fbpx

Support Ukrainians. Boycott russian and belarusian products

clock icon Время чтения 7 мин. | 22.3.2019 |
22 Березня, 2019

Як написати експертну статтю? 5 кроків до якісного тексту

Вітаю всіх читачів нашого блогу! Хочу поділитися з вами «ноу-хау» у контент-маркетингу і розповісти, як написати експертну статтю. Я та інші копірайтери агентства «Текстум Вінниця» усе частіше чуємо побажання від клієнтів: отримати не просто інформаційну або продаючу статтю, а саме експертний текст. На думку SEO-фахівців, такий контент потрапляє в топ видачі пошукових систем.

Ця «примха» залежить не стільки від бажання замовників, скільки від сучасних вимог до оптимізації сайтів. Тексти, наповнені ключами і написані без грамотної, осмисленої подачі матеріалу, створені дилетантами в темі, ніколи не «сподобаються» Google або Yandex. Тому краще з самого початку орієнтуватися на наповнення власного сайту саме експертними статтями.

Яку в ідеалі потрібно написати статтю? Головні критерії – корисний, інформативний, актуальний, розкладений «по поличках» матеріал. Текст, створений саме експертом у темі, цінується і ранжується найкраще. Обов’язково навіть в «нудну» тематику бажано вносити нотку гумору, адже читач повинен відчувати, що стаття написана з душею, людиною, яка розуміє суть питання.

Крім того, після написання і розміщення матеріалу обов’язково варто скористатися сервісом Google Analytics, щоб визначити, чи користуються популярністю і затребуваністю в мережі інтернет ваші тексти. Без цього неможливо зрозуміти, чи допомогла стаття у просуванні сайту, чи зусилля були марні.

Крок №1. Спілкування з експертами

Написати статтю на тему, в який відверто «плаваєш», а потрібно видати якість і експертність – завдання не з легких. Які є вирішення проблеми?

Спілкуємося з клієнтом

Віртуально, «вживу» або за допомогою телефону – на ваш вибір. Найчастіше саме замовники можуть розкрити унікальні характеристики, переваги товару / послуги, які вони пропонують. Наприклад, у випадку з клієнтом «Текстум Вінниця» – компанією «EMC-ELEGANT», вся потрібна інформація про виробництво, тканини, моделі, терміни виготовлення авточохлів і килимків була представлена в брифі, який замовник сумлінно і детально заповнив. Важливо! Не забудьте при спілкуванні із замовником скласти перелік питань, які ви хочете висвітлити для написання експертного тексту.

Общение с клиентом

Що ж робити у тому разі, якщо власник сайту банально зайнятий, йому немає коли відповідати на питання, заповнювати бриф? Переходимо до плану «Б».

Пишемо пост у «Фейсбук»

Що може бути простіше, ніж запитати думку людей, які вже користувалися товаром / послугою, який вам тільки належить вивчити і описати. Можна створити опитування або просто попросити поділитися своєю думкою не тільки у друзів на вашій сторінці, а й у інших користувачів Facebook. У цьому випадку вони будуть виступати в ролі експертів, які допоможуть не просто написати статтю, а й зробити її дійсно корисною, з унікальним наповненням.

Пишем пост в "Фейсбук"

«Мінус» цього методу – потрібен час, щоб користувачі відгукнулися на заклик і залишили коментарі під постом. Що робити, якщо час написання тексту обмежена? Переходимо до наступного способу.

Йдемо на сайти з відгуками

На Інтернет-просторах досить сайтів, орієнтованих на збір рекомендацій, відгуків від користувачів. Найчастіше саме тут можна знайти не «прилизані» і захоплені характеристики від виробників, а конкретні дані про «плюси» і «мінуси», нюанси використання товару.

Наприклад, мені часто доводиться писати тексти для нашого постійного замовника – інтернет-магазину «Plantel». Сайт орієнтується на продаж сучасних планшетів, телефонів, різноманітних мобільних аксесуарів. Одне із виконаних замовлень – опис смартфону Xiaomi Redmi Note 5A. Заповнити розділ із характеристиками телефону дуже допомогли відгуки покупців з відомого сайту IRecommend.ru.

Сайт с отзывами

Ще один спосіб написати якісну статтю – використовувати відеоогляди з сайту YouTube. Також можна користуватися інформацією з інших сайтів, орієнтованих на огляди техніки, будь-яких товарів (наприклад, 4PDA, Mobile-review.com та інші).

Крок №2. Вивчаємо цільову аудиторію

Дуже важливо писати статті не просто для людей, а для конкретної групи, якій цікава буде інформація, товар / послуга, яку ви просуваєте. Знати в «обличчя» свого читача – значить визначити для себе форуми, на яких можна звернутися за підказками для статті, яку групу у соцмережах «простудіювати».

Для початку з’ясуйте:

  • Вікову групу. Від цього буде залежати стиль написання тексту. Наприклад, старше покоління (вік 50+) важко сприймає нові слова типу «гаджет», «оперативка», «девайс» і т. д. У таких випадках краще використовувати зрозумілі терміни «пристрій», «прилад».
  • Стать. Логічно, що якщо потрібно написати статтю про сукні, помади, то основним споживачем контенту буде жіноча аудиторія. Тоді як тема про фрези, способи збирання меблів цікава чоловікам. Є й універсальна тематика, наприклад, побутові прилади, книги, подорожі.
  • Професію. Вчителі, монтажники, адміністратори найчастіше шукають абсолютно несхожі запити, що стосуються їх діяльності. В статтях важливо оперувати словами, виразами, звичними для вуха гуманітарія чи технаря.
  • «Хворі» місця. Користувачеві цікаво не просто прочитати статтю для загального розвитку, а знайти в ній відповіді на питання, що його цікавить. Наприклад, веб-майстру буде корисною стаття на тему: «Яндекс. Вордстат (WordStat): як зібрати ключові запити?»
  • Захоплення. Перед тим як написати статтю для спеціалізованого сайту, буде корисно дізнатися про хобі майбутніх клієнтів. Наприклад, для наповнення розділу «Подарункові книги. Класична і зарубіжна проза» інтернет-магазину «ProfiBooks» я визначила для себе коло читачів такої літератури залежно від жанру книги. Казки – діти шкільного та дошкільного віку, а ось пригоди цікаві багатьом практично незалежно від віку і т. д.

Ці 5 пунктів допоможуть визначити зміст статті, зробити її по-справжньому експертною.

Крок №3. Читаємо джерела в топ видачі

Конкуренти – своєрідні «помічники» в нашій справі. Звичайно ж, основа написання експертних статей полягає не в рерайті знайденої інформації, а в її аналізі.

Чим можуть допомогти джерела з топу:

  • дізнатися думки експертів;
  • визначити для себе можливі «прогалини» в інфо;
  • подивитися, за яким принципом будується структура тексту;
  • створити приблизний план майбутньої статті;
  • звернути увагу на оформлення тексту.

Розглянемо на прикладі користь вивчення конкурентних джерел. При написанні статей для сайту компанії «Sokolglass» копірайтери агентства «Текстум Вінниця» насамперед пишуть потрібний запит у рядку пошуку Google, наприклад, для статті з описом скляних душових кабінок із візерунками актуальним буде запит «душові кабіни скло з візерунком».

Статья в ТОП выдачи

Як бачите, ця стаття вже потрапила в топ. Щоб цього досягти, треба: відфільтрувати корисну інформацію в топових джерелах, з’ясувати набір унікальних особливостей конкретного товару, його переваг, правильно оформити статтю. Останній пункт більш докладно описаний в наступному розділі.

Крок №4. Ілюструємо статтю

Це наочний доказ, що автор є експертом у темі і може не тільки грамотно висловити свої думки, а й візуалізувати їх.

Помічники в цьому – інструменти для оформлення готового тексту і кращого сприйняття матеріалу:

  • Таблиці. Наочне представлення характеристик, особливостей товарів / послуг у вигляді таблиць краще сприймається користувачем і високо цінується пошуковими системами. Скласти подібну табличку в Word не складно, зате користь буде величезна.
  • Картинки. Одне з головних правил підбору зображень статті після написання – унікальність картинок. Стокові фото з Інтернету давно втратили актуальність, не вносять «родзинку» в експертний матеріал. Створюйте колажі, міняйте відтінки зображення, додавайте логотипи і написи.
  • Відео. Справжньою «окрасою» статті може стати корисне відео. Якщо є така можливість – зніміть ролик самостійно, немає – в «Ютуб» є безліч експертних оглядів на будь-які теми.

Ось приклад того, яким чином команда «Текстум Вінниця» доповнює свої статті:

Оформление экспертной статьи

Невелика «ремарка» в тему

Виходячи зі свого досвіду, можу стверджувати, що дотримання всіх зазначених етапів – «ключ» до написання експертного матеріалу.

Не вірите? Наведу як приклад написання статті для інтернет-магазину «ОРТ» (спеціалізація – опалювальна техніка). Завдання було написати текст на 8000 ЗБП про інфрачервоні панелі. Чесно скажу, це зовсім не «дівоча» тема і, щоб розібратися в ній, потрібен був цілий день.

Які були труднощі:

  • правильно вказати відмінні характеристики, на перший погляд, однотипних обігрівачів;
  • «вичленувати» переваги кожному типу обладнання;
  • домогтися, щоб у досить об’ємній статті було мінімум «води»;
  • не допустити переспаму ідентичними ключами, наприклад, «економні обігрівачі» і «найбільш економні обігрівачі»;
  • зробити текст про опалення «читабельним», корисним і цікавим для клієнтів інтернет-магазину.

Як я їх розв’язала:

  • зайшла на офіційні сайти виробників обладнання та ознайомилася з перевагами / характеристиками приладів;
  • вивчила в Інтернеті всі знайдені огляди і топ статей щодо конкретної моделі обігрівачів;
  • об’єднувала ключові запити в один, щоб стаття не виглядала як набір ключів;
  • «розбавила» текст чіткими, яскравими, привабливими зображеннями представлених товарів.

Пример написания статьи

У результаті, замовник прийняв статтю без єдиного зауваження.

Корисно дізнатися: 5 кращих сервісів для роботи копірайтера з текстом

І, перед тем як перейти до наступного розділу, хвилинка гумору.
Навіяно темою про завдання писати експертні тексти на найрізноманітніші теми.

Загадка

Знаєте відгадку? Пишіть свій варіант у коментарях.

Крок №5. Заклик коментувати статтю

Будемо вважати, що експертний текст уже написаний, залишилося всього нічого – розмістити статтю. Тут важливо, щоб на сторінці, на якій розміщений матеріал, знаходився блок із коментарями. На сайті повинна бути передбачена можливість залишити рекомендації, поради, побажання читачів.

Це зручно робити за допомогою:

  • надання можливості залишати відгуки зареєстрованим користувачам Facebook, Twitter;
  • додавати коментарі, заповнивши міні-форму на сайті (ім’я, адреса електронної пошти).

Коментарі можуть доповнити вашу експертну статтю думками, цінними зауваженнями, відгуками про використання товару та іншим корисним читацьким контентом. При цьому важливо, по можливості, відповідати на питання / коментарі читачів, вести діалог із ними. Таким способом можна залучити й утримати користувачів на сторінці, допомагаючи своєму сайту піднятися на «вершини» топ видачі.

Приклади.

В інтернет-магазині «Plantel»:

Комментарии на сайте

На сайті блогера Дениса Каплунова:

Комментарии к статье

Підводимо підсумки

В кінці хочу ще раз нагадати, що відповідь на питання: «Як правильно написати експертну статтю» передбачає аж 5 складових:

  • Користь. Пропонуємо за допомогою написаного матеріалу вирішити «болі» / проблеми клієнта.
  • Унікальність. Доповнюємо статтю перевіреними фактами, характеристиками від експертів.
  • Простота. Текст повинен бути зрозумілий навіть не фахівцям у заданій темі (якщо це не суто технічний опис приладу).
  • Краса й естетичність. Вставляємо унікальні картинки, таблиці, відеоматеріали.
  • Обсяг. Експертні статті – дуже детальні, тому їх обсяг становить 6000-10000 ЗБП.

Как правильно написать статью

Курс підготовки до написання експертних статей закінчено ☺ Дочитали текст до кінця? Вітаю! Ви «підковані» теоретично – і можете сміливо розпочинати створювати експертні тексти.

Хочете доповнити статтю? Є рекомендації? Поради з особистого досвіду як написати експертну статтю? Із задоволенням ознайомлюсь і відповім на всі ваші коментарі.

Отримати практичні навички написання SEO-статей можна на курсі «Креативний SEO-копірайтинг»:

Автор статьи

Копирайтер с юридическим образованием. Стаж работы юрисконсультом – 6 лет. Создает статьи «На главную», «О компании», для категорий сайта, в блог. Пишет сложные тексты про гаджеты, технику, программы, запчасти для авто, спортивное и охотничье оружие. Подписывайтесь на автора в социальных сетях.

View Category