Агентство інтернет-маркетингу

clock icon Время чтения 7 мин. | 3.22.2019
22 Березня, 2019

Як скласти семантичне ядро ​​з нуля?

Всім привіт! Моя стаття присвячена тому, як грамотно скласти семантичне ядро для сайту. Ця тема, як і попередня про правильні мета-теги, особливо зацікавить тих, хто займається SEO-просуванням і оптимізацією інтернет-проектів.

Семантичне ядро: визначення поняття

Термін «семантичне ядро» (СЯ) являє собою набір слів і словосполучень, який точно відповідає послугам та товарам, пропонованим певною компанією. Простіше кажучи, це ті запити, за якими ваш сайт можуть знайти користувачі интернету і за якими ви хочете просувати його в пошукових системах.

Наприклад, для інтернет-магазину, що займається продажем китайських смартфонів, «стержнем» семантичного ядра будуть такі ключі, як: телефони з Китаю, смартфони з Китаю, китайські мобільні телефони і т.д. Це, як правило, високочастотні запити (ВЧ), тобто ті, що найчастіше «забиваються» в рядок пошуку.

Решта слів (наприклад, купити, ціна, недорого та ін.) Можна назвати «хвостиками». Вони доповнюють центральний запит, показуючи, які ще характеристики важливі для користувачів. Дані ключові слова є середньочастотними (СЧ) і низькочастотними (НЧ).

Щоб точно зрозуміти, як виглядає семантичне ядро, пропоную порівняти його з деревом. Стовбур – це найголовніший запит, на якому все тримається. Товсті гілки, розташовані ближче до стовбура – середньочастотні ключі, також користуються популярністю, але не такою, як ВЧ. Тонкі гілки є низькочастотними словами, які теж використовуються для пошуку потрібного товару/послуги, але рідко.

Как выглядит семантическое ядро?

Важливо відмітити, що чітких, відділяючих ВЧ від СЧ та НЧ кордонів не існує, так як вони варіюються від тематики.

Також ключові запити діляться по такому параметру, як «Конкуренція»: висококонкурентні (ВК), середньоконкурентні (СК) і низькоконкурентні (НК). Цей критерій показує, скільки веб-ресурсів використовують цей запит для просування. Тут все просто: чим вище конкуренція ключа, тим складніше пробитися і утриматися з ним.

Висновок. Семантичне ядро – це повний набір запитів про діяльність компанії, підбір яких здійснюється на основі фраз, які набираються в рядку пошуку користувачами.

Для чого потрібне семантичне ядро?

Збір семантичного ядра – це кропітка справа, що потребує багато часу, сил і терпіння. Скласти правильне СЯ, яке буде працювати, дуже швидко не вийде.

Тут виникає цілком резонансне питання, чи варто взагалі витрачати зусилля на створення семантичного ядра? Якщо ви хочете, щоб ваш інтернет-проект користувався популярністю, постійно збільшував клієнтську базу й, відповідно, прибуток компанії, відповідь однозначна – «ТАК».

Складання семантичного ядра для сайту допоможе:

  • Підвищити видимість веб-ресурсу. Пошуковики Яндекс, Google та інші будуть знаходити ваш сайт за обраними вами ключами і пропонувати його користувачам, які цікавляться даними запитами. Як результат, кількість потенційних клієнтів зростає – шанси продати товар/послугу збільшуються.
  • Уникнути помилок конкурентів. При зборі семантичного ядра, обов’язково виконується аналіз сайтів-конкурентів, що займають перші позиції у пошуковій видачі. Завдяки вивченню таких веб-ресурсів ви можете визначити, які запити допомагають їм бути в топі, на які теми вони пишуть тексти, які ідеї є невдалими. В ході аналізу конкурентів також можуть виникнути ідеї, як розвинути саме свій бізнес.
  • Зробити структуру сайту. Перед тим, як створювати меню сайту, потрібно зібрати повне семантичне ядро. Побачивши всі запити, які використовують користувачі при пошуку вашого товару або послуги, ви зможете визначитися з розділами й гармонійно пов’язати їх між собою. Швидше за все, вам потрібно буде зробити такі сторінки, про які спочатку ви навіть і не думали.
  • Виключити переспам. Створення семантичного ядра сайту є невід’ємною частиною при оптимізації сторінок. Отримавши всі ключові запити «на руки», можна рівномірно розкидати їх по релевантних розділах. При цьому ви охопити максимум необхідних запитів, уникаючи дублювання ключів й перевищення допустимої 3 % -ї щільності ключових запитів.

Підбір семантичного ядра також необхідний, якщо ви хочете скласти правильний контент-план, вибравши ідеальні теми для текстів чи постів.

Висновок. Без СЯ створити цікавий, популярний і рентабельний інтернет-проект практично НЕМОЖЛИВО.

Зачем нужно семантическое ядро?

Як правильно скласти семантичне ядро для сайту?

І так, переходимо безпосередньо до збору СЯ. Весь цей процес можна умовно поділити на 3 етапи:

Етап №1 Підготовчий

Перед тим, як перейти до збору семантичного ядра сайту, потрібно виконати наступні дії:

  • Вивчити діяльність компанії. Тут важливо виписати всі послуги і товари, які пропонує організація. Наприклад, для інтернет-магазину меблів, щоб зібрати семантичне ядро, можна використовувати такі запити: диван, крісло, ліжко, передпокій, тумба + реставрація, ремонт. Тут головне – нічого не впустити й не додати зайвого. Тільки актуальна інформація, тобто якщо компанія не продає пуфи і не ремонтує предмети меблів, значить ці запити не потрібні.
  • Проаналізувати цільову аудиторію. Важливо розуміти, для кого призначається цей ресурс, тобто вік, соціальний стан, життєва позиція і т.д. Наприклад, якщо потрібно привабити студентів, слід включити в семантичне ядро запити: недорого, дешево і т.д. А для заманювання більш платоспроможних клієнтів – оригінальний, натуральний.
  • Розширити список запитів. Після проведення «мозкового штурму» і складання власного списку ключів, можна звернутися за підказкою до пошуковиків і конкурентів. У першому випадку, в пошуковий рядок введіть потрібний ключ й система сама покаже вам, які ще слова користувачі використовують для пошуку цього товару. Аналізуючи конкурентів, також можна розширити і вдосконалити лист із запитами (про це вже згадувала вище). «Підглянути» ключові слова, за допомогою яких сайт знаходиться в топі, безкоштовно допоможе сервіс PR-CY або Serpstat.

Якщо сайт інформаційний, спочатку потрібно підібрати запити, які є головними для даного ресурсу й за якими планується просування. А потім вже сезонні. Наприклад, для сайту про модні тенденції в одязі ключовими будуть запити: мода, жіноче, чоловіче, дитяче. А, так би мовити «сезонними»: осінь, зима, весна, 2018 і т.д.

Как создать семантическое ядро: подготовка

Етап №2. Основний

Після того, як визначились за списком запитів для вашого сайту, можна переходити до складання семантичного ядра.

Це можна зробити:

Безкоштовно, використовуючи:

  • Яндекс Вордстат – дуже популярний онлайн-сервіс, за допомогою якого можна зібрати семантичне ядро сайту з частотністю. Великий недолік – «вивантажувати» ключі доведеться вручну. (Більш детальна інформація – в іншій статті нашого блогу «Яндекс. Вордстат (WordStat): як зібрати ключові запити?»).
  • Google AdWords – інструмент від пошукової системи Гугл, що дозволяє також створювати семантичне ядро онлайн. До «мінусів» сервісу можна віднести наступне: немає точної частотності (тільки середня за місяць); не вказує зашифровані ключі Яндекса і приховує деякі з Google. Зате визначає конкурентність й дозволяє експортувати ключові слова в форматі Excel.
  • Slovoeb – безкоштовна версія програми KeyCollector, яка володіє масою корисних функцій, швидко збирає семантичне ядро і проста у використанні (хочете дізнатися більше – читайте статтю «Slovoeb (Словоеб). Ази і інструкція із застосування»).
  • Букварікс – відмінна програма, база якої налічує понад 1 млрд. запитів. Відрізняється оперативною роботою, а також цікавими можливостями: підтримує великий список слів-винятків (до 10 тис.); дозволяє створювати й застосовувати списки слів прямо при формуванні вибірки; пропонує складати списки слів множенням декількох списків (Комбінатор) та ін. Єдиний істотний недолік – велика «вага» (в заархівованому форматі – ≈ 28 Гб, в розпакованому – ≈ 100 Гб).

Платно, за допомогою програм:

  • База Максима Пастухова – дуже класний сервіс, в якому зібрано понад 1 мільярд ключових слів. Працює онлайн, допомагає не тільки у створенні семантичного ядра, але також у запуску рекламної кампанії в Яндекс Директ. Найголовнішим й важливим його недоліком можна сміливо назвати високу вартість.
  • KeyCollector – мабуть, найпопулярніша програма для створення семантичного ядра. Збирає ключові слова з правої і лівої колонки Вордстата, дозволяє «відсіювати» непотрібні запити й вивантажувати СЯ в форматі таблиці Ексель. Можлива онлайн перевірка роботи даного інструменту зі збору семантичного ядра сайту на демоверсії.

Крім представлених програм, існує безліч інших сервісів для збору семантичного ядра сайту з детальними відео оглядами й прикладами. Я зупинилася на цих, тому що вважаю їх найефективнішими й зручними.

Висновок. Якщо є можливість, бажано придбати ліцензії на користування платними програмами, так як у них набагато багатший функціонал, ніж у безкоштовних аналогів. Але для простого збору СЯ цілком підійдуть і «відкриті» сервіси.

Сервисы для подбора семантического ядра

Кластеризація семантичного ядра

Готове семантичне ядро, як правило, включає «море» ключових слів (наприклад, за запитом «м’які меблі» сервіси видають кілька тисяч слів). Що робити далі з таким величезним числом ключових запитів?

Зібрані ключі потрібно:

  1. Очистити від «сміття» і «пустушок». Запити з нульовою частотністю, а також з помилками просто видаляємо. А для усунення ключів з непотрібними «хвостиками» можна використовувати в Ексель функцію «Сортування і фільтр». Що може відноситись до сміття? Наприклад, для комерційного сайту зайвими будуть такі слова, як: «скачати», «безкоштовно» та ін.
  2. Прибрати висококонкурентні запити. Якщо ви не хочете, щоб «шлях» в топ розтягнувся на роки, виключіть ВК ключі. З такими ключовими словами мало буде просто потрапити на перші позиції в пошуковій видачі, але ще, що важливіше і складніше – потрібно утриматися там.
  3. Виконати розгруповку семантичного ядра. Зробити це можна 2-ма способами:
  • Платно. Тут раджу вибрати дуже зручний і простий у використанні кластерізатор KeyAssort. Даний софт обробляє СЯ з 150 тис. запитів і більше, працює зі швидкістю 10 тис. слів за пару хвилин, дозволяє створювати категорії й відразу розподіляти ключові слова за ними. Єдиний «мінус» – програма платна.
  • Безкоштовно. Тобто або вручну (за допомогою Excel та функції «Сортування і фільтр»), або скориставшись безкоштовними онлайн-кластерізаторамі (наприклад, Majento Кластерізатор 1.2).

Як кластеризувати семантичне ядро і які способи використовувати – обирати вам. Особисто я вважаю, що так як потрібно саме вам, можна зробити тільки вручну. Це довго, але ефективно.

Нижче пропоную приклад розгрупованого СЯ:

Кластеризация семантического ядра

Після збору й розподілу семантичного ядра за розділами, можна приступати до написання текстів для сторінок (на цю тему в блозі також є змістовна стаття з прикладами «Як правильно вписати ключові слова в текст?»).

Загальні правила для створення СЯ

Підводячи підсумки, важливо додати кілька порад, які допоможуть зібрати ідеальне семантичне ядро:

  • СЯ слід складати так, щоб воно відповідало запитам як можна більшого числа потенційних клієнтів.
  • Семантика повинна точно відповідати тематиці інтернет-проекту, тобто фокусуватися тільки на цільові запити.
  • Важливо, щоб готове семантичне ядро ​​включало всього кілька високочастотних ключів, інша частина – заповнена середньо- і низькочастотними запитами.
  • Щоб домогтися швидкого зростання цільового трафіку, необхідно щомісяця розширювати семантичне ядро.

Висновок. Правильно зібране семантичне ядро дає реальний шанс швидко просунути сайт на топові позиції у пошуковій видачі. 

Якщо у вас є досвід у складанні СЯ, пишіть свої коментарі, залишайте питання й зауваження. Буду дуже вдячна за слушні поради!

Отримати практичні навички написання SEO-статей можна на курсі «SEO-копірайтинг для малого і середнього бізнесу»:

курс SEO-копирайтинг

Автор статьи

Project Manager, копирайтер и контент-менеджер Textum. Организовывает бизнес-процессы компании от «А до Я». Перфекционист и трудоголик, поэтому выкладывается в каждом проекте на 100%. Работает с душой и полной самоотдачей. Подписывайтесь на автора в социальных сетях.

View Category