Всім привіт! Сьогоднішній матеріал створений спеціально для копірайтерів, які пишуть статті для сайтів, а також для власників веб-ресурсів. Він заснований на реальному досвіді нашого агентства. Матеріал дає докладну відповідь стосовно того, скільки потрібно статей для сайту і як їх правильно написати.
В кінці є універсальний список вимог, що підходить для будь-якого текстового контенту. До речі, план складено в тій послідовності, в якій слід заповнювати статтями розділи сайту.
Невеликий вступ до статті
Деякі власники інтернет-проектів не вважають за потрібне наповнювати всі розділи ресурсу. Я вважаю, що це – глобальна ПОМИЛКА! Чому? Навіщо взагалі потрібні статті на сайті?
Давайте порівняємо сайт із гардеробом (чоловічим або жіночим – неважливо). Щоб він був повним і завжди було що вдягнути, там має бути все: від верхнього одягу до нижньої білизни.
В іншому випадку, буде, як в анекдоті:
Отже, на питання, скільки статей повинно бути на сайті, відповідь проста: всі розділи обов’язково мають бути заповнені цікавим, корисним й експертним контентом. Ніяких порожніх «полиць» і «ящиків»!
У чому складність? Для кожного розділу статті створюються по-різному (також, як і речі для певного образу чи сезону підбираються різні). Як написати правильні статті для сайту? Читайте далі.
Текст для ГОЛОВНОЇ сторінки: як написати
Без сумніву, це найважливіша сторінка будь-якого веб-ресурсу. Вона є узагальнюючою (як поняття «гардероб»), тобто розповідає ВСЕ про компанію: чим займається, що виробляє, які бонуси для клієнтів пропонує і т. д.
Написання статті на головну сторінку сайту є непростим завданням. Тут потрібно не тільки ретельно вивчити діяльність організації, але також грамотно і красиво викласти матеріал на папері. Отже, перш за все, збираємо правильне СЯ для статті, а потім приступаємо до створення контенту.
Цікаво також буде дізнатися: Які бувають ключові слова і як їх гармонійно вписати до статті?
Пропоную чітку і перевірену на практиці структуру тексту, яка дає відмінні показники трафіку і конверсії.
ПЛАН статті для головної сторінки сайту:
I. ЗАГОЛОВОК + ВСТУП
ЗАГОЛОВОК (H1). Звичайно, перше, що впадає в око – це назва статті. «Несмачний» і «тьмяний» заголовок, швидше за все, залишиться непоміченим, тобто до прочитання статті для сайту справа може взагалі не дійти.
Тут раджу брати за приклад заголовки-слогани відомих світових брендів:
- NIKE. Just do it! ( «НАЙК. Просто зроби це!»)
- PUMA.com. Forever Faster! ( «ПУМА. Завжди швидше!»)
- COCA-COLA. Taste the Feeling! ( «КОКА-КОЛА. Скуштуйте відчуття!»)
Правильний заголовок у десятки разів збільшує ефективність статті на головну сторінку і сайту в цілому. Але зупинятися на цьому питанні довго не буду, тому що воно вже детально розкрите в статті «Як швидко придумати чіпляючий заголовок».
Ось приклад заголовка статті для головної сторінки сайту (чітко, просто і зрозуміло):
ВСТУП – пишемо тільки по суті! Адже після того, як заголовок привернув користувача, він переходить до прочитання вступної частини. Це займе не більше хвилини, протягом якої читач вирішує: продовжити читання статті або повернутися до пошуку потрібного матеріалу на іншому сайтіу.
Виходячи з особистого досвіду, знань з психології та «неосяжного моря» вивченої інформації, можу виділити кілька правил для написання вступу статті:
- обсяг цієї частини – 2-3 речення;
- використання цифр (досвід роботи, кількість виконаних проектів, гарантії і т. д.);
відсутність «води» і недостовірної інформації; - ліквідація основних «болів» клієнтів (для цього потрібно вивчити ЦА і посидіти на тематичних форумах).
Наприклад:
Далі варто сказати про важливі для клієнта ГАРАНТІЇ компанії, які викличуть довіру, привернуть увагу та «заманять» на подальше читання. Пишемо також коротко і просто.
Раджу оформити їх у вигляді картинки:
ВИСНОВОК. У вступ до статті потрібно «втиснути» якомога більше інформації про компанію та її вигідні пропозиції для клієнтів. Пам’ятайте, що у вас є максимум 60 секунд, щоб викликати інтерес.
II. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Це найбільший за обсягом розділ статті на головну сторінку сайту і, звичайно, він має бути максимально змістовним.
Щоб текст добре читався і не виглядав як «простирадло», варто розділити основну частину на 4 підрозділи:
- Переваги роботи з компанією. Тут потрібно описувати не те, яка це «крута» організація (це нікому не цікаво), а те, чому це вигідно клієнтам. Особисто я ставлю себе на місце покупця, щоб краще зрозуміти, чим «зачепити». Писати потрібно коротко (без лірики і «води») і з використанням конкретних даних. Тобто, якщо це «оперативна доставка», то вказуємо, що за 1-2 дні і т. д.
Я часто оформлюю переваги компанії просто картинкою (рис. 1), але можна і таблицею з піктограмами (рис. 2):
Рисунок 1
Рисунок 2
Рисунок 3
2. Асортимент компанії. Я дотримуюся такої схеми: назва товару + короткий опис (рис. 1) або просто назва товару з картинкою (рис. 2). Тут сильно розпорошуватися не треба. Просто дати потенційному клієнту повне уявлення про те, що він може купити на сайті. Єдина порада – зробити в статті перелінковку на категорію з товарами, щоб одразу можна було перейти в потрібний розділ.
Зробити перелінковку допоможе стаття: Як правильно оформити посилання в статті?
Рисунок 1
Рисунок 2
3. Бонуси для клієнтів. Важливий розділ, де можна коротко написати про подарунки або так звану «халяву» для покупців. Не будемо кривити душею: усі це люблять.
Раджу також оформити бонуси у вигляді картинки:
4. Досягнення компанії. Що можна додати у цей розділ? Скрини: сертифікатів, грамот, нагород+логотипи великих компаній-клієнтів. Ця частина заповнюється, якщо компанії дійсно є чим пишатися.
ВИСНОВОК. Основна частина хоч і є найбільшою, але суть її не в обсязі. Мета – дати повне уявлення про компанію (асортимент, переваги, бонуси). Основні правила – писати коротко, просто і при цьому красиво оформляти.
III. ВИСНОВОК
Ось ми і підійшли до фіналу написання статті для головної сторінки сайту. У висновку коротко пишемо, як можна зробити замовлення. Звичайно, це має бути дуже і дуже просто.
Також, на мою думку, схема замовлення чудово виглядає картинкою з піктограмами:
І в кінці – обов’язково ЗАКЛИК до дії (купіть, замовте, телефонуйте та ін.) +контакти для зв’язку з візуалізацією (не змушуйте покупців шукати їх на сайті).
Наприклад, як це робимо ми:
Скачуйте загальний план для статті на головну сторінку сайту, щоб ця шпаргалка завжди була під рукою:
Заповнюємо статтями розділи «Про нас», «Контакти», «Доставка», «Оплата»
На жаль, на багатьох сайтах (навіть дуже популярних) ці розділи обділені увагою. Але якщо повернутися до асоціацій, можу порівняти їх з аксесуарами. Звичайно, без них можна обійтися, але тоді образ не буде завершеним і стильним.
Що дають ці розділи? Більш повне уявлення про компанію, про те, як можна замовити доставку і оплатити товар / послугу.
Отже, основні вимоги до плану + приклади, як написати статті для розділу сайту «Про нас», «Контакти» і «Доставка і оплата»:
ПРО НАС
Перше, що потрібно зрозуміти: цей розділ не повинен містити «оди» компанії. Нікому не цікаво, як співробітники, грубо кажучи, не сплять ночами, щоб задовольнити всі запити покупців.
Тоді якою інформацією заповнити цей розділ? Відповідь проста: розповідати про досягнення компанії, але з точки зору потреб і потреб клієнта (неначе поміж рядками). Тобто головною фігурою виступає клієнт, а компанія – задній фон.
Щоб було зрозуміліше, пропоную орієнтовний план для написання статті для розділу «Про нас» («Про компанію»):
1. ВСТУП. Привітайте гостей сайту і встановіть з ними діалог, ставлячи питання про основні «болі» клієнта.
2. КОРОТКО ПРО ПЕРЕВАГИ КОМПАНІЇ. Ця частина нерозривно пов’язана зі вступом. Наприклад, якщо клієнт боїться купити підробку, вкажіть, що компанія співпрацює безпосередньо з виробниками і продає 100% оригінальну продукцію. Не забудьте прописати назву компанії.
Ось, як тут:
Ось, як тут:
Також тут потрібно дуже коротко розповісти про переваги компанії, але не для похвали, а щоб викликати довіру і інтерес. Наприклад: «20 років на ринку, більше 230 замовлень за день, гарантія на товар – 1 рік, пряме співробітництво з брендами… і т. д.»
3. «НЕ СЛОВОМ, А СПРАВОЮ». Тут важливо коротко і зрозуміло розповісти, чому варто вибрати саме цю компанію, в чому її особливість і відмінності від конкурентів. Але це повинні бути не «порожні слова», типу, «ми кращі, швидкі, надійні». Правильно писати так: «У нас найнижчі ціни в Києві и Київській області. Знайдете дешевше – зробимо знижку».
Про що можна написати? Про великих клієнтів, статистику, ціни, відгуки, унікальні пропозиції, гарантії, знижки і т. д.
Приклад написання та оформлення:
4. ХТО МИ? Чудово підвищує рівень довіри фото/відео колективу. Адже завжди простіше спілкуватися, якщо знаєш співрозмовника в обличчя. Це правило працює і тут. Порада: використовувати НЕ формальні беземоційні знімки, а живі кадри/ролики з корпоративів або трудових буднів. Також можна написати про кредо компанії або кожного співробітника. Тільки головне – не перейти до банальностей типу: «Індивідуальний підхід до кожного клієнта». Краще написати про цінності кожного співробітника, його унікальні здібності, їх погляди на життя і роботу.
Ось, наприклад, як це зробили ми:
5. «ВИШЕНЬКА на торті». Заключна частина статті для розділу сайту «Про нас» ( «Про компанію»), має залишити приємний спогад. Це як освіжаюча і трохи кислувата вишенька є ідеальним завершенням поїдання дуже солодкого висококалорійного торта.
Як цього досягти і при цьому отримати вигоду? Запропонуйте клієнту невеличкий подарунок за першу покупку, реєстрацію на сайті/в соцмережах, підписку на e-mail-розсилку, відгук про продукцію і т. д. Усі люблять такі «подаруночки», навіть якщо такий презент зовсім не потрібен. Тому будуть повертатися знову, в очікуванні нових бонусів, і приводити друзів.
У підсумку: замовник щасливий, клієнтська база зростає завдяки старому доброму «сарафанному радіо».
У кінці можна написати про перспективні плани компанії + заклик до дії (звертайтеся, будемо раді співпрацювати і т. д.). Обсяг невеликий: всього 1-2 речення.
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Така структура тексту підходить для компаній, мета яких – продати. Для інформаційних сайтів можна написати статтю в стилі «Сторителінг» (Storytelling), тобто просто красиву розповідь про створення і розвиток компанії.
До речі, анекдот про торт (трохи гумору для відпочинку та позитиву):
ДОСТАВКА Й ОПЛАТА
Важливість цього розділу, без сумніву, розуміє кожен шанувальник онлайн-покупок. Особисто я заходжу сюди одразу, щоб зрозуміти, чи є доставка по всій країні і як я можу оплатити замовлення.
Давайте розглянемо по порядку, як написати правильну статтю для розділу сайту «Доставка і оплата»:
1. ВСТУП. Починаємо з невеликої вступної частини (буквально 1-2 речення), де можна розповісти про те, як зробити замовлення (звичайно, все повинно бути максимально просто). Також бажано зробити інфографіку.
Наприклад, так:
Або так:
2. ДОСТАВКА. Потрібно вказати ВСІ способи отримання товару (доставка поштою, перевізниками, самовивіз) + коротке пояснення. Якщо є бонуси – обов’язково повідомити про це (наприклад, «при покупці на 1000 грн – доставка по Україні безкоштовна»). Писати правду. Раджу використовувати таблицю з піктограмами (рис. 1) або зробити інфографіку (рис. 2).
Рисунок 1
Рисунок 2
3. ОПЛАТА. Так само, як і для пункту «Доставка», описуємо всі способи оплати замовлення + короткі пояснення. тако вважаю, що гарно виглядає та краще сприймається схематичне зображення способів розрахунку за товар (рис.1) або таблиця з піктограмами (рис.2)
Рисунок 1
Рисунок 2
4. ВИСНОВОК. Тут можна написати про «бонусні пропозиції» компанії (якщо вони є) і зробити заклик до дії з контактами для зв’язку.
Ось так:
КОНТАКТИ
Найменша за обсягом частина, але не менш важлива, ніж усі інші. Тут головне – написати зрозуміло, без «води», але при цьому нічого не упустити.
Структура тексту для розділу сайту «Контакти»:
1. СПОСОБИ ЗВ’ЯЗКУ. Досить одного речення, в якому було б сказано про те, як зв’язатися з менеджерами компанії. Далі подати ВСІ засоби зв’язку, бажано оформлені красиво (із піктограмами, картинками). Також не забудьте написати графік роботи компанії.
Як тут:
2. ІНСТРУКЦІЯ. Доступно пояснюємо, як можна зв’язатися з представниками компанії або подаємо порядок дій за неможливості додзвонитися/написати + візуалізація.
Ось, як варіант:
3. СОЦМЕРЕЖІ. Якщо компанія зареєстрована у соцмережах (Facebook, Інстаграм, VK, інших), обов’язково це зазначаємо. Раджу робити активні значки.
Як тут:
Читайте також: Як правильно і красиво оформити шапку в Інстаграм?
4. ВИСНОВОК. Тут пишемо заклик до дії + адресу компанії і місце розташування на карті. Можна також розписати, як дістатися (№ автобусу, назва зупинки, найближчі супермаркети і т. д.).
Виглядає це так:
Збережіть у себе плани з написання статей для розділів сайту «Доставка й оплата», «Контакти» і «Про нас» («Про компанію»), щоб швидко знайти за необхідності.
Як написати тексти для головних розділів сайту?
Написання статей для основних розділів сайту (наприклад, «Повернення», «Гарантії», «Акції» та ін.) є обов’язковою умовою при оптимізації ресурсу. Тому ігнорувати їх ніяк не можна.
Пропоную за приклад свою статтю для розділу «Оптові продажі»:
1. ВСТУП. Коротко про «фішки» компанії з тим акцентом, що товар можна і вигідніше купувати оптом. Далі – схема замовлення з візуалізацією.
Мінімум тексту – максимум інформації:
2. ПЕРЕВАГИ. Тут стисло описуємо вигоди для клієнтів при замовленні оптової партії товарів. Раджу використовувати таблицю з піктограмами в корпоративних кольорах сайту.
Дивіться: усе просто, зрозуміло і красиво:
3. ТОВАРИ ДЛЯ ОПТУ + ВИСНОВОК. Далі логічно вказати, які товари доступні для замовлення оптом (оформляємо звичайним списком) + заклик до дії з контактами для зв’язку (візуалізація).
Виглядає так:
Спільний план не пропоную, оскільки для кожного розділу характерні свої пункти. Наприклад, для опису сторінки «Повернення товару» або «Гарантія на послуги» потрібно буде відповісти на питання: як це зробити, протягом якого часу і т. д.
Але в будь-якому випадку, головне, щоб простежувалася чітка структура: невеликі розділи зі списками й інфографікою. Ніяких «простирадл», «води» і недостовірної інформації.
План написання текстів для категорії товарів
На кожному веб-ресурсі є списки товарів, об’єднаних у єдину групу. Розподіл може бути: за виробником; видом продукції; приміщенню використання (наприклад, меблі у вітальню, спальню, передпокій) і т.д.
Тут також важливо дотримуватися певної структури (щоб написати корисну статтю для категорії товарів сайту):
- ВСТУП. Заманюючий абзац (можна використовувати питання, що стосуються «болів» клієнтів) + комерційний абзац (який пропонує вирішення проблем і/або описує вигідні для клієнтів «фішки» компанії).
Наприклад: «Не знаєте, де купити 100% натуральну косметику …» + «Компанія … поставляє косметику безпосередньо з Таїланду …»
- АСОРТИМЕНТ. Описуємо, які товари входять у цю групу. Бажано оформити таблицею, де до назв товарів прикріпити посилання на відповідні сторінки.
Наприклад, так:
3. ПЕРЕВАГИ. Зробити опис ВСІХ переваг даних товарів, показавши таким чином клієнтам, чому саме цю продукцію варто купити.
Раджу використовувати списки:
4. ЗАСТОСУВАННЯ. Цей розділ не завжди потрібний і доречний, але за необхідності можна також коротко і списком написати, де і/або для чого використовують товар.
Як варіант:
5. ВИСНОВОК. Тут традиційно: причини звернутися в компанію (3-5 пунктів достатньо) + заклик до дії з контактами для зв’язку.
Дивіться, як можна оформити:
И для закрепления – скелет статьи для описания категории товаров сайта:
Пишемо статтю для картки товару: правила з прикладами
Після того, як написали текст для категорії товарів, логічно перейти до детального опису кожного продукту з цієї групи.
Обсяг і зміст статей буде різним для різних товарів. Наприклад, якщо потрібен текст для товару «гайка», то досить 500 символів, в яких описано: що це, з чого зроблено, параметри, виробник. Максимум у такому випадку – 1000 знаків.
Але, наприклад, для красивого і змістовного опису таких товарів, як смартфон, кухонний комбайн, авторські меблі такий обсяг аж ніяк не підходить. Чому? Тому що не дасть потенційним клієнтам повного уявлення про продукт, а це – головне завдання даного тексту. Тобто розповісти ВСЕ і ПРОДАТИ.
Пропоную загальну структуру, дотримуючись якої, можна легко написати експертний опис для сторінки товару:
1. ВСТУП. Раджу включити всього два абзаци. У першому одразу розкрити «круті фішки» товару і таким чином заманити читача. Другий – комерційний, що коротко описує пропозиції компанії (з цифрами, відсотками, конкретними даними).
2. ПЕРЕВАГИ + ХАРАКТЕРИСТИКИ. Ці розділи можна розписати окремо, але я надаю перевагу їх об’єднанню, вважаючи, що це логічно.
Ось, як тут:
За необхідності, можна зробити окремий розділ для опису дизайну, доступних кольорів, параметрів продукту. Якщо є, обов’язково додайте ВІДЕООГЛЯД. Для ґаджетів, побутової техніки, електроніки і т. д. знайти ролик дуже просто. По можливості, відео, а також характеристики товарів бажано брати з офіційного сайту.
Як це робимо ми:
3. ВИСНОВОК. Про те, як завершити статтю, я вже писала у попередній частині статті, тому коротко: чому ми + заклик + контакти.
Ось загальний план – як пам’ятка, забирайте:
Втомилися? Перед останнім ривком ловіть «позитив» про ґаджети і нашу залежність від техніки:
7 правил написання статей для блогу
Цей розділ, на жаль, є далеко не на кожному сайті. Чому на жаль?
Тому що це реальна можливість:
- просунути основні сторінки сайту і підвищити продажі;
- в рази збільшити природний трафік;
- збільшити кількість охоплених ключів (особливо інформаційних і НЧ);
- встановити «діалог» із потенційними клієнтами або колегами;
- підвищити рівень довіри до компанії.
І, до речі, інформаційні тексти набагато краще і швидше просуваються в соціальних мережах, (якщо порівнювати з комерційними сторінками).
Про структуру статті тут говорити нема чого, все стандартно: вступ, основна частина (як правило, складається з декількох підрозділів), висновок.
Але ось основним вимогам, так би мовити «секретам», варто приділити увагу:
- АКТУАЛЬНА ТЕМА. Як вибрати тему статті для блогу, щоб вона була корисною і цікавою одночасно? Є кілька варіантів: через рядок пошуку (дивитися підказки); використовуючи сервіс Wordstat (проаналізувати запити користувачів); відвідати тематичні форуми; влаштувати колективну дискусію.
Наприклад, ідея написати статтю на цю тему виникла саме під час обговорення. Тут головне, щоб тема точно відповідала діяльності компанії і задовольняла потреби цільової аудиторії.
- СЯ + ПЛАН СТАТТІ. Далі збираємо семантичне ядро і складаємо план, розподіливши ключі рівномірно для кожного розділу. Виберіть один головний запит і присвятіть йому всю статтю, не потрібно розпорошуватися і намагатися «осягнути неосяжне». Не забувайте включати основний ключ у заголовки (H1, h2, h3 і т.д.), а також в мета-теги.
- ОБСЯГ. Щоб пошукові системи «помітили» вашу статтю, треба, щоб її обсяг був мінімум 10 тис. знаків. Але при виборі дійсно класної теми цього навіть мало.
- СТИЛЬ НАПИСАННЯ СТАТТІ. Писати потрібно простою і зрозумілою мовою. Так, як ніби ви розмовляєте зі своїм другом, але без «фанатизму» (ніякого вульгаризму, лайливих слів і помилок). А ось гумор і неформальні вирази в статті – вітаються.
- ЗМІСТОВНІСТЬ. Кожне слово в статті повинно «працювати». Не треба лити «з пустого в порожнє» і дублювати інформацію, намагаючись «роздути» текст до потрібного розміру. Стаття має бути схожа на новорічний мішок із подарунками (багато речей і все нове і цікаве), а не на мильну бульбашку.
- ПЕРЕЛІНКОВКА. Як зв’язати всі інформаційні статті в єдине ціле? Давати посилання в кожному новому матеріалі на попередні. У статтях сайтів, які займаються продажами, також потрібно робити перелінковку на товари/послуги. Оптимально – додавати 1 посилання на 1000 символів тексту. І, звичайно, бажано розподіляти їх рівномірно. Але це не першочергове завдання. Головне, щоб посилання були релевантними і гармонійно вписувалися в текст. Як це роблю я, можна подивитися в даній статті.
- ДЖЕРЕЛА. При написанні статті, крім власного досвіду, звичайно, потрібно проаналізувати аналогічні тексти інших авторів. Не зупиняйтеся на 1-2 ресурсах (навіть найкращих). Використовуйте мінімум 5, але краще більше джерел. Так матеріал вийде максимально повним і корисним.
Тепер ви знаєте, як написати статтю в блог. Єдине, що варто додати: мінімальний показник унікальності має дорівнювати 95%.
Ось як ми складаємо ТЗ для інформаційних статей блогу:
Загальні вимоги для всіх текстів
Підводячи підсумки, не можу не прописати правила, яких потрібно дотримуватися при створенні будь-якої статті сайту:
- Кожен текст повинен бути унікальним (в допомогу стаття: «Як перевірити унікальність тексту: огляд кращих програм»).
- Щільність слів у статті повинна бути в діапазоні 2-3% (інакше гарантований переспам).
- Всі використані в статті картинки потрібно унікалізувати (можна зробити колаж, змінити яскравість або розмір, додати логотип, рамку і т. д.) + прописати ALT-опис.
- До кожного тексту на сайті (це стосується як комерційних, так і інформаційних статей) потрібно прописати правильні мета-теги (title, description, keywords).
- Головний запит при SEO-аналізі – має стояти на першому місці (перевіряти можна через спеціальні онлайн-сервіси).
- Оформляти статтю потрібно красиво, використовуючи якісні фото, колажі, інфографіку, скрини, колірні градієнти (до речі, модна тенденція 2018 року)
Також корисно буде прочитати: Як написати експертну статтю. П’ять кроків до якісного тексту.
У цьому матеріалі я спробувала розписати, як правильно написати статтю для сайту, максимально просто. Але якщо у вас залишилися питання або є корисні поради, із задоволенням вступлю в діалог. Пишіть коментарі нижче або на нашій сторінці в Facebook чи Instagram. Дякую за увагу!
Отримати практичні навички написання SEO-статей можна на курсі «Креативний SEO-копірайтинг»:
