакансії потенційних клієнтів та пишете їм пропозицію про співпрацю.

З плюсів: самостійний вибір на основі тих критеріїв, про які ми писали вище.

З мінусів: це холодний спосіб пошуку, тому підрядникам порада: будьте готові до відмови.

Наш вердикт: цей варіант більше підходить для замовників, агенціям простіше скористатися іншими способами.

Тендерні майданчики

На тендерному майданчику Workspace зустрічаються виконавці та замовники. Замовник може опублікувати тендер — це безкоштовно — і чекати пропозицій від агентств. Також можна самостійно зайти в каталог агенцій та вивчити їхні послуги.

Агентства, які хочуть отримати цей проєкт, відгукуються на тендер.

З плюсів:

  • на тендери відгукуються лише зацікавлені підрядники, тому відсоток нецільових відгуків мінімальний;
  • великий вибір тендерів, а отже, завдання є завжди;
  • великий вибір підрядників. Веденням груп у соцмережах займаються понад 900 SMM-агентств. Серед них багато відомих, з досвідом, кейсами та місцями у рейтингах.

З мінусів: підрядники зіштовхнуться із великою конкуренцією.

Наш вердикт: чудовий спосіб пошуку замовника та підрядника.

Порада агентствам: заповніть профіль на майданчику, щоб до вас звернулися хороші замовники та вибрали саме вас.

Ми перерахували основні критерії вибору замовників та підрядників та майданчики, де їх можна знайти. Справа за вами: користуйтеся нашими рекомендаціями та знаходьте ідеального партнера для просування бізнесу в Instagram.

Отримати практичні навички написання SEO-статей можна на курсі «Креативний SEO-копірайтинг.»:

Автор статьи

Профессиональный автор с большим стажем. Сооснователь контент-агентства «ИТИРИЙ». Предоставляет услуги контент-маркетинга для бизнеса. Знает, как привести вас к успеху.

View Category