Всім привіт! Моя стаття присвячена тому, як грамотно скласти семантичне ядро для сайту. Ця тема, як і попередня про правильні мета-теги, особливо зацікавить тих, хто займається SEO-просуванням і оптимізацією інтернет-проектів.
Семантичне ядро: визначення поняття
Термін «семантичне ядро» (СЯ) являє собою набір слів і словосполучень, який точно відповідає послугам та товарам, пропонованим певною компанією. Простіше кажучи, це ті запити, за якими ваш сайт можуть знайти користувачі интернету і за якими ви хочете просувати його в пошукових системах.
Наприклад, для інтернет-магазину, що займається продажем китайських смартфонів, «стержнем» семантичного ядра будуть такі ключі, як: телефони з Китаю, смартфони з Китаю, китайські мобільні телефони і т.д. Це, як правило, високочастотні запити (ВЧ), тобто ті, що найчастіше «забиваються» в рядок пошуку.
Решта слів (наприклад, купити, ціна, недорого та ін.) Можна назвати «хвостиками». Вони доповнюють центральний запит, показуючи, які ще характеристики важливі для користувачів. Дані ключові слова є середньочастотними (СЧ) і низькочастотними (НЧ).
Щоб точно зрозуміти, як виглядає семантичне ядро, пропоную порівняти його з деревом. Стовбур – це найголовніший запит, на якому все тримається. Товсті гілки, розташовані ближче до стовбура – середньочастотні ключі, також користуються популярністю, але не такою, як ВЧ. Тонкі гілки є низькочастотними словами, які теж використовуються для пошуку потрібного товару/послуги, але рідко.
Важливо відмітити, що чітких, відділяючих ВЧ від СЧ та НЧ кордонів не існує, так як вони варіюються від тематики.
Також ключові запити діляться по такому параметру, як «Конкуренція»: висококонкурентні (ВК), середньоконкурентні (СК) і низькоконкурентні (НК). Цей критерій показує, скільки веб-ресурсів використовують цей запит для просування. Тут все просто: чим вище конкуренція ключа, тим складніше пробитися і утриматися з ним.
Висновок. Семантичне ядро – це повний набір запитів про діяльність компанії, підбір яких здійснюється на основі фраз, які набираються в рядку пошуку користувачами.
Для чого потрібне семантичне ядро?
Збір семантичного ядра – це кропітка справа, що потребує багато часу, сил і терпіння. Скласти правильне СЯ, яке буде працювати, дуже швидко не вийде.
Тут виникає цілком резонансне питання, чи варто взагалі витрачати зусилля на створення семантичного ядра? Якщо ви хочете, щоб ваш інтернет-проект користувався популярністю, постійно збільшував клієнтську базу й, відповідно, прибуток компанії, відповідь однозначна – «ТАК».
Складання семантичного ядра для сайту допоможе:
- Підвищити видимість веб-ресурсу. Пошуковики Яндекс, Google та інші будуть знаходити ваш сайт за обраними вами ключами і пропонувати його користувачам, які цікавляться даними запитами. Як результат, кількість потенційних клієнтів зростає – шанси продати товар/послугу збільшуються.
- Уникнути помилок конкурентів. При зборі семантичного ядра, обов’язково виконується аналіз сайтів-конкурентів, що займають перші позиції у пошуковій видачі. Завдяки вивченню таких веб-ресурсів ви можете визначити, які запити допомагають їм бути в топі, на які теми вони пишуть тексти, які ідеї є невдалими. В ході аналізу конкурентів також можуть виникнути ідеї, як розвинути саме свій бізнес.
- Зробити структуру сайту. Перед тим, як створювати меню сайту, потрібно зібрати повне семантичне ядро. Побачивши всі запити, які використовують користувачі при пошуку вашого товару або послуги, ви зможете визначитися з розділами й гармонійно пов’язати їх між собою. Швидше за все, вам потрібно буде зробити такі сторінки, про які спочатку ви навіть і не думали.
- Виключити переспам. Створення семантичного ядра сайту є невід’ємною частиною при оптимізації сторінок. Отримавши всі ключові запити «на руки», можна рівномірно розкидати їх по релевантних розділах. При цьому ви охопити максимум необхідних запитів, уникаючи дублювання ключів й перевищення допустимої 3 % -ї щільності ключових запитів.
Підбір семантичного ядра також необхідний, якщо ви хочете скласти правильний контент-план, вибравши ідеальні теми для текстів чи постів.
Висновок. Без СЯ створити цікавий, популярний і рентабельний інтернет-проект практично НЕМОЖЛИВО.
Як правильно скласти семантичне ядро для сайту?
І так, переходимо безпосередньо до збору СЯ. Весь цей процес можна умовно поділити на 3 етапи:
Етап №1 Підготовчий
Перед тим, як перейти до збору семантичного ядра сайту, потрібно виконати наступні дії:
- Вивчити діяльність компанії. Тут важливо виписати всі послуги і товари, які пропонує організація. Наприклад, для інтернет-магазину меблів, щоб зібрати семантичне ядро, можна використовувати такі запити: диван, крісло, ліжко, передпокій, тумба + реставрація, ремонт. Тут головне – нічого не впустити й не додати зайвого. Тільки актуальна інформація, тобто якщо компанія не продає пуфи і не ремонтує предмети меблів, значить ці запити не потрібні.
- Проаналізувати цільову аудиторію. Важливо розуміти, для кого призначається цей ресурс, тобто вік, соціальний стан, життєва позиція і т.д. Наприклад, якщо потрібно привабити студентів, слід включити в семантичне ядро запити: недорого, дешево і т.д. А для заманювання більш платоспроможних клієнтів – оригінальний, натуральний.
- Розширити список запитів. Після проведення «мозкового штурму» і складання власного списку ключів, можна звернутися за підказкою до пошуковиків і конкурентів. У першому випадку, в пошуковий рядок введіть потрібний ключ й система сама покаже вам, які ще слова користувачі використовують для пошуку цього товару. Аналізуючи конкурентів, також можна розширити і вдосконалити лист із запитами (про це вже згадувала вище). «Підглянути» ключові слова, за допомогою яких сайт знаходиться в топі, безкоштовно допоможе сервіс PR-CY або Serpstat.
Якщо сайт інформаційний, спочатку потрібно підібрати запити, які є головними для даного ресурсу й за якими планується просування. А потім вже сезонні. Наприклад, для сайту про модні тенденції в одязі ключовими будуть запити: мода, жіноче, чоловіче, дитяче. А, так би мовити «сезонними»: осінь, зима, весна, 2018 і т.д.
Етап №2. Основний
Після того, як визначились за списком запитів для вашого сайту, можна переходити до складання семантичного ядра.
Це можна зробити:
Безкоштовно, використовуючи:
- Яндекс Вордстат – дуже популярний онлайн-сервіс, за допомогою якого можна зібрати семантичне ядро сайту з частотністю. Великий недолік – «вивантажувати» ключі доведеться вручну. (Більш детальна інформація – в іншій статті нашого блогу «Яндекс. Вордстат (WordStat): як зібрати ключові запити?»).
- Google AdWords – інструмент від пошукової системи Гугл, що дозволяє також створювати семантичне ядро онлайн. До «мінусів» сервісу можна віднести наступне: немає точної частотності (тільки середня за місяць); не вказує зашифровані ключі Яндекса і приховує деякі з Google. Зате визначає конкурентність й дозволяє експортувати ключові слова в форматі Excel.
- Slovoeb – безкоштовна версія програми KeyCollector, яка володіє масою корисних функцій, швидко збирає семантичне ядро і проста у використанні (хочете дізнатися більше – читайте статтю «Slovoeb (Словоеб). Ази і інструкція із застосування»).
- Букварікс – відмінна програма, база якої налічує понад 1 млрд. запитів. Відрізняється оперативною роботою, а також цікавими можливостями: підтримує великий список слів-винятків (до 10 тис.); дозволяє створювати й застосовувати списки слів прямо при формуванні вибірки; пропонує складати списки слів множенням декількох списків (Комбінатор) та ін. Єдиний істотний недолік – велика «вага» (в заархівованому форматі – ≈ 28 Гб, в розпакованому – ≈ 100 Гб).
Платно, за допомогою програм:
- База Максима Пастухова – дуже класний сервіс, в якому зібрано понад 1 мільярд ключових слів. Працює онлайн, допомагає не тільки у створенні семантичного ядра, але також у запуску рекламної кампанії в Яндекс Директ. Найголовнішим й важливим його недоліком можна сміливо назвати високу вартість.
- KeyCollector – мабуть, найпопулярніша програма для створення семантичного ядра. Збирає ключові слова з правої і лівої колонки Вордстата, дозволяє «відсіювати» непотрібні запити й вивантажувати СЯ в форматі таблиці Ексель. Можлива онлайн перевірка роботи даного інструменту зі збору семантичного ядра сайту на демоверсії.
Крім представлених програм, існує безліч інших сервісів для збору семантичного ядра сайту з детальними відео оглядами й прикладами. Я зупинилася на цих, тому що вважаю їх найефективнішими й зручними.
Висновок. Якщо є можливість, бажано придбати ліцензії на користування платними програмами, так як у них набагато багатший функціонал, ніж у безкоштовних аналогів. Але для простого збору СЯ цілком підійдуть і «відкриті» сервіси.
Кластеризація семантичного ядра
Готове семантичне ядро, як правило, включає «море» ключових слів (наприклад, за запитом «м’які меблі» сервіси видають кілька тисяч слів). Що робити далі з таким величезним числом ключових запитів?
Зібрані ключі потрібно:
- Очистити від «сміття» і «пустушок». Запити з нульовою частотністю, а також з помилками просто видаляємо. А для усунення ключів з непотрібними «хвостиками» можна використовувати в Ексель функцію «Сортування і фільтр». Що може відноситись до сміття? Наприклад, для комерційного сайту зайвими будуть такі слова, як: «скачати», «безкоштовно» та ін.
- Прибрати висококонкурентні запити. Якщо ви не хочете, щоб «шлях» в топ розтягнувся на роки, виключіть ВК ключі. З такими ключовими словами мало буде просто потрапити на перші позиції в пошуковій видачі, але ще, що важливіше і складніше – потрібно утриматися там.
- Виконати розгруповку семантичного ядра. Зробити це можна 2-ма способами:
- Платно. Тут раджу вибрати дуже зручний і простий у використанні кластерізатор KeyAssort. Даний софт обробляє СЯ з 150 тис. запитів і більше, працює зі швидкістю 10 тис. слів за пару хвилин, дозволяє створювати категорії й відразу розподіляти ключові слова за ними. Єдиний «мінус» – програма платна.
- Безкоштовно. Тобто або вручну (за допомогою Excel та функції «Сортування і фільтр»), або скориставшись безкоштовними онлайн-кластерізаторамі (наприклад, Majento Кластерізатор 1.2).
Як кластеризувати семантичне ядро і які способи використовувати – обирати вам. Особисто я вважаю, що так як потрібно саме вам, можна зробити тільки вручну. Це довго, але ефективно.
Нижче пропоную приклад розгрупованого СЯ:
Після збору й розподілу семантичного ядра за розділами, можна приступати до написання текстів для сторінок (на цю тему в блозі також є змістовна стаття з прикладами «Як правильно вписати ключові слова в текст?»).
Загальні правила для створення СЯ
Підводячи підсумки, важливо додати кілька порад, які допоможуть зібрати ідеальне семантичне ядро:
- СЯ слід складати так, щоб воно відповідало запитам як можна більшого числа потенційних клієнтів.
- Семантика повинна точно відповідати тематиці інтернет-проекту, тобто фокусуватися тільки на цільові запити.
- Важливо, щоб готове семантичне ядро включало всього кілька високочастотних ключів, інша частина – заповнена середньо- і низькочастотними запитами.
- Щоб домогтися швидкого зростання цільового трафіку, необхідно щомісяця розширювати семантичне ядро.
Висновок. Правильно зібране семантичне ядро дає реальний шанс швидко просунути сайт на топові позиції у пошуковій видачі.
Якщо у вас є досвід у складанні СЯ, пишіть свої коментарі, залишайте питання й зауваження. Буду дуже вдячна за слушні поради!
Отримати практичні навички написання SEO-статей можна на курсі «SEO-копірайтинг для малого і середнього бізнесу»:
